Hoppträning
hej! Min kompis och jag ska ha hoppträning hemma hoss mej på fredag,
Då ska jag ha björn (Hane) Och hon ska ha sin lilla love (Hane)
jag är orolig att dom rymmer ur selen och slår ihjäl varandra 
Är det bättre att jag hoppar med Tufsan på träningarna? Hon är kastrerad så det gör inget om han ja, ''Når'' henne 
Hur har ni gjort på hopptäningarna? Detta är första träningen för både mej och hon samt kaninerna. Hur länge brukar ni har hoppträningarna? Har ni nogonsin tränat med 2 hanar samtidigt? Ja tacksam för svar! 
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
har även frågat på Kaninhoppning.ifokus
Ni kan ju ha en kompostgallerhage med er och sätta den ena hanen i medan ni hoppar den andra :)
Jag brukar hoppa tills det går som bäst :) Kaninen klarar de flesta hinder osv :)
Liite svårt då ingen av oss har kompostgaller, Eller jo,Jag har ett haha ^^
pappa har presis byggt en 2 fackare till mej för 2000 kr så tror inte jg får något på ett tag x)
Se till att ha dem avsikillt från varandra, när den ena hoppar kan ni ha den andra i en transportbur eller komposthage etc. Se också till att selarna sitter bra för att undvika obehagliga incidenter.
Bäst är att träna tills det går som bäst som #2 säger. Då bör man sluta så att kaniner förknippar hoppningen med något bra och kul. Om man slutar när det går jätte dåligt så blir allt så negativt.
Ja jag har tränat med flera hanar samtidigt. Som jag skrev ovan är det viktigt att ha dem avskillda från varandra och vara uppmärksam.
En gång när jag och några kompisar och tävlade rök våra kaniner ihop, den ena kompisen höll inte koll på sin kanin vilket gjorde att den sprang fram till min ena hane och började bråka rejält. Jag och min andra kompis var tillräckligt snabba så de inte fick nåt bra grepp om varandra, så som tur var lyckades vi få isär dem innan det hade gått riktigt illa. Det hade inte varit roligt!! Det jag vill få fram med detta är att det är viktigt att man är uppmärksam och håller koll på alla kaniner som är med. :)
Okej tack! Det blir nog att jag hoppar med min hona,så slipper jag döda hanar :(
Det kan ju hända att hanar och honor också ryker ihop, beroende på hur kaninerna är. Men så länge man håller koll brukar det gå bra. :)
Lycka till :)