Bara, Hagkompisar?
Hej!
Nu ska jag då få hem en teddyvädurshona till helgen, då de inte gick att hämta henne då vi ville..
Men då ska hon bo över cornflakes, tycker ni jag ska sätta ihop dem? Cornflakes älskar att ha sällskap, kanske för mycket för Kiara som nog blev irriterad på honom, vet ju inte riktigt hur hon är, men iaf..
Vill inte att Cornflakes ska bli ensam igen! Men kommer alla kaniner in i tonåren? och blir alla som Kiara?
hon är blandras, hermelin/dvv..
Annars om de inte går, kan teddyn och cornflakes vara hagkompisar? alltså att de bara får vara med varandra i hagen då jag är med?
Tacksam för svar!
/C
/Christel & kaninerna! 
Det blir stressigt för dom att enbart träffas i hagen och sedan säras på igen. Bästa är antingen eller :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok. Men vad tycker du? Om att de ska va ihop eller inte
/Christel & kaninerna! 
Ingen som tycker något? ^^
/Christel & kaninerna! 
Du kan ju testa och se hur dom reagerar på varandra. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
#4, okej, ska tänka på de mer, men tror jag sätter ihop dem..:)
/Christel & kaninerna! 
Tycker helt klart du ska testa, särskilt om du vet att Cornflakes trivs med sällskap. Du har ju en extra bur så funkar det inte kan du lätt sära på dem igen. Att låta dem ses i hagen endast? Tror som Frida att det är risk att det blir stressande men jag vet inte. Jag tänker såhär: Trivs de ihop så blir det jobbigt för dem att behöva skiljas och sitta i var sin bur och trivs de inte ihop så är det ingen större mening med att de ses i hagen. Alla kaniner blir inte vresiga i tonåren men det är ganska vanligt. Sen brukar det gå över så även om kaniner blir osams när den ena kommer i tonåren kan de funka ihop igen senare. Det kan också hjälpa att kastrera honan, då brukar de bli jämnare i humöret. (Bonus är att man slipper livmodercancer som är vanlig dödsorsak för honkaniner) Annat som gör det lättare för kaniner att samsas är stor yta, två hus/krypin och att man har mat på mer än ett ställe. Men det vet du säkert redan :)
om ena är jätte dominant och denkandra inte så tycker jag inte ni ska ha ihop dem men annars så :)
Jag har varit i precis samma situation! Mina kaniner ville först inte bli kompisar men vi lyckades. Det går bra och jag tror verkligen inte att de blir inte stressade. När de är åtskilda känner de lukten och de hör varandra. Då blir de trygga och får lite egen tid! Lycka till!
MVH Celina
#6, Okej, tack för bra långt svar! :)
#7, Ok :)
#8,alltså att dina är tillsammans i bara hagen?
/Christel & kaninerna! 
#8 Ja det är bara tillsammans i hagen 
MVH Celina
Jag tycker att det är dum chansning.
Oftast så blir dom stressade eftersom det blir ny hälsningsritual var gång.
Jag anser att det är bättre att ha antingen eller.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 Intressant. Det påminner ju lite om hur vildkaniner har det. Gemensam yta där de betar och så egna hålor. Funkar kanske om de kan se och höra varandra även när de är i sina individuella burar? Men vissa kaniner blir väldigt fästa vid varandra. Mina två sitter till exempel alltid tillsammans, putsar varandra, leker osv. Skulle kännas fel att stoppa dem i var sin bur men det kanske kan passa andra kaniner.
#12 Självklart är det olika med olika kaniner men det funkar för mina. Hur märker man att de är stressade? Min hona är lite tjurig men hon har alltid varit det =)
MVH Celina