Burbygge.
Halloj på er!
Jag är mitt uppe i ett burbygge för min lilla lejonhuvade kille. Jag har hittat en stor möbel som passade perfekt att bygga om till kaninbur.
Då han är en innekanin var det viktigt för mig att buren inte bara skulle bli stor och bekväm för honom utan att den också skulle se någorlunda bra ut att ha i ett rum (inte bara en stor trälåda så att säga).
Jag har kommit en bra bit på väg, alla delar är kapade på rätt ställen, träet är slipat och det är dags för målning coh sen montering.
Jag undrar om ni har något bra tips? på Vilken färg? jag kan använda. Buren ska målas både in och utvändigt och jag vill helst ha någon typ av vitlasering. Det skulle passa bra in med övriga möbler och det skulle blu ljust och fint. Det är ju dock väldigt viktigt att färgen inte blir farlig för kaninen och att den är någorlunda vattenavstötande.
Vad har ni målat med för färg när ni själva byggt burar?
MVH
Mimmie
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Puttar lite.
Okej, gör ett sista försöka att putta upp den här tråden och hoppas på ett svar. Annars får jag helt enkelt klara mig själv och fråga mig fram i färgbutikerna. :)
Jag vet inget om färg men det skulle vara kul att följa ditt burbygge om du vill fota
.
Jag använde vanlig vit lackfärg (halvblank och blank) som är till väggar och tak inomhus när jag målade min tolvfackare. Lätt att torka av! :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#3 Jag kommer helt klart lägga upp bilder opå buren när den står färdig. Dock blir det nog inte några "work in progress"-bilder. Jag kom på alldeles för sent att det vore kul med sådana bilder, så därför had ejag redan hunnit med det mesta arbetet utan att ta några som helst bilder. Lite småtråkigt men ni får se bilder på den färdiga buren i alla fall. :)
#4 Okej, och det har inte varit några problem med att kaninerma gnager på färgen och liknande? :) Jag tänkte att det knaske kan vara farligt för dem att få i sig färgen.
Tack för svar! :)
jag köpte min bur fyr fackare jag måla min bur lack färg den blir bra så tål den men vatten och reng