Vilka och varför?
Vilka språk kan du, och varför kan du det? När jag säger varför så menar jag till exempel, varför kan du Svenska? Jo, därför att du bor i Sverige och då måste man kunna Svenska. Man kanske inte måste, men ni fattar nog.
Jag kan Svenska, Engelska, Tyska, Kurdiska, Persiska, Arabiska och så ska jag börja studera Spanska, men det är inte helt säkert. Och några ord på Japanska kan jag men det räknas nog inte.
Jag kan svenska för att jag bor i Sverige. Engelska för att man lär sig det i skolan och det är ju ett språk som nästan alla kan. Tyska har jag som B-språk + att jag har en tysk vän + att vi har tyska kanaler. Kurdiska därför att jag är kurd. Persiska därför att jag kommer från Iran, Persien som det hette förut. Arabiska för att alla muslimer ska kunna det, helst i alla fall. Och Spanska för att det verkar intressant. Och Japanska för att det verkar otroligt ''roligt''.
Ja, lite långt blev det, men men.. Nu är det din tur! :D
Svenska - Bor i Sverige , så det är ganska självklart.
Engelska - Lär sig det i skolan:)
Franska - B-språk + "gudmor" som bor i Bryssel men kommer från Sverige, så hon kan båda. Har lärt mig lite..:)
Svenska - Modersmål
Engelska - Grundskola + engelska i Gymnasiet
Tyska - Fritt val på högstadiet

Okej.. ^^ Det är visst jag som är lite utmobbad.. :D

Svenska: Gissa tre gånger!
Engelska: Skolan & reser mkt.
Lite finska & grekiska: Har en farmor från Finland och släkt, & vi brukar vara i Grekland ofta.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Svenska: Mitt modersmål
Engelska: Skolan & Många pratar engelska (Runt i världen)
Dom enda språken jag kan flytande är Svenska Engelska av samma anledningar som alla ovan ^^ Sen läste jag Spanska i högstadiet och har mycket spansktalande i släkten, men är inte så bra på spanska. Förstår bättre än jag pratar i alla fall.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

:)
svenska kan jag bäst, sen engelska, sen tyska, fast jaghar typ glömmt allt från högstadiet! :/
Medarbetare på Hundar.ifokus

Svenska: Jag bor i Sverige och därför kan jag ju svenska.
Finska: Min mamma kommer från Finland och därför kan jag också prata finska.
Norska: Min pappa jobbar i Norge och jag har lärt mig mycket och det är rätt så lätt.
Engelska: Det lär jag mig i skolan som alla andra gör.

Svenska: Jag är född i sverige och har bott här hela mitt liv, så det har bara kommit, och jag pratar svenska typ hela tiden, förrutom med mina päron. xD
Albanska: Jag är utlänning och kommer ursprungligen från kosovo, och där snackar man detta språket. ^^
Engelska: Man lär ju sig det i skolan så.. ;)
Franska: Har valt det som språk i skolan.

Svenska - Ja, är man född här så
Engelska - Från skolan såklart
Läste franska i skolan men kommer ihåg ungefär 3 fraser ^^
Ska en dag få tummen ur & lära mig alviska..och skulle vilja kunna ryska
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag kan svenska, finska & engelska. Svenska talar jag mest hela tiden, finska är mitt modersmål & engelska har man studerat i skolan.
Svenska - är svensk
Engelska - Man lär sig i skolan
Lite franska - hade det som språkval i skolan, men har bytt till extra engelska nu
Ett svärord på finska xD - Pappa lärde mig (A)

svenska,Engelska & lite spanska :P
Svenska - modersmål
Engelska - skola
Tyska - extraspråk från årskurs sex till sista året på gymnasiet
Latin - har lärt mig grunderna för att jag har intresse för det
Japanska - räknas väl egentligen inte men jag tittar på så mycket anime med originalspråk att jag kan de vanligaste uttrycken som används i dessa fantastiska serier =P
Rövarspråket - helt och hållets pappas fel att jag klarar av att relativt enkelt bygga om svenskan till detta låtsasspråk
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Svenska - En självklarhet.
Engelska - Något man blev tvingad att lära sig i skolan.
Tyska - Har jag haft som B-språk sedan 3:an.
Grekiska - Lärt mig fula ord av grekiska små-ungar. :-)
Så kan jag en massa olika meningar på många olika språk. Mest dock fula ord. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Svenska - Modersmål
Engelska - Från skolan
Franska - B-språk i skolan (6:an-9:an). Haft i 2 år än.
Sedan kan jag ju få meningar som "Jag heter" och annat på tyska och spanska. ;P
Svenska - modersmål
Engelska - Skolan
Kan några enstaka ord tycka också från skolan xD
- Mvh Emma
#15: Rövarspråket kan jag också :) Och "nisse-språket" och lite sånna låtsasspråk för att kommunicera!
Jag kan också lite teckenspråk glömde jag säga!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Svenska & Engelska & har haft spanska i skolan men jag sluta med dt i 8:an;)Hatade läraren

Svenska & Engelska & har haft spanska i skolan men jag sluta med dt i 8:an;)Hatade läraren

Oops, råka klicka två gånger
Svenska - Bor i Sverige.. ;P
Engelska - Lär sig det i skolan + har några engelska kontakter
Franska - B-språk i skolan
F-språket - Pratade jag och mina kompisar hela tiden när vi var små xD

Svenska: Jag är förr i Sverige och har bott här sedan jag föddes:)
Engelska: Det läser vi i skolan, i höst är det 8:e året på rad som jag läser engelska:)
Tyska: Min bästis kommer från Tyskland och jag läste Tyska på högstadiet, 3 år. Nästa läsår ska jag läsa Tyska steg 3:)
Jag förstår skriven Danska, men bara lite talad Danska. Skriven Norska har jag jättesvårt att förstå. Men däremot talad Norska förstår jag jättebra! :D Lite roligt tkr jag:)
Kramar//Carro

Svenska-jag bor i sverige, engelska-lärde mej i skolan, rövarspråket-en bok, norska-morfar är från norge.
Skulle önska att pappa lärde mej spanska när jag var liten.Han är från chile
Svenska: Jag är svensk XD Engelska: Det läser man ju i skolan :) Spanska: Läser oxå det i skolan som språkval.. Liite finska : Min kompis är lite finsk och hon och jag hart lärt oss lite av bl.a lärare som är finska.. ;) Rorövovarorsospoprorakoketot= rövarspråket XD: När min kompis böjar snacka det så slutar hon aldrig och även jag kan prata lite även om det går långsamt.. Jag kan även lite teckenspråk(Vi lärde oss det i förskolan)..sen kan jag några ord på vissa andra språk.

Svenska: Modersmål
Engelska: I skolan
Ska börja med Tyska till hösten :)

Svenska - Jag bor ju i Sverige ^^
Japanska - Mamma kommer från Japan, och jag pratar japanska med henne hemma
Engelska - Har jag lärt mig i skolan, och så läser jag massa tidningar och böcker på engelska :)
Franska - Kan jag egentligen inte så bra, men jag har det som B-språk…
Svenska: Bor i Sverige ^^ :)
Engelska: Har det i skolan :)

samma som 29
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Svenska - Modersmål
Danska - Min pappa är dansk
Engelska - Skolan
Spanka - Bspråk