Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1248 ggr
matmusen
0

Kanin blivit rädd?

Hejsan. Helt plötsligt verkar det som att våran kanin blivit jätterädd för allt! Så fort vi kommer i närheten av buren, stänger en dörr, flyttar en stol, liksom allt! Han är ju supernyfiken i grund och botten så han vill ju fortfarande undersöka saker och ting, men rycker till så fort man klappar eller låter som sagt.

Vet nån vad det kan bero på? :/

RosarysKaniner
0

Kan bero på något djur som varit där och härjat på natten eller liknande som fått kaninen att känna sig hotad. Hade 16 kaniner för några år sedan som alla betedde sig oroligt, och dagen därpå hade en mink lurat sig in och tyvärr var dom inte kvar i livet. Rynkar på näsan

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

matmusen
0

Vad hemskt :/ våran är innekanin dock. Det känns så konstigt, vi fick honom för 10 dagar sen, och hos förra ägaren var han lugn som en filbunke (då var han utekanin). Kan det ha att göra med att han kommit in?

RosarysKaniner
0

Har ingen erfarenheter utav det, då jag alltid haft utekaniner. Låter någon annan svara på det, så jag inte ger ut felaktig fakta. :/

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

matmusen
0

Okej, tack ändå!

Fridaaaa
0

Om ni fick honom för 10 dagar sedan är det kanske inte så konstigt. Ny miljö, både nytt hem och att helt plötsligt vara inne :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

matmusen
0

Jo, men det känns som att han var lugnare de första 7 dagarna typ, och nu de senaste 3 dagarna har han varit jätterädd :/

Saffran.
1

Nemo var var heller inte så rädd när jag fick hem honom. :)

Men efter ca en vecka blev han mer rädd under några dagar av någon andledning. Men sen blev han normal och orädd igen. :)

Jag gissar på att det kan gå i perioder för dem när dem nyss flyttat till ett nytt ställe och inte vant sig helt än. ;)