http://www.zooplus.dk/
någon som beställt därifrån?
Tänkte beställa därifrån dom har ju billiga burar och kanin tillbehör :)
och vad går frakten på?
http://emmaskaninselar.blogg.se/
gratis frakt vid över 350 kr:P
På den danska sajten är det gratis frakt över 299 danska kr, ända till Sverige
. Jag har beställt en massa grejer därifrån funkar utmärkt.
Älskar Zooplus! Har blivit stammis där :P Från den danska sidan (såklart, då jag bor i Danmark)! 
Får man varorna hemkörda till dörren (stora saker som burar)? Hur har ni betalat? Är lite nojig över att betala med kort på nätet
funkar utmäkt. varorna körs hem till dörren. Jag har betalat med kort,
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#4 Ok, det låter ju bra och smidigt. Det finns ju en hel del lockande där, till både kanin och råttorna…
Jag handlade från zooplus.se det gick också fort. 3 dagar
Inga som helst problem att betala med kort.
Får man något kvitto till sin mail när transaktionen är gjord? Som man får när man betalar direkt via sin bank.
Ja, man får en beställningsbekräftelse. Men pengarna dras inte förrän de skickar varan och då får man besked om att den är skickad och summan dragen.
Ok. Få se om jag törs beställa… Är 1 dansk krona ungefär 1, 25 sek?
Japp och dom är kanonbra! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ska ta och titta in där! :D
#11 1 dkk = 1,15 sek ungefär :)
Går ni in på valuta.se kan ni räkna ut det där lätt :D
#14 Ännu bättre
Och på zooplus.se är det svenska kr.
#16 Hehe japp! Man får passa på nu när kursen ser bra ut för svenska kronan och köpa massa i danska kronor (för i affärerna brukar danska priset vara mycket lägre än det svenska) 
#17 Men de är väl mkt dyrare? Annars skulle jag helst handla där…
#18 Är det vår krona som blivit stark- märkte igår när jag växlade till euro att även den kursen gått ner
. (vet inte varför det blir fetstil
)
#19 Är inte helt hundra, men jag tror det är den svenska som har blivit starkare :) Det är ju super när internetaffärer inte hänger med i valutakursen, haha ^^
#20 Ja, det tackar vi för
Men det är slut på det jag vill ha :-(
#19 det är ingen som helst skillnad, är ju samma företag och samma säkerhet med att handla på nätet osv. Jag tyckte också det var läskigt att handla utomlands först men nu har jag köpt riktigt stora grejer som vitvaror mm och det är ofta billigare, smidigare och bättre. Handla på, zooplus är seriösa och bra!
#22 Förstår..
#23 Säkerligen, det är bara jag som är übernojig…

Kolla på com eller se, com har oftast bättre priser men alla skickar ju ändå från tyskland
#4 Jag tror att detta med hemfrakt är så att man måste ha lite koll på trackingen av paketen, o planera att vara hemma den dagen som leveransen sker. Annars kan man nog få hämta på närmsta postutlämningsställe typ.
Eller har jag fel? Har själv ännu inte hunnit beställa därifrån…
#25 .se har inte alla produkter som finns på danska sidan - .com kanske har det, har ej kollat.. 
#26 det stämmer, är man inte hemma när de kommer (de ringer inte innan) får man sen åka och hämta på närmaste utlämningsställe.
Jag var inte hemma så det kom till vårat Ica nästa dag.
#26 Här i Danmark kan man lämna en lapp på dörren om att de kan ställa varorna på trappan eller lämna hos en granne om man inte är hemma :)
#26 Hm, så de ställer inte utanför dörren? Kan ju vara svårt att vara hemma & ta emot när man bor ensam och jobbar mkt kvällar
Varför kan inte jag skriva några inlägg, står att jag mina rättigheter är bortplockade! :/ vet inte vad jag gjort för fel??
#30 du kan ju ringa transportföretaget och fråga om man kan skriva en lapp sådär som #29 säger man kan göra i Danmark.

#26 kanske för din kanin har de men annars kan det vara att dk har mer eller se har mer produkter. com är det bästa tycker jag. mycket mer än se/dk
Till alla: Jag vet inte, men jag tror att det går att följa försändelsen.. brukar vara så. Stämmer det? Dvs. att man får ett trackingID (ibland kan man gå in via länk på den sida man gjort ordern o fått bekräftelse. Eller att man får det per mail med en länk? Men det är möjligt att det går o göra som Tirin säger också! Eller att man specificerar det i sin beställning, brukar finnas liten ruta för meddelanden. Men vissa företag har som bestämmelse att de inte gör det.
Men kan man följa leveransen så ska man kunna säga vilken dag det blir iaf.

du får ett meddelande från dhl eller dpd där du kan spåra, sen kommer det över till svensk post och ett nytt kolli nr kommer att finnas - på gamla går det också att spåra men långsammare. du ringer till posten säger tysk kolli id och får svensk.
det går inte att bestämma en dag eller tid du får de hemskickad när det kommer, någon måste vara i huset för att ta emot, annars går det till ombud.men posten kör från 8 till 16 inte mer så jobbar du kvällar så kanske du hinner? beror på när du går hemifrån
#34 man får en trackinglänk via mail.
#29 Låter ju bra! (Hann inte se ditt inlägg förrän nu)
#35 Dessvärre inte, jag börjar 11 eller 12 när jag jobbar kväll…

men då kan du hämta det hos ombud, eller betala för nytt försök med utkörning men det gör de efter några dagar och det kostar ca 200-300 kr
#38 Jo förvisso, om jag fixar bärhjälp/bilskjuts. Annars får jag inte hem en stor bur etc.
Måste rätta mig själv, det är gratis frakt till Sverige från 399 danska kr, inte 299, då är det bara gratis inom Danmark.
tänkte beställa denna den som är 216x116x65 tror ni den är bra tänkte man kan ju ha dom där under hela dan fast man inte är hemma. http://www.zooplus.com/shop/rodents/cages/pens_fencing/pens_with_racks/126790
Kan dom gräva sig ut ur den?
#42 ska sätta galler i botten bara då kan dom ju inte
#41 Tycker dock det var ganska dyr. Ca 640-650 svenska kronor.
Billigare att bygga med kraftig träram och svetsat fyrkantsnät tror jag :)
44# finns för 370 kr på engelska sidan :) tänkte den är bra och ha för den går att vika ihop enkelt.
#45 Ok för den som du länkade till kostade det jag sa i Svenska kronor:
Vilken sida är den engelska?
46# www.zooplus.com
#47 Där är det i Euro, och där kostar det 640-650 svenska kronor, har kollat upp det…
trodde det var i dollar men jag får se hur jag gör kommer ju annars beställa andra saker ändån :P
#49 här är det dollar: http://www.zooplus.co.uk/shop/small_pets/hutches
#50 Det är pund inte dollar.
#51 Menade pund, skrev fel :)
Har nu också gjort en stor beställning på zooplus.dk
Väntar med spänning på hur det ska funka o tracka leveransen och kunna vara hemma när den kommer.. Lite chanstagning.. Kan bli lite jobbigt annars då jag köpt en 25kg bal med spån haha…
I övrigt köpte jag:
Mûhldorfer-hö, JR Farmshö, o Muckihö (för att jämföra, okok, vet att det är dyrt osv, men jag orkar inte hålla på)
TierWohl Super spån (hoppas detta inte är ett felköp..
Billigt var det iaf o måste testas.)
JR Farms halm beställde jag också så slipper jag släpa hem det på cykeln..
Två aktivitetsbollar, den runda vanliga snackybollen, o en annan som verkar rolig i naturgummi, som liksom är ojämnt formad o enligt sajten ska hoppa lustigt o oförutsägbart.. nåja vi får väl se.
Samt köpte lite gnagarpinnar, då mina äppelgrenar är slut. Undrar dock om han kommer acceptera dem, då de inte går att jämföra med fina äppelgrenar.. Jag har plockat en del grenar ute, men de har inte alls gjort succé - bara löven på dem.
Det blev tungt så jag får ju i värsta fall testa att sätta lapp på dörren om de skulle komma när jag ej är hemma.
#53 Hur betalade du? Står jätte luddigt :/
#53 kul! Då har du ett riktigt spännande paket att vänta. Sist när jag fick hem sändning från zooplus upplyste chauffören mig om att "det är nåt slags djurfoder, stinker i hela bilen" haha
.
Jag fick just hem min casita 100 bur som jag beställde på rean o ska ha som introduktionsbur/extrabur till vår nya lilla tjej som ska komma i slutet av oktober. Ska öppna den o kolla nu
.
Tycker förresten det är märkligt att man inte kan ringa och boka en tid för leverans istället, det måste ju bli både mycket dyrare och bökigare för dem när de bara kommer och ringer på dörren, dessutom släpar de med sig grejerna upp innan de ens ringer på, har varit så varje gång för mig! Är man inte hemma får de släpa tillbaks allt till bilen och åka och lämna på utlämningsstället istället. Borde vara bra mycket smidigare med telefonkontakt innan!
#55 Håller med dig, förstår inte heller. Men som sagt, man ska ju kunna följa paketet på posten.se utifrån något trackingnummer man ska få, så då borde man veta vilken dag det blir iaf. O bara hålla sig hemma eller skriva lapp på dörren.
#54 Man betalar med mastercard eller visa, eller banköverföring eller med paypal (tyckte mig se alla varianter, bara att klicka i vilken). Jag anmälde mig som medlem o fick lite rabatt också, 10% välkomstrabatt.
Sedan såg jag att zooplus kör uppfödarrabatt (även på svenska sajten), man skickar in kopia på sin certifiering, eller vad det kallas.. alltså nåt "bevis" på att man är auktoriserad uppfödare.. Vet ej vad rabatten är. Sedan har de också "refer a friend" typ du får extra poäng o någon liten rabatt o vännen får också rabatt.. Jaja, orka. Känner dessutom inga andra som behöver.
men som sagt, köpte bara basic saker. Men jag är nyfiken på om den där tierwhol super trägranulatet är ett bra strö kommer ha det med lite halm ovanpå i toalådorna, så att granulatet inte flyger runt i hela lägenheten. Har märkt att halmen funkar bra för att få både hampa o spän att stanna i låddan.
Väntar med spänning o berättar sedan.
#56 Ja jag är med medlem och valde banköverföring men den hittar itne ens banken hur jag än gör :/
Ved betaling med kreditkort følger opkrævningen inden for en uge efter varens afsendelse. Vad menas med det?
Vad jag tror är: vid betalning med kreditkort följer dragningen (=alltså när de drar från ditt konto) inom en vecka efter varan skickats. Alltså om jag fattar rätt, vilket jag tror, så drar de betalningen inom sju dagar efter att de skickat dina grejer. Så de närmsta sju dagarna ska du ha tillräckligt med pengar på kontot. (men jag kollade på nordea nu, o de har redan "reserverat" den peng som ska gå till zooplus)
#59 Tack! Jag har också Nordea, så det lär bli samma för mig..
Jag har med Nordea men jag kan inte ens föra över till dankt konto utan måste aktivera någon tjänst osv så skiter i det nu :/
Nu har jag monterat min nya casita-bur från zooplus men man var ju tvungen att vara ingenjör för att få ihop den! Femtielva delar med små plastgrejer och diverse, jeez… hittade en monteringsanvisning på Ferplast hemsida långt om länge, men den begrep man inte heller mycket av. Menmen, hyfsat snygg och praktisk med hylla/hus, matskål, flaska och höhäck som följde med, blir perfekt som extrabur och introduktionsbur för vår nya lilla tjej vi väntar på
.
#62 har också en sån, i 120 :)
/Christel & kaninerna! 
Tänker beställa en våningsbur när jag får min andra kanin :) Såklart från zooplus.dk ;)
#63 Är det trasmatta du har i buren? Ligger den still? Jag har dörrmattor för tillfället, men det fastnar mkt hö i dem, så skulle vilja ha ett ännu bättre alt…
#66 ja vanlig trasmatta. Just den är ganska tunn, jag har lite tjockare/grövre varianter också. Går att köpa hur många som helst för 10-20 spänn på loppisar så det är väldigt praktiskt. För min kanin som jag har nu funkar det utmärkt, han låter dem vara och tuggar inte heller på dem, kan möjligen vika undan en bit och lägga sig bakom när han "bäddar" åt sig
. Väldigt praktiskt att bara slänga i tvättmaskinen också när de behöver rengöras. Men kan tänka mig att det kanske funkar mindre bra för andra, beror nog lite på ninen.
#67 Hm, tål att tänkas på- jag är på jakt efter den ultimata mattan, som ligger still och som det inte fastnar hö i
Väntar på mina Meister Lampe skickades i måndagsmorse vill att de kommer snart ;-)
Jag köpte denna från zooplus.dk, kom snabbt och smidigt ända hem till dörren med gratis frakt. Albin älskar den
. Rena lyxboendet och snyggare hemma hos matte också än plast.
Så härligt att se honom springa upp för att lägga sig och bädda åt sig i huset på övervåningen med sin gosfilt och springa ner på undervåningen för att äta och gå på toa. Har en extratoa uppe men han går bara nere. Han är så renlig min lille plutt
. Rampen är perfekt som hylla att sitta och spana på också, men han ligger helst på övervåningen med huvet utanför huset och spanar.
Alltså jag blir fett sugen! Spelar ingen roll att han är frigående, ett sådant lyxslott skulle man vilja ha! Dessutom, precis som du säger så ser den ju inte så pjåkig ut heller

Hmmm… högt upp på önskelistan.
#71 ja och det står att den bara är 40 hög/våning på zooplus hemsida men det stämmer inte, de har mätt mellan trälisterna på utsidan. Innermåtten är hela 51 cm hög på varje våning så den är dessutom alldeles laglig o bra
. Min är också frigående men behöver man stänga in honom någon gång då och då så behöver man inte ha dåligt samvete med den buren.
#72 Hur lång är den? :)
Vill ha mitt paket nu, men lär dröja några dagar till :D
#73, 107 lång och 58 djup.
Idag ska 2 av mina paket från zooplus.dk komma. (De delade beställningen eftersom jag beställde massa hö o strö o halm som är skrymmande).
Jag har följt allt på trackingnummer som jag fick i mailet.
Alltså jag beställde den 9:e och idag kommer halva lasset! Otroligt!
Däremot är det irriterande: ringde posten för att höra om man kunde sätta lapp på dörren om att de ska lämna, för naturligtvis har jag något o-ombokbart möte jag måste gå på mellan 13-14 (och jag kan nästan svära på att de kommer komma precis då!).
Men det går visst inte. Vet inte hur det funkar för er som har lantbrevbärare eller bor runt i landet - om de lämnat på förstukvisten. Men här är det totalstopp även om man skriver lapp, för de måste tydligen ha en signatur! Morr..
Så det blir släpa 14kg + 2,5 från närmsta utlämningsställe..
Så jag är lite nervös för det paket som kommer i början av nästa vecka.. Det väger nämligen 32,5kg och jag misstänker skarpt att om jag inte är hemma när det kommer så kommer jag inte kunna hämta det på mitt utlämningsställe - utan måste kanske åka iväg till Solna eller nåt..
Fast nu kanske jag är överdrivet pessimistisk.
Hur som hoppas på det bästa i allt.
Men ville bara säga att beställer man grejer, o i synnerhet stooora grejer så ska man veta att man kan hämta dem ifall man inte kan sitta o vakta dörren från morgon till 16:00 (I stockholm). Fast det är klart, på landet så vet man väl när lantbrevbäraren brukar komma ungefär..
Ser fram mot paketen och att undersöka vad som kommit….
#76 Jag med beställde då, tror jag? eller ja runt det datumet, då kommer väl med snart .D
#76 men är det posten som levererar? Det är väl DPD eller DHL eller vilka de nu använder sig av? Funderar på om man kanske kan ringa dit och komma överens om avlämningstid…
#78 DPD och DHL var det enda jag kunde välja mellan.
#77 Grejerna kommer från Tyskland (i alla fall mina). Men ja, det borde de väl. Men du fick ett mail, om du öppnar det, så finns en länk med ett nummer, det anger du så får du se var ditt paket är. Smidigt.
#78 Jo, men det är posten som tar över ansvaret nånstans när det kommer till Sverige eller till din ort. De har tagit över från DPD. (Visste inte vilket jag skulle välja, men valde DPD). Vet ej som DHL är likadant.
Mitt andra stooora paket kommer med GLS-group. Men jag tror att det kommer tas över av posten ockås. Just nu ligger mitt 32-kilospaket i en förvaring hos GLS o väntar i Malmö.
Nu håller jag tummarna för att det inte ska trubbla.
#80 Ok men jag har från danmark så borde inte vara skillnad i leverans eftersom danmark ligger mycket närmare= ;)
Japp fick en länk men har inte kollat, då jag kollade via mobilen när jag fick den och då gick det inte men får göra det snart :D
#81 Jo, men jag beställde också från danmark, men man ser på trackingen att leveransen av själva grejerna gick från tyskland. Men som du säger, det är möjlig att de har lager på burarna i danmark. Men det ser du om du kollar trackingen, där står vilken ort varorna packas o skickas från.
#81 Aha ok :)
Jag har inte beställt bur dock :)
Men kollade det nu, och det är skickat i alla fall :D
Nu fick jag min senaste beställning som jag gjorde den 7:e idag, vita transportburen som är samma som du har beställt Fridaakesson men i svart och 3 paket JR farm grainless.
Leveranstiden är ju minst sagt super, 4 dagar, men för första gången har jag faktiskt lite klagomål. Det var alldeles för slarvigt packat utan utfyllnad i kartongen så dels hade den gått sönder på ett ställe och dels har paketen med Grainless sladdrat omkring därinne och ett paket har gått sönder. Man ser hur mycket de har slängts omkring eftersom alla pappersunderdelarna var lösa från plastpaketen. Det som hade gått sönder hade inte läckt så mycket som tur var, annars kunde ju alltihop läckt ut i kartongen och även ut genom hålet. Men transportburen jag beställde var vit, så smulor från JR Farms hade gnuggats in i den på ett ställe och gjort fläckar som inte gick bort. Den var rätt så täckt av JR Farms smulor.
I övrigt var transportburen lite plastig, tunna plastdelar och kan tänka mig att den kan gå sönder ganska lätt på sina ställen, men snygg och okej för det priset tycker jag (129 danska).
#84 Om jag var dig skulle jag framföra de klagomålen per mail direkt - det är förmodligen något de uppskattar att få veta! Det är ju dåligt, så ska det inte gå till! Antingen om du skriver på svenska eller engelska (eller tyska/danska) vad du nu är bäst på.
Jag är skitnervös. Tror att de kaaan ha varit här den timma jag var borta. Men har inte sett någon annan post.. så kan fortfarande vara på väg..
Är nu fett nervös för 32-kgs paketet om några dagar.
#83 Alltså jag menade transportbur, inte bur..
så klart.
Problem med leveransen. Posten--> :@:@*****
Ska ge redogörelse sedan. Men om man bor i stan, i lägenhetshus med portkod så stannar de typ på gatan, o säger: oj här var det kod, vi kommer inte in, då kör vi vidare. Och sen får man hämta paketet själv ändå på utlämn ingen.
På zooplus finns ingenstans o lämna info om portkod o posten som tar över i sverige från DPD de bryr sig tydligen inte om att informera om att detta inte funkar. Har ringt o skällt. (Alltså får flashback på en annan gång då nåt liknande hände, även om jag inte hade fattat att det var posten den gången med.. morr morr). Hon på posten skulle dock föra vidare synpunkten, men eftersom jag har dunkelt minne om samma visa när jag beställde en juicepress från england för typ 3år sedan o inget tydilgen har blivit bättre sedan då - så lär väl inget hända.
Däremot det stoooora paktetet kommer tas över från GLS av Schenker i Sverige så ringde dem nu. Lämnade portkoden. Dessutom fick jag veta att de dessutom hör av sig innan o frågar när det lämpar sig att de lämnar paketet. Jättetrevligt!
Alltså ni som bor i villa eller har lantbrevbärare behöver ju inte oroa er för just detta.. Men jag fattar inte hur posten i stockholm tänker - det är ju ett förutseebart problem - eftersom ALLA bor i lägenhetshus med portkod eller på annat sätt låst dörr!! och tar de över ansvaret från DPD så måste de väl tala om vad de behöver för info för att kunna göra sitt jobb?!
Aja.. måste avreagera mig lite. Så beware om ni beställt tunga grejer. Möjligen kan ni ringa posten o lämna era portkoder..
tänkte beställa där ifrån men undrar om combex na är bra för kaniner elr om de bara skriver det :)? samma med beaphar
#86 det var ju skönt att du får hem det tyngsta paketet iaf. Hur tungt var det andra du blir tvungen att hämta? En dramaten eller kärra eller cykel kanske funkar om du inte har tillgång till bil?
Ja, jag ska meddela zooplus att det var dåligt packat men kommer inte reklamera grejerna. Synd att det ska bli såna problem bara för att det saknas lite utfyllnadspapper i kartongen. Onödigt ju. De andra kartongerna måste jag säga också var halvtomma utan utfyllnad men antingen har de hanterats varsammare på vägen eller också är det ren tur att ingenting gått sönder. Ska ju genom flera länder så packningen är ju viktigt.
Jöttetrist att det var dåligt packat. När jag beställt så har de varit bra packat med sånadär stora luftfyllda plastkuddar.
Förra leveransen kom med utfyllnad av stora plastkuddar.
Nu väntar jag bara hem Meister Lampe som jag måste hämta ut på posten och kan göra det först idag fast de var här i går… (Bor i Stockholm och i hus)
#87? Vaaa? haha, du får nog visa i länkar vad du menar, så kanske någon kan svara?
Vet inte vad det är du pratar om för något.
#88 Jo, absolut. Det från schenker kommer väga 32,7kg för att vara exakt.
De ringer så får man välja två tider: vara hemma mellan 8-16 eller vara hemma mellan 17-22. Dessutom när det väger över 30kg (?) (på någon plats står det 20kg) får man själv gå ner till porten o ta hand om det, men de har i varje fall vett att höra av sig när de är framme o säga till. Jag har ingen aning om hur stort det är.. 30 kg är ju en liten utmaning.. men i värsta fall får jag väl öppna det där nere o plocka ut 25kgs balen med strö o det andra o bära separat.
Jag bokade på tisdag, då jag inte har möjlighet på måndag. Berättar hur det går.
Idag hoppas jag kunna hämta de andra 14,5 + 2,5 kilona..
Har nån slags dramatenliknande låda på hjul.. o cykel.. testar nog dramatenlådan… Det är ju inte långt till Söderhallarna..
Väntar bara på slippen, eller sms.. Men tyvärr verkar det som om de är för slöa för att få till det idag.. 
I går fick jag då hämta min leverans med Meister Lampe.
Bra förpackad med stora plastkuddar runt.
Curman tog en i munnen men de är inte uppätna :-(
Måste nog ge detta lite tid ;-)
Tydligen samma kollinr på DPD som på posten? :P
Det är på posten nu i alla fall men kan inte hämtas förrän på måndag då dom har stängt på helgen attans!
#92 Japp Meister Lampe är hälsokost… tar ett tag innan vissa tycker om det. Det kan ta 1-2 månader. Men ge en om dagen typ i början..
Jag gav upp när det kommer till ungrexen, han äter inte Mesiter-lampe utan det ligger kvar i matskålen ouppätna. :-(
#91 :) hihi jo men det går inte när jag är inne på chrome och iFokus för det står att man inte får kopiera och då kan jag ej tyvärr
Här kommer bild på en annan typ av innebur i trä inhandlad på zooplus.de (den tyska sajten). Leveransen gick mycket smidigt och snabbt, buren är riktigt bra kvalitet och Albin ger den väl godkänt! Mått på varje våning 98x53x51, även denna felmätt på höjden av zooplus dvs mätt på utsidan mellan trälisterna.
#97 Ett hus i varje rum! 
Den var om möjligt ännu snyggare!
men hur katten beställde du på tyska sajten?
När jag försökte välja land så fanns inte Sverige med i listan.. eller beställde du bara käckt ändå?
#98 haha nej denna bur står hos särbon, den vita hos mig, eftersom både han, jag och kaninerna pendlar
. Denna verkade faktiskt vara bättre kvalitet än den vita, lättare att dra ut plastlådorna och bättre genomarbetade detaljer, lättare att montera också. Den vita fick skruvas, denna hade mest förmonterade plastfästen som man bara knäppte i varann.
Men var det zooplus.com jag beställde den på kanske…? Nu hittar jag den inte där. Köpte flera ramper till burarna samtidigt… kan det ha varit Ebay.de…? Beställt så mycket så jag fick hjärnsläpp nu.
Nej det var zooplus för jag kommer ihåg att jag beställde ramperna där. Var nog com, men det verkar som att dom inte ha den buren längre.
Kan man välja ifall man vill att det endast ska komma till postombudet istället för frakt hem?
//Joanna
Tja, jag tror det hamnar där förr eller senare om du inte är hemma när de kör ut? Men det är väl en specialfråga som posten svarar bättre på.. Bara att ringa o ge numret på försändelsen som du fått per mail..
Det står att mitt paket är på postombud nu, så ska hämta det imorgon, och vi har varit hemma hela tiden så det lämnas tydligen inte alltid hem
#102 konstigt. Ringde dom inte på ordentligt?
#103 Hur menar du? Dom har inte ens varit här :) Har sökt bara på kollinr, och där står det att det är på postombud.
Dom var inte här i torsdags eller fredags ;)
Kanske har något med att det är söndag att göra?
//Joanna
ska beställa där ifrån :P så får jag saker i julafton :D
#105 det var i fredags som det stod att det det hos postombud ;)
#104 jaha, jag trodde dom alltid kom, har alltid varit hos mig, även med transportburen (om man tänker att det kan ha med storleken att göra). De kanske kommer imorgon då från postombudet.
Rättelse till mitt inlägg #99 - det var visst på Amazon.de jag köpte den buren och inte alls zooplus, men de har den på tyska zooplus också. Hjärnsläpp…
#108 Okej :) Ja dom kanske kommer, vet inte, jag är dock inte hemma förrän halv 4, dock är min pojkvän hemma som tur är :D
Är det nån som vet om det är gratis frakt om man beställer från Tyskland?
#111 Står på den sidans startsida :D
#112 är ingen hejare på tyska, haha :p
#113 Har du google chrome finns översättning, fungerar ganska bra :D
#114 okej^^
Tänker beställa en bur för några tusen iaf, supersnygg!
#115 Ok länka? :D
#116 http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/mest_populaere/186869
dock inte så dyrt :)
#117 Hoppas den håller bra :)
#117 hoppas jag med ^^
Yey paketet kom hem till mig dag, jag är dock inte hemma men pojkvännen tog emot :D
#120 är lite nyfiken, haha. ;) men vad beställde du? :)
#120 kul, hoppas du inte blir alltför besviken på transportburen, den var lite plastig/sladdrig tyckte jag. Kändes som att den kunde gå sönder lätt.
#120 Beställde en transport, 2 "tunnlar" till marsvinen :D
#122 Lite plastig känns den ja, men den var väldigt fin osv, tror nog den håller bättre än man tror :D