Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 783 ggr
Oliviahack
0

Utställning

Jag har frågor om att ställa ut en kanin. Min vita hona har bara härstam, men hon har tillåten färg och pälstyp. Hur gör jag då? Hur anmäler jag henne? Detta är så himla rörigt. Jag är även medlem i SKAF, det gör det också rörigt :S 
Hade tänkt att ställa ut henne den 20 oktober isf om det går, eftersom det är på min skola och jag bor precis där.

dermot
0

Är hon märkt?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Oliviahack
0

Nej tyvärr. Kommer från Blåzippans.

skuttis88
0

Hej jag skulle också vilja ställa ut min hane. Hur gör man och var?

MVH Celina

dermot
0

#2 Då kan du inte ställa henne, tyvärr. Eller jo, i PETklass men då gäller det att din förening ordnar en sådan. Då är det oftast bara att komma dit utan anmälning under en viss tid. (Står i annonstexten och är i samband med några få regulära utställningar)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Zvintos
0

#2: Om hon är omärkt kan hon inte ställas i vanlig klass, utan då är det i sådana fall om det ordnas sällskapsklass (S), vilket tyvärr inte verkar finnas på särskilt många av utställningarna.

hobbymupp
0

http://kaninmagazinet.se/2012/march/hur-du-gor-for-att-borja-med-kaninutstallning.html

Kaninen måste vara renrasig, ha en SKAF-stamtavla och vara märkt, annars kan mna inte ställa ut i vanliga klasser :/

skuttis88
0

Jag har ett härstammningsbevis och de står något med SKAF på den men sedan står det att den inte är utställningsbar? längst upp står det : Denna kanins säljs med härstammningsbevis för att: Smal kropp, renrasig dvärgvädur. Vad beyder detta?

MVH Celina

hobbymupp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser ena sidan ut på en tom SKAFstamtavla. Fast i färg (blå kanin). Ser den inte ut så, så är det ingen SKAfstamtavla

pigelina
0

#7 Uppfödaren har skrivit en förklaring varför hen inte gett kaninen stamtavla. Altså att kaninen har för smal kropp för att följa standarden,

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

skuttis88
0

#9 Men han är ju renrasig?

MVH Celina

Mannez
0

10# Eftersom han har smal kropp betyder det att när man ställer ut honom kommer man få avdrag osv för han ser inte "rätt" ut, därför såldes han nog med härstamningsbevis för att han ej borde ställas ut.

Hälsningar Amanda och kaninerna

RosarysKaniner
0

#10 En stamtavla är inte till så mycket användning om man inte kan anmäla kaninen till utställning.
Kaninens kropp är inte "anpassad" till standarden & kommer därför att få höga avdrag utav juryn på utställningen & därför har den inte någon stamtavla eftersom kaninen inte är anpassad som utställningskanin, utan som kel/liknande.

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

skuttis88
0

Kan man hoppa då?

MVH Celina

Anoki
0

#13 om han bara vill hoppa så kan han de, de e bara att bli medlem i ett förbund, anmäla sig till tävlingen o ja, sen åka dit o tävla. O då behöver inte kaninen ha varken stamtavla eller härstamningsbevis