Hormoner!
Vår kanin har blivit som förbytt:-( Han är 4.5 månad och har blivit vaktig på sin bur och springer runt runt som en tok med svansen rätt upp! Kissar där han inte ska och är allmänt kaxig! Gissar att detta beror på könsmognad? Men det är väl inte förränn vid 6 månader man kan kastrera så vad gör vi tills dess? Hur ska man hantera sånt här beteende på rätt sätt? Tacksam för stöd!
Han är definitivt könsmogen! Mina hanar blev könsmogna väldigt olika. Ena hanen var inte mer än 3 månader när hans kulor föll tror jag, kastrerade honom direkt på roslagstull. Andra hanen tog en månad längre, kastrerade också direkt. :)
Håller med #1, han har blivit könsmogen! Min hane blev könsmogen vid tre och en halv månad :) Har aldrig kastrerat någon kanin så någon annan får hjälpa dig med den frågan. Jag hanterar mina precis som vanligt, men man får säga till (inte skrika eller liknande) om de skulle få för sig något och vara lite extra uppmärksam. :)
Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
#1 De kastrerar redan vid 4 månader på Roslagstull? Hur vet man att kulorna har "fallit ner"?