Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 953 ggr
Rafflan
0

Fryser dem?

Har flyttat ut mina kaniner på balkongen i sommras, vilka symtom ska jag hålla koll på som tyder på att dem fryser nu när det börjar bli kallt? :)

Wildee
1

dom kommer inte att frysa för dom kmr få vinter päls och det gör att dom inte fryserFlört men du får under inga omstädningheter(stavning?) ta in dom på vintern och dom har vinterpäls för då svettas dom ihjäl!!!

Yome
0

OM dom skulle frysa (vilket inte är så troligt om du har rätt "utrustning") så ska du kolla om dom ligger ihopkurade och skakar, man brukar se ganska lätt om kaniner fryser, dom blir mer "tråkiga" och stillasittande och så brukar dom försöka värma varandra :)

totten
0

Tror inte att de kommer frysa om du har ordentligt med halm, hö och bottenmatrial.

Ta bara inte in dem!

Rafflan
0

Dem satt och kurrade ihop i morse men dem satt vid den öppna delen så tror mest dem myste :P

Yome
0

#4 min kanin brukar också sitta ute i de kalla som en boll men så länge dom väljer de själv tror jag de inte är någon fara :)

StarryNight
0

Om en kanin blir sjuk/skadad, och av den anledningen behöver tas in, så rekommederar jag att man har ett ouppvärmt rum(om det finns möjlighet) så den får en chans att tappa pälsen och acklimatisera sig innan den tas in i "värmen".

Men tänk på att det blir inte tal om att sätta ut kaninen igen förens till sommaren då!

Djuren framför allt, alltid!

Rafflan
0

Kan man inte känna som med hästar att är dem varma närmast huden är dem varma liksom? :)