Något konstigt..
Det är något konstigt med min kanin. Hon är helt annorlunda. Bara jag stoppar in huvudet i buren för att kolla på hon, drar hon bak örona och typ "drar" fram huvudet och typ ska bita mig. Sen bits hon ganska ofta. Hon brukar hoppa upp i mitt knä och bita mig i magen. och i inne buren kan man inte stoppa ner handen och ta upp matskålen eller nått. Och bara jag ska försöka bära henne så morrar hon. Och ibland då man går i hagen hoppar hon fram till en och morrar och drar bak örona.
Vad ska jag göra? Så är inte mina kompisar kaniner. Dom är helt normala eller vad man ska säga. Hon är 6mån. Hoppas ni kan svara varförf hon gör så.
*putt*
Hoppas ni kan läsa hela inlägget.

Du har ju redan skrivit flera gånger att hon bits och så. Förmodligen är hon i tonåren helt enkelt!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Men inte vissa saker. Ska dom värkligen göra sånt i tonåren?
Dom kommer väll inte i tonåren i 2mån?
Precis som #2 säger så har alla sagt att hon troligen är en tonåring just nu. (även om kaniner inte ska vara så aggressiva)
- Mvh Emma

Vissa kaniner kan vara tonåringar JÄTTELÄNGE, i flera månader.
www.frihetenskaniner.se
Ja men.. 2mån?
kan vara tonåren, MEN, bara för kaninen är i tonåren betyder ju inte det att den ska bitas.. men jag är inte någon expert.. hoppas det går över iaf, ta det i hennes takt. om hon inte tycker om att du går rundor i hennes Hage, så sitt ner där tills hon kommer fram och nosar, vilket hon säkert kommer göra. för hon kommer s'kert tänka.. "varför sitter hon här hela tiden" och då går hon fram och undersöker det. försök att röra henne då.. kanske lite på sidan. och sen rör du mer och mer. och hon skulle försöka bita så putta undan henne lite lätt och säg bestämmt NEJ. inte skrika eller hastiga rörelser bara.. =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
#7 de kan vara mycket längre än 2 månader.
- Mvh Emma
#8 Fast då hon går fram och nosar brukar hon bita till.
Min Althalus var i tonåren när jag hämtade honom (4½ månader gammal) och har först för en månad sedan blivit lugnare. Han är nu 11 månader gammal så ja; minst 5-6 månader höll han på. Men han var aldrig så aggresiv, mest bara skygg.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Hon kan vara i tonåren.. Sen kan hon ju också vara väldigt revirtänkande och inte vilja släppa in folk på sitt revir (i buren, i hagen)…
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det kan också bero på att hon är missnöjd med ngt, hon kanske vill byta miljö? Få en kompis? Vara ute mer? Etc. jag vet många kaniner som blivit aggressiva för att dem helt enkelt inte mår psykiskt bra.
Men hon har hållt på sedan hon var 2månader.

#14: _"Dom kommer väll inte i tonåren i 2mån? "
_Du skrev att hon hade varit i tonåren i 2 månader. Vissa kaniner kommer i tonåren senare/tidigare än andra, och 2 månader i tonåren är inte alls mycket!
www.frihetenskaniner.se
aha..
#13 Missnöjs.. kanske det..