Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 267 ggr
[Niike]
0

Ta på selen

Hur tar du på selen på din kanin? :) Om du har H-sele, tar du magremmen eller halsremmen först? Sitter du ner med kaninen , har du den på något bord eller … ? Bild på kanin+sele?

twinnie
0

Har bog & H-sele, men använder nästan bara bog.

Har honom ALLTID i mitt knä, för det är där han är som tryggast. Han är nämligen livrädd för att sitta på bord. Vet inte varför men han liksom darrar och man måste hålla om honom för att han ska sluta darra ;P Men med bogselen tar jag halsringen först, sen magremmen. H-sele tar jag också halsremmen först.

myriis
0

Tar halsremmen alltid först på alla selen :P

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om jag exempelvis ska ta på selen på Niike , lyfter jag upp honom och går bort till en skiva som ligger över fodertunnorna. Där får han sitta medans jag tar på selen. Det är en regnbågsfärgad H-sele. Jag brukar börja med magremmen men inte spänna fullt först. Sen tar jag halsremmen och spänner den, och sen justerar jag lite, spänner magremmen klart osv.. :) Som koppel har jag ett rullkoppel när han ska "motioneras" och ett kortare koppel när han ska hoppa lite eller när vi bara ska sitta i skuggan och slappa^^

[Niike]
0

Jag tycker det känns läskigt att ta halsremmen först. Nu skulle ju Niike aldrig göra det , men tänk om han skulle bli livrädd och kasta sig ner från bordet, och han bara har halsremmen på sig, och kopplet fastnar! Uh :/

KvirrZ
0

Jag har Isaac i knät och tar halsremmen först, Pepsi har jag på golvet mellan mina ben(jag sitter på knä) och spänner halsremmen först för hon gillar inte att sitta i knät om det inte är hon som väljer det :P

- Mvh Emma

Frida
0

Jag har H-sele och börjar med att lägga in magremmen i spännet, därefter gör jag likadant med halsremmen. Först när båda remmarna ligger i sina spännen spänner jag fast dem lagom hårt. Har ninerna i knät när jag tar på dem sele.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

twinnie
0

#4 Det är därför jag har kaninen i knäet.

Mysterious
0

jag har alfred i knät och jag börjar med mag´remmen och sen hals….har alltid gjort så,även på missy

Sosso
0

Tar halsremmen först. :P

huldisen
0

Jag har H-sele .Hulda är jämnt i min famn och jag tar först runt halsen.Har inte på denna dator bild på Hulda med sele, men kommer senare :)

Jojsan
0

har H-sele och sitter antingen med kaninen i knät eller så sitter ja på golvet och kaninen på golvet (beror på om det äg inhägnat eller inte :P). Jag spänner alltid magremmen först.

Nathalieee
0

olika,

[Quellii]
0

H-selen hade jag från början, men ska köpa en Bogsele ;)
Mozart sitter i mitt knä medans jag tar på honom selen, börjar med halsremmen och sen magremmen :)

annaforsgren
0

jag tar halsremmen först, och jag har han antingen på ett bord eller på marken.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Elina.
0

Jag börjar alltid med halsremmen

KajsaM
0

Har h-sele och han sitter i mitt knä och halsrämmen först :)