Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 532 ggr
RosarysKaniner
3

Sätta ihop kaninerna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gammal bild sen i somras och innan jag fick Lutchia.

Denna buren använder jag till båda mina kaniner, Lutchia och Luzifer, den är delad på mitten.
Men eftersom att Luzifer endast ska vara till kel och Lutchia och han är verkligen så söta. Tycker ni jag borde ta bort "väggen" som delar buren, och låta dem bo tillsammans?
Alltså att jag kastrerar Luzifer. Jag vet om att kaniner inte är flockdjur, men dem är verkligen som bästa vänner.

Låta kaninerna vara tillsammans eller inte, that's the question. :)

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

RosarysKaniner
0

Text finns nu. :)

/Elin Josefine Olsson ღ

[EllenAlicia]
0

jag tycker du ska sätta ihop dem :)

RosarysKaniner
0

#2, Okey. :) Har du kaniner som är tillsammans? Och/eller vad ska man tänka på med kaniner som bor tillsammans?

/Elin Josefine Olsson ღ

[EllenAlicia]
0

#3 ja det har jag kan man säga :) fast dem är bara ihop på vintern/hösten för att den ena kaninen juckar väldigt mycket på somarn/våren och slutar aldrig.

vet inte exakt vad man ska tänka på, ;) att de kan koma ifrån varann ( som det ser ut som på bild) att du får ha koll så inte bara en kanin tex bajsar och äter och se till när dem har bestämt färdogt vem som bestämmer att sde inte fortsätter att bråka mm :) hoppas det hä'lper dig

RosarysKaniner
0

#4, Jo. Tack :) Men, kan det inte bli "komplikationer" eftersom honan redan skaffat sitt "revir."? Lutchia är världens snällaste, och om jag ska vara helt ärlig tror jag att hon välkomnat Luzifer till "sitt place." Men, man vet ju aldrig. :)

/Elin Josefine Olsson ღ

[Guldvingens]
0

Ska du ställa ut Lutchia så bör du ej sätta ihop dem. Då risken för skador är stor när man släpper ihop kaniner.

[EllenAlicia]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 jag vet faktiskt inte, jag själv har 2 honor

jag var inte så erfaren då heller ;)

*får inte bort videon*