Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1300 ggr
bambiiii
0

Titta snälla

Hej! Det börjar bli kyligt nu och jag ska köpa vinterbur, vet att det är sent men änsålänge så har jag haft bambis bur på ett träbord och vindekydd med massa halm och hö osv.. men jag har letat efter snickare suuuper länge och har äntligen hittat en i närheten.. vi har inte så jättestor balkong heller, så jag och pappa var hos snickaren här om dan och frågade om han kunde bygga kaninbur för oss, ja sa han men jag skulle bara säga måtten osv så tycker ni att denna måtten är lagom bra? han är ute i sela 1-2timmar om dagen plus att han får vara lös på balkongen med en minibur som är vindskyddat om han nu skulle frysa på dan! men iaf här är måtten 160cm lång 80cmbredd 75cmhög vi ska även ha den på ben och det ska finnas nät så att det inte blir för mörkt:D låter det bra?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[RC1393]
1

Jadå, låter jättebra i mina öron! :D

mandyosv
1

perfekt din kanin kommer bli överlycklig :D

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Linnet
1

Tänk bara på att du lätt ska komma åt att städa, 80 cm är kanske lite för djupt, mina är 120x60 cm. Vi brukar ha en bodel och taket på bodelen fungerar som sitthylla.

Fridaaaa
1

160x60 är nog bättre, säger som #3, 80 cm är väldigt brett och kan bli jobbigt att städa :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_hsleiufhbtv]
6

Jag har absolut inga problem att städa 80-burar, så jag tycker du ska köra på dom mått du skrev :)

Ljusta
1

Jag har 1 meter djupa burar och det är inget problem alls att städa dem om de sitter på lagom höjd, dvs inte för högt upp :)

Ljustadalens kaningård

Linnet
1

Fast då får man ju nästan krypa in i buren för att nå längst in. Sen anpassar man ju måtten efter byggmaterialet också ex en skiva vill man ju få ut så mycket som möjligt ifrån, så då är 60 ett bra mått, då får man 60 cm kvar från skivan och kan använda det till väggar.

Ljusta
1

Jag kryper absolut inte in i mina burar. Man får ha en spade med långt skaft när man städar bara. Jag har inga problem med 1 meter djupa burar när de som sagt inte är för höga, men sen är jag vuxen också och har "vuxenlängd" på mina armar :)

Ljustadalens kaningård

Linnet
0

OK jo det går ju men det är lite bökigt när man ex. ska kolla till ungar som ligger längst in i buren i boet och så når man inte, så är det med min bur som är ca 80 cm djup, min arm är bara 65 cm.

mandyosv
5

Alltid något att klaga på. Hennes bur är som sagt perfekt. Din kanin kommer trivas superbra i den.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Fridaaaa
1

#10 det är ingen som har klagat. Utan kommit med rekommendationer och tips?. det är inte samma sak :)

Linnet
1

#10 Vem har klagat, TS frågade om vi tyckte måtten var bra och vi har svarat på det.

LitenPyssling
2

Jag ser inte att någon klagar här, dock kommer det tips? och råd som är av egna erfarenheter. TS kommer givetvis oavsett att ta de måtten TS själv känner är bra, om det blir för djupt eller inte är det bara TS som kan avgöra. 

Ännu ett tips? åt TS ifrån mig är att enkelt ta en tumstock, sätt ut 80cm på den och kolla sedan hur detta mått förhåller sig till din armlängd. Då märker du ganska snart om det är för djupt eller inte. 
Som Ljusta säger så avgör även höjden på buren hur stort djupet kan vara i förhållande till dig, är buren för högt upp eller för långt ner så kan det bli jobbigt men i rätt höjd blir det inte alls svårt. 
Bara att sätta ut de mått du tänkt dig och kolla, märks fort om det går bra eller ej.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Fridaaaa
0

Dock kom jag på det: Har man en jättekanin är ju bredden minst 70 cm och då måste man ju kunna städa?
Man får bygga buren på att smart sätt så man kommer åt lätt att städa :D

bambiiii
1

Aha tack alla, haha Bambi är INTE ALLS svår att få tag på, bara säga kom gubben så hoppar han upp <3 haha <3

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[EllenAlicia]
1

kaanske inte så brett ;)

Frosstis
2

Det är ju skönt för kaninerna att ha det brett. Då kan de sträcka ut sig hur mycket den vill åt båda hållen.

Låter som en underbar bur. Hade det vart jag hade jag bara gjort den lite högre så du kan hänga upp saker så han behöver jobba för att komma åt dom:D

[EllenAlicia]
1

#10 hon undra om det var bra?  och vi får väl säga hur VI tycker, hon får göra som hon vill

[MiniPim]
3

#3 & #4 Men herregud, det är ju bättre för kaninen! Jag skulle kunna ta hur djup bur som helst, bara mina djur mår bra och får större yta. Obestämd

Jana, Bambi kommer bli överlycklig. Jättebra mått.Glad

Clariiz
1

Mina burar är 75-80 cm breda och jag har då inga problem att städa :) Spade med långt skaft och att sträcka sig lite för att nå längst in är då inte det minsta jobbigt ;)

Tycker det låter som jättebra mått!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Ztrawberries
1

Låter som bra mått tycker jag! Nu blir nog Bambi glad! :)

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Fridaaaa
3

#19 Du behöver inte låta så sur :)
Vi tänker bara på hur lätt det blir att städa och läs gärna det jag skrivit mer ;)

Klara.b
1

Jag tycker det ser bra ut :)

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

[MiniPim]
1

#22 Jag är inte sur alls ;)

Det är inga problem att städa, inte svårare än att städa en 60 cm bur tycker inte jag.

Linnet
1

Ja en liten spade då i så fall, bodelen kommer man ju inte åt med nån större spade, inte i våra burar i alla fall, min djupaste bur är ca 75 djup eller möjligen närmare 80 och det var den första vi byggde och insåg snabbt att den var för djup för att vara bekväm att städa, så sen har vi gjort dom 60 cm djupa, som är bra mått för att utnyttja skivorna bäst också. Man måste väl se till sig själv lite också, det ska vara lättstädade burar annars blir det inte kul i längden.

Fridaaaa
0

#24 Som jag skrev högre upp, gäller att utforma buren rätt om man ska ha det så pass brett, då fungerar det :)

[EllenAlicia]
0

#24 det tycker jag :P hihi

[MiniPim]
2

Ja men jag tycker man ska tänka mer på kaninens yta än städningen, men det är jag det.

[EllenAlicia]
0

#28 okej.

70cm tycker iallafall jag du ska ha:) men du betsämmer själv

Fridaaaa
1

#28 Ja det är klart att man ska tänka på det, men det ska ju inte vara jobbigt att städa var gång heller :) Men finns bra lösningar om man vill ha mycket bredd på buren, t.ex extra luckor, något med taket osv :D

Frosstis
1

Varför bryr ni er så mycket om städningen? Är kaninen rumsren så behöver man inte städa så ofta. Och tänk inte så mycket på er själva, tänk på kaninen.

Jag tycker hon har ett väldigt bra mått. Det gör väl ingenting ifall man får sträcka in huvudet i buren.

Fridaaaa
2

#31 Man måste tänka på det, så att man inte belastar rygg osv fel mm för då kan man få problem längre fram osv.:)
Man kankse inte tror det nu men det kan bli så.

tussen12
2

jag har 80cm,Inga problem alls. Jag är bara tolv och är 148 cm lång :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[MiniPim]
1

#32 Lite överdrivet. Så farligt är det inte, finns så många sätt att lösa det på.

Fridaaaa
0

#34  Det var ju just det jag skrev om du hade läst allt jag skrivit :)

bambiiii
2

oj oj haha xD