Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 848 ggr
WhiteBunnyWithBlueEyes
5

Gamla kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på min grannes snart 12 åriga kanin, den har inga tänder och älskar hallon…

Fridaaaa
0

Inga tänder, då kan den ju inte äta hö = inte bra.
Några tänder måste den ju ha,annars kan den itne äta :)

Men ingen dålig ålder! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elinab
0

Kanske bara framtänderna den saknar?

[Bolten]
0

#2 borde ändå vara svårt att äta hö normalt utan framtänderna.

elinab
0

Vet inte i detalj hur det påverkar en kanin att vara utan framtänder. Men de kan äta hö och leva ett hälsosamt liv. Inte helt ovanligt att man operarar bort framtänderna på kaniner med bettfel.

minaninar
1

Lille gubben..

Här finns diverse texter om att ta hand om gamla kaniner:

https://www.google.se/search?q=care+for+elderly+rabbits&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&channel=fflb

kanske nåt som skulle intressera grannen? så att den fina ninisen får det riiiiktigt bra.. alltså säger inte att han inte har det.. men kanske finns det något som de kan ha glädje av. Kanske kan man ge någon speciell mat eller så.Kyss

Hoppas iaf att de gosar mkt med h*n så han har det mysigt o får mkt kärlek!

Critical care är himla bra om ninisen inte har så mkt tänder.. Skulle nog gott kunna ge det bredvid annan mat. Även jag tycker att han nog kunde äta upp sig lite - men på något som inte stör magen, typ critical care.Glad

mandyosv
0

Tror nog att det tatt hand om den riktigt bra då den lyckats bli 12 år gammal & ser bra ut i hullet :) Alltid folk som ska leka bäst över något.. En kanin kan leva bra och normalt utan framtänder.

Beundrar din granne att den blivit så gammal! Grattis!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Fridaaaa
0

#6 Det står ingenstanns just om framtänderna? Det står att den inte har några tänder alls.

mandyosv
0

#7 Ja och har den inga tänder alls så har dom gjort ett elogevärt jobb för att få den att överleva och se bra ut i hull :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Fridaaaa
0

#8Det är det jag menar, att det låter itne logiskt när ts skriver att den inte har några tänder :)

minaninar
0

#6 Jag menade inte alls så. Jag menade bara: oj lilla ninen! 12 år. Och så tänkte jag, att tja, kanske finns det lite om äldreomsorg för kaniner.. som grannen kanske skulle uppskatta.

Jag tyckte han med tanke på åldern kanske såg lite bräcklig ut.. men som sagt.. inte så att jag menade att klaga.

Tror också att de tagit utmärkt hand om den eftersom den blivit så gammal. Och tror också att de vill ta hand om den på bästa sätt även i framtiden.Glad

Yome
0

min kanin har KNAPPT några framtänder men han äter hur bra som helst dock tar de lite längre tid och svårare att äte vissa saker men hö är inget problem alls :)

Suskiv
0

Han är i riktigt bra hull, framförallt med tanke på hur gammal han är. Hälsa grannen att de har skött honom riktigt bra.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Tror dock att det bara är framtänderna som är borta, för den får hö och äter hö :) Häftigt att den är så gammal!