Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 292 ggr
Chippers
0

Grymt ;(

Min mormors bror (?) är jägare, slaktare och djurplågare .. känner mig så hjälplös, kan inget göra då han bor i polen. Tror också att det är adra djurlagar som gäller där. Usch … när jag var där sist (ca 2-3 år sedan) hade han minst 40 harar instängda i små uteburar som max kan ha varit 100*50 …var typ 5 i varje.

Nu har jag fått höra att han vakthund som jämt sitter fast på gården i kedja har blivit sparkad på benet och har svullet öppet sår ;( Hunden har inte fått en ända promenad under sina ca 12-13 år .. fysjutton ..

Vad ska man göra? Mår så dåligt när jag tänker på hur hans djur har detGråter Ganska svårt att göra ngt när han bor i annat land. :/

Förut, när min bror var där då han var ca 10 år fick han en av kaninungarna som fötts … den skulle vara kvar där och ej slaktas hade han lovat, men nästa år han kom tillbaka hade han slaktat den ändå .. ;( fyy … ;(

Ganska onödigt att sitta och "klaga" men jag VILL göra något åt saken .. inte bara låta allt detta ske .. Hemlis

Mysterious
0

jag vet!!Många människor i polen behandlar djur som skit!!!Dock inte jag!!!!!Tycker dom ska ändra på lagar där så att man inte får plåga djur!!Så hemskt,det finns massor med hemlösa djur,men som tur finns det få som har goda hjärtan och matar elr tar hand om dem djuren som springer utan hem!Den sista sommaren jag var där(förra året) Har det miskat rätt så mkt,särskilt med hemlösa hundar.Vi får se hur det blir iår(iaf i min lilla by) Hoppas det är bättre,´i andra städer fångar dom in hemlösa hundar och katter(inte andra djur dock som kanin mm,dåligt) och för dom till djurhem där dom får vara några dagar kanske?Sen tvättar dom som jobbar där hundarna och ger dom mat och om ingen vill ha dom så avlivar de hundarna!:(
Även om dom avlivar hundarna så är det bättre än att låta dom spriga lösa,för då parar dom sig och får valpar och då blir det bara mer hemlösa hundar!

Lite långt svar^^                                                 Kram//Diana

Chippers
0

#1 Ja, många i polen har annorlunda syn på djur än vad vi har. Där behandlar en hel del djur som leksaker, säljer hundvalpar mitt i stan, t.om sjuka som man ej får röra om man inte ska köpa en valpOskyldigså var det en gång för mig iaf. Sen kom människor fram med typ 3-4 veckors kattungar som de sålde jättebilligt .. hemlösa hundar har jag faktiskt inte sett där ..

Men lagarna borde vara bättre och hårdare där, absolut!

Mysterious
0

I min lilla by du kanske vet vart den liggen,det finns på kartan tror jag :) den heter Trzebiatów.typ en liten håla ^^ MASSOR men hemlösa katter och hundar,förut iaf :''(

Chippers
0

Okej, ja jag vet men har aldrig varit där … :/

Mysterious
0

Tur för dig!^^ dit vill jag inte mer!men ska det tyvär på fredag eller på måndag om en vecka för att hälsa på mina släktingar,det kan vara rätt så kul där om ingen konstig gubbe jagar en ^^

KvirrZ
0

Usch vad hemskt :''(

- Mvh Emma

huldisen
0

Finner inga ord .. Så fruktansvärt hemskt.

KajsaM
0

Så hemskt :( Finns inga ord :S

Stravaganza
0

Men det är inte bara dom i polen som håller på så, det finns även människor i Sverige som också gör så!