Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1086 ggr
Inspiration
4

Fina Snus.

Fick hem min nya kaninunge för ca 1 vecka sedan, och han är redan helt underbar. Han går på låda, älskar att mysa, lugn, trygg och är kontaktsökande. Lyft och hanteringen går också väldigt bra. Så nu väntar vi bara på tonårsperioden ;) Han går fritt i lägenheten men har sin bur att hoppa in i, och i den får han även vara under nätterna. Går väldigt bra hittills och han älskar all yta att springa på.

Han är en Holländsk kanin från Maria Ottosson, Norrgårdens kaniner. Där döptes han till Bilbo men här hemma heter han Snus, pga sin lilla bruna läpp. Så himla mysig är han och jag och sambon är så nöjda. Ville bara visa lite bilder på min fina Snus :)

Frosstis
0

Vad fin :D♥ Jag har också en sån tunnel ^^

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Vilken sötnos :)

Inaarah
0

Oj! Så söt. Kyss

Inspiration
0

#1 Tack så mycket :) Han älskar sin tunnel, bäst att springa igenom och sova i hehe.

#2 Han säger tack tack!

Inspiration
0

#3 Ja en riktig gobit!

slarvigt
0

Hoho, fin som Snus :)

skuttis88
0

Bara en fråga: När kommer de i tonåren, hur länge är de där och vad händer med dem(honor). Min hona är lite tjurig så jag undrar om hon är i tonåren.

MVH Celina

Klara.b
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej vad fin! Min holländares pappa kommer ifrån Norrgårdens. Han har också en fläck på läppen!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Ztrawberries
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har också en ifrån norrgårdens! Evelina ❤

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

[EllenAlicia]
0

naw, snusis :P

Inspiration
0

#7 Tonåren kan de komma in i mellan 3-6 månaders ålder. Min ena hona blev väldigt sur och vaktade bur och annat väldigt mycket. Gjorde utfall med tassarna, drog päls och morrade åt oss. De kan även börja kissa utanför lådan och vara "stygga". Alla blir inte så omvandlade och vissa tror jag inte märker så stor skillnad alls. Men det ska gå över efter nån eller några månader, men jag orkade inte med min hona när hon var sån så det fick bli kastrering för henne :) Efter det var hon lugn och jämn i humöret hela tiden, man slipper ju brunsten då också och vanliga sjukdomar som sätter sig i livmodern.

Inspiration
0

#8 haha vad roligt! Vad har han för föräldrar/morföräldrar? :) #9 Åh vilken tjusig tjej!

skuttis88
0

#11 är det riskabelt att kastrera? Min hona är nu över ett år och hon är sur och morrar hela tiden, hugger och rivs. Jag måste ta hennes matskål med en lång tång =( Jag har frågat innan här men många säger att de skulle ta bort henne… =(

MVH Celina

Ztrawberries
0

12# Hon tackar så mycket! ❤

Inspiration
0
Inspiration
0

#14 Vad han hon för stam? Kanske kan de vara lite släkt :)

Ztrawberries
0

Pma mig istället ^^ Så slipper jag ta över hela tråden 😉❤

Klara.b
0

#12 Norrgårdens Dennis är pappan, fast det är Musse som har en fläck. Jag vet inte resten av föräldrarna.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

elinab
0

Vilken fining! Sött med den lilla fläcken på läppen. #13 det finns en liten risk vid kastrering precis som med alla operationer. Men om man går till. En vet som är van att kastrera honkaniner är den risken väldigt liten.

Fridaaaa
0

#7 "tonår" kommer inte alla kaniner in i. Jag har haft 1-2 kaniner under loppet av kanske 15 år som betet sig som "tonåring" som folk beskriver, alla dom andra har inte ändrat sig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.