Behöver tips!
Praktiserat på ett hunddagis, de har även en butik där de säljer först och främst hund/katt saker. De har även lite smådjursprylar/djurmat. Såg att kanin/marvins maten (lösvikt) innehöll massa skit, bla jordnötter. Butiksägaren är en underbar människa som är jätte öppen för tips? på bra foder/prylar som folk vill ha.
Tänkte prata med henne imorgon ang fodermixen och behöver lite tips? på bra pellets. Undrar också vad för värden pelletsen helst ska ha.
De har även ren pellets i lösvikt, vet dock inte vad för pellets det är. Ska fråga henne imorgon.
Varför jag frågar är för att jag inte är så jättehaj när det kommer till kaninmat. Mina får kalvpellets och funkar jättebra på det, men det är inte alla kaniner som gör och jag kan inte rekomera kalvfoder som kaninfoder. Blir helt fel.
Så har ni några tips?, skriv!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Mitt tips: Kika i denna tråd:
http://kanin.ifokus.se/discussions/507d0a1888f4722e11001579-mat-till-stampe?discussions-4
Där har du en massa bra info. Plus värden på hur en bra pellets ska vara
:)
För övrigt, jättetoppen att du bryr dig! Suveränt att du vill ta upp det med ägaren och så. Du kommer göra många "kelkaniner" friskare :)
Tack!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se