Rymde!
Idag hade jag tagit hem Engla, det var ungefär en timma sedan som det här hände. Hade suttit ute med henne i ca 2 timmar vid rasthagen som består av åtta stycken kompostgaller. Jag sa åt mamma att hålla lite koll på henne för jag skulle gå in en stund. Gick in & satte mig vid KIF, då mamma ropade "Har du Engla där?", och jag svarade ja, för jag trodde att hon menade att jag hade henne hemma. Då ropade mamma "Bra, för hon är inte i hagen!". Då förstod jag att jag hade missuppfattat och sprang ned och började typ gråta direkt.
Jag & mamma letade på hela gården, våran tomt är STOR minst sagt. Förrutom vid huset så finns det en lada, ett förråd, ett garage, ett till förråd och en lekstuga, och så stutsmattan med hoppställningar & så.
Jag sprang ned till pappa som var och slådde på ängen nedanför huset till hästarna, och han skulle hjälpa till att leta när han kört upp med minitraktorn. Letade nere vid slänten och så, men hittade henne inte.
Efter typ 20 minuter så ropade pappa "Här är hon!", hon hade gått ut från tomten & var nära en av hästhagarna, i den hagen där hingsten går. Och han är REJÄLT hetsig och attackerar och så, men han är en duktig travhäst. Hur som helst så sprang Paddy som hästen heter, fram och tillbaka i hagen och skrek och så för att vi var där (han är sådan, plus att det finns ett sto, min häst, och han är extra skrik när hon har brunstat). Engla sprang ifrån mig men jag fick tag i henne.
Gud vad rädd jag var! Hon hade pressat sig igenom maskorna på gallret och smitit, och jag trodde jag skulle dö. Mamma & jag hade aldrig förlåtit oss själva annars, hon skulle hålla koll på henne, men hon gick bara in och kollade vad klockan var och så var hon borta. Jag borde ha suttit ute hos henne, tänk vad som kunnat hända om hon gått in i hagarna (hon är väldigt nyfiken av sig och inte alls rädd för hästar, hon bor ju trots allt i ett stall).
Så nu ska vi sätta extra nät vid nederdelarna på gallrerna. Fyfan vad hemskt det var, låter kanske inte så men det hade ni nog tyckt om eran högt älskade kanin rymde och kunde finnas vars som helst ..
Måste bara skriva av mig lite ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Usch så läskigt! Men så skönt att ni hittade henne! Förstår dig precis, har hänt samma sak för mej med Niike… :)

Det var verkligen jättehemskt. Asså, det låter inte så hemskt men det var det. Gud vad lättad jag kände mig när pappa hittade henne. :')
www.frihetenskaniner.se
Usch! Hur gammal är hon?
Förstår det. Som jag skrev i #1 , har det hänt samma sak för mig med Niike. Någon hade glömt att stänga burdörren i ladugården, och ladugårdsdörren var öppen…Inte så smart. Mamma och jag letade som idioter överallt utomhus, men sen när jag kollade upp så såg jag något svart/vitt inne i ladugården. Då hade han sprungit in igen:) <33
#4 Vilken tur ;)
Stakars dej!!Jag skulle dött om Freddie var borta!!Tur att ni hittade henne till slut!

#3: Hon är ungefär 3-4 månader, hurså?
#4: Vad gulligt att springa in igen! Skönt att han inte försvann.
#5: Jo, kändes som om jag höll på att dö. Hon betyder så mkt.
www.frihetenskaniner.se
# Joo för hon ser lika gammal ut som Filippa. Fast Filippa är fet , så hon kommer inte ut ;)

min kanin rymde förra sommaren .. Hon kom alldrig mer tillbaks.. R.I.P

#8: Haha, okej ;)
#9: Vad hemskt! :(
www.frihetenskaniner.se
#7 Jaa, jag fick en chock när jag upptäckte att han inte var i sin bur. Och när jag inte såg till honom ute heller. Han var ganska liten då, inte ett år än. Gud vad lättad jag blev att han hade skuttat in:)
Vilken tur att ni hittade henne :) Hon kanske skulle komma efter dig, ville väll inte vara ensam ;)
#9 Hemskt!

#12: Hon är väldigt tam & så, men alldeles för busig & nyfiken för att komma tillbaka till sin oroliga matte. Istället hade hon bestämt sig för att utforska gården. :)
www.frihetenskaniner.se
#14 HahaxD Ibland är det dåligt med för nyfikna kaniner^^ ;)
Tur att ni hittade henne!!
Isaac kan också pressa sig ut ur hålen så man kan inte lämna honom heller själv :P
- Mvh Emma

#16: Trodde inte hon kunde pressa sig igenom hålen. Hon har stoppat ut huvudet ett par gånger men alltid backat ut, men nu rymde hon. Släppte henne i hagen igen sedan för att se om hon skulle rymma igen och i så fall hur, och hon kollade lite på mig, lade huvudet på sned och sprang fram till gallret och pressade sig ut, & sprang iväg XD
www.frihetenskaniner.se
#17 Igen? xD Haha sötnöten^^
#17 Haha trodde inte Isaac skulle kunna pressa sig igenom heller, tills jag såg det xD
- Mvh Emma
Hah ;) Fast det är lite läskigt när dom rymmer.

#20: Lite? Det är grymt läskigt! :S
www.frihetenskaniner.se

Läskigt! Jag skulle vara jätteledsen! Men ni hittade henne i alla fall, tur i oturen! :D
#21 Min kanin har inte rymt någon gång, men kan tänka mig..

Okej :)
www.frihetenskaniner.se
Och jag hoppas det aldrig händer!

Vilken tur :)
Vilken tur att ni hitta hon :)

Läbbigt !

Japp, så nu ska vi sätta hönsnät längst ned på alla galler & plankor för då kan hon inte krypa igenom :)
www.frihetenskaniner.se
#29 ska be pappa sätta det på mina också så Isaac inte kan smita :)
- Mvh Emma