Rex kanin
Fick höra av en släkting dom skulle var allergi vänliga stämmer detta??
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
Nej det stämmer inte.
Det är helt olika från person till person.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hon hade hört det från en som föddes upp just Rex och frågademig då hennes ena dotter ska ha kanin från mig och den andra som är allergisk och har astma oxå ville ha så då tycktedenba uppfödare att dom kunde ha Rex
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
#2 Ja kanske fungerar för dom men det är ingen garanti att det fungerar för andra som är allergiska :)
Jag har med hört att dom "Kan" var lättare för allergiker… Om man har kontakt med en uppfödare så kan man ju fråga om man kan få låna en kanin/vara fodervärd under en period för att testa. Sen ska man komma ihåg att alla individer är olika o det finns ingen garanti att det funkar med alla djur av en ras bara för att det funkar med en!
Sen är det ju så att en kanin behöver bla hö, spån, halm etc. som också kan vara svårt för en allergiker att ha i sitt hem… Mitt råd är.. Träffa djur av rasen o ev låna ett djur o testa INNAN man köper en lite unge som sedan riskerar att bli omplacerad eller i värsta fall avlivad!!
Lycka till :)
de är bättre n vanliga har jag hört, men vet inte hur mycket bättre
Dom fäller ju lika mycket som en annan kanin, så tror inte rex är mer allergi vänlig än en annan kanin ras, såna fall skulle väl angora va mer allergivänlig för deras päls växer väl bara så man måste raka av den? för de fäller inte?om inte jag har fått för mig de helt fel xD men tror faktiskt ingen kaninras är allergivänlig :P
// Michis
#7 Nej dom fäller inte mycket, bara lite, men själva pälsen är inte allerigvänlig. Det är kvalstrena i pälsen man brukar vara allerigsk mot :)
#8 Jo rexar fäller jättemycket ju 
//Joanna
#9 Nu var det angora jag & #7 talade om :)
#10 Lät lite som du påstog att det va rex och sen helt plötsligt du pratade om angora xD Typiskt mig att missuppfatta 
//Joanna
#11 Aha nej, det var #7 som nämde angora i sitt inlägg, så det var det jag svarade på :D hehe
Lätt hänt ;)
#8 javisst är de kvalstrerna, men jag tänkte lite fel , hehe. Tänkte som på hundraser som typ tex pudel , men kom på att då badar man hunden regelbundet/ofta så dom har inte lika mkt kvalster pga det och drf är dom mer allergivänliga, och man badar ju inte kaniner, ah får skylla på att jag va trött XD :P
Men jag lever med en som är pälsallergik och är man pälsallergik men vill ha kanin så är det bäst med ute kanin och sen att man inte har den uppe i ansikte å man tvättar sig efter man hållt på med den fast de vet nog dom som är allergiska redan^^
// Michis
#13 Hehe ingen fara :D
Ja precis dom hundraserna badar man ju ganska ofta, därför tål fler personer dom i regel :)
mammas kille är allergiskt mot alla djur förutom kaniner dock tål han inte om de blir för många hade tre kaniner inomhus förra året och en av dom va en bj sen när hon fick flytta ut så vart de bättre :)