Först? :)
Snart måste jag ut i regnet igen.. Gå ut till 'odjuren' och ta bussen till stan igen.. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Andra? ;)
Sitter och kollar på family guy och äter kanelbullar.
KANELBULLENS DAG GOTT FOLK
//Julia
Vet inte om jag skrev det här i förra klotterplanket men iallafall!
Följ mig gärna på instagram! tuckerklara heter jag! ;)
<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3
_När jag mår bra, det är just då allting alltid ska bli sämre. Som nu. På något mystiskt sätt så var just hans och min skypekonversation uppe när jag loggade in och allt som påminner om honom gör ont. Det känns så galet tomt. Jag behöver någon. Jag behöver någon mer än något annat. Någon måste hjälpa mig. Jag har insett det. Jag behöver hjälp. Varför hjälper ingen mig?
Och det gör så ONT att se någon så trasig men det gör så MYCKET MER ONT att inte kunna laga och fixa till. Jag skriver att jag inte kan andas ordentligt utan dig och det stämmer hur klyschigt och fånigt det än låter och jag tror inte att jag insett förrän nu hur det verkligen känns när man tror att hjärtat kan brista vilken sekund som helst.
_Imorgon far jag upp till Umeå. Iväg på SM. Ska bli kul, kan nog glömma vardagen lite då så jag tror det kommer bli roligt 
Jaa, en nästan pluggfri dag! Känner mig frii ♥ ^^ Ska bara göra matteläxan, men den gör jag ikväll med pappa och det går fort :D
Jippie, tänkte spela lite sims också.. Bella är i mitt rum och skuttar runt, lite för blött i hagen :P
haha känner mig som 12 år igen=D ser på digimon<3
Ja! Det verkar som vi ska ha råttor ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#7 Jaaa!! ♥♥
#8 JAAAAA!! ♥♥♥♥
Hössjö på lördag, kanske hinner med en sväng förbi Umeå och SM? ;)
#9 Avundsjuuuk :(:(:(:(:(:(
Är ett alldeles gulskimrande ljus utanför, jättehäftigt! Försökte fånga det på bild, men gick inget vidare… Ska nu skriva ut lite papper till skolan och sedan blogga lite, tror jag.
Ha en fin torsdagskväll, allihop! 
Förstår det; råttor är ju så underbara djur! ♥
Inga läxor idag! Jätteskönt!! Så då tog jag initativet att baka kanelbullar för första gången! (På självaste Kanelbullensdag ;)) Nu jäser dem på plåten, snart ska dem in i ugnen. 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Yes! Blev godkänd på min livs första hemtenta!:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inga läxor här heller! Sitter i hagen med Pepsi nu! Han är för söt med sina glädjeskutt! På söndag hämtar vi vår första teddyvädur! Honan Leslie :)
/Christel & kaninerna! 
uppdaterat lite bilder på min sötnöt=D
Har gjort fysiken och lite svenska nu… Nu är det bara att börja med matten. 

#13 Jag vet, i början tyckte jag svansarna var äckliga, men inte längre.. xD Vet du Vilken färg? du ska ha? :) Jag gillar svart, blå, siames (om de inte skulle haft röda ögon haha), hooded, osvosv :D
#16 Våran katt hette Pepsi.. Hon dog för typ 8 år sen, känns fortfarande som att det var för 4 år sen. RIP :(
yey:) har vart hemma hela dan o pyyslat med kaninerna:D Mamma tyckte jag var för hostg för att gå till skolan så det blev en härlig kanin dag idag:D
/ Angelica
#19 jaha :) åå. RIP! :(
/Christel & kaninerna! 
#19 Pepsi heter mitt ena marsvin :)
#19 Jag vet inte, men i en djuraffär såg jag en råtta som var dubbelrex och de sa att den hade varit där ett tag och de hade hört att folk påståt att den var ful och äcklig. Ingen vill ha den alltså. Den är snäll och lugn och superfin, så jag blir så himla sugen på att "rädda" den :( Men jag tycker fortfarande inte att man ska stödja djuraffärsaveln, emn jag kan nästan inte låta bli att köpa den :( haha. Den är mellan 2-3 månader. ♥ Men i så fall måste jag köpa den och en kompis rätt snart, jag vill ju inte att någon annan ska ta den, haha :(
Har städat i köket och tog nu en matpaus. Sen är det bara att sätta igång och städa bokhyllan i vardagsrummet. Det som inte hinns idag får städas imorgon. Fick min nya mobil idag också, så nu slipper jag det dåliga "aset" (så grymt dålig batteritid på tidigare).
#23 Jag gillar inte heller att stödja djuraffärer. Men vill du verkligen ha den råttan om du gillar den, kan du väl be om de kan "lägga undan den" åt dig tills du skaffat dig någon/några andra råttor? :)
#25 Jag gillar den jättemycket! Den finns i samma djuraffär där jag praoar så jag har ju umgåts lite med den också. I går la vi in nya leverandklara råttbebisar i samma bur som dubblerexen och de funkade ihop. Ligger och myser och putsar varandra, så om jag köper dubbelrexen så kanske det också vore bäst att ta en av de små också eftersom de trivs så bra tillsammans ♥
Men det känns ju inge vidare att stödja djuraffären som sagt. Även fast jag verkligen fäst mig vid den råttan.
#26 Åh vad mysigt ♥ Du kan väl fråga vart dom kommer ifrån? Är de uppfödda på djuraffären tycker jag inte det är så fel :)
#27 Ja ♥ De är från djuraffären, de föder upp egna. Men undantag vissa djur som de får in från privata uppfödare, så det är ju bra!
Men deras handel med djur bakom kulisserna är inte speciellt bra :( Om du vill veta mer så tar jag det på PM.
#28 Skicka gärna PM, för sköter de inte djuren bra så är det verkligen inte bra att stödja.. Då får man ta is i magen och köpa från en bra uppfödare istället. :)
mmm ♥

Ska göra matte nu ..
Har skickat nu :)
De har väl ganska koll på de flesta djuren, men vissa foderdjur mår ju inte bäst direkt. Visst, de avlivas ju med en gång, men ändå.
#30 du frestar mig!!!
/ Angelica
Ååh, kanelbullar…
Ätit kanelbullar idag mumma:D
Är ju kanelbullens dag hehe
Bara nästan jag som inte ätit kanelbullar ju :(
//Joanna
#32 Jao mannen ♥
#33 Det var asagott juu ;)
Fick du inte ens i skolan? :(
#37 Nepp går i gymnasie där de har eget kök :)
//Joanna
#38 Jaha, så du får laga din egen lunch? Både positivt och negativt :D
#39 Nej alltså det är skolkök som lagar maten fast just i skolan, inte som centralkök som skickar ut mat till skolor så de kan värma maten
//Joanna
#40 Jaha okej.. ;)
Nu måste jag sova!
Är det någon som säljer en bur som är minst 70 lång, 45 djup och 70 hög?
#42 Är det en råttbur du tänker på? Vi hade en förut, men vi har slängt den. :/
Fast den var ändå helt nerkissad på gallret. cx
#42 Välj en bur som är dubbelt så stor helst till 2 råttor :D
#43 Synd :/
#44 Ja, men det är bara det att det är rätt akut! Självklart ska jag köpa en mycket större och bättre bur sedan. Vill bara inte att något hinner hända den lilla råttan jag är intresserad av :3 Så man kan säga att buren bara är en tillfällig bur där de får bo i ca 1 vecka.
Imorgon ska jag åka på min första utställning och jag kommer ta med mig Ciara och jag är just nu lite förvirrad..
kommer jag få ett nummer på buren som jag ska ha hon i när jag kommer dit?
Får man ha en vattenflaska på buren eller är bara en skål med vatten i tillåtet?
Ska man ha med sig stamtavlan på kaninen och gills den fortfarande även fast ens hund har gnagt bort hörnet så att man har blivit tvungen att tejpa fast det igen? xD
Det var nog det jag ville fråga om har ni några andra tipps säg gärna till!
//Ida
Halvspydde typ i förmiddags :( Som tur vart jag ute redan
//Joanna
Kanelbullens dag, sånt där svenskt, haha ;)
Här på ön är det ikväll 'Open by night' då hela mariehamn är öppet på natten. Och imprincip alla i min åldresgrupp far till 'stan'.
~ Kram Nadja ♥
ÄNTLIGEN FREDAG!!!! :D
//Julia
Skönt med fredag men fortfarande inte klar med skoluppgiften suck!
Skönt med fredag.. Men jag är så jäkla ledsen, tårarna bara rinner :(
#51 Neej vad har hänt? :'(
#52 jag vill inte skriva nu, börjar bara gråta ännu mer då.. Kan skicka ett pm till dig sen :'(
#53 Okej :(
#54 Har skickat nu..
Tröstäter ostbågar, bullar och hallonsoda. Känner att jag är värd det.. Har tvättat ansiktet så nu kan jag iaf inte gråta mer
måste visa=(
*Länk borttagen av moderator, då det ej är OK enligt reglerna att diskutera annonser*
liiten bur , saltsten, inget hus=S
#57 Oj….
Detta året har jag lärt känna en tjej, som är riktigt riktigt snäll. Som jag ser upp till sjukt mycket, hon har lärt mig så mycket saker. Och hon tänker så mycket på andra, och hon förtjänar ett sjukt bra liv.. Hon har världens sötaste kanin, Siri. Som jag så jättegärna vill ha en bebis efter! Du ska veta att du är underbar! Om du läser detta. ♥
Sitter och tittar på Doobido :D
#57 Såg en i mitt område…. 20:- för de "äldre kaninerna" 50:- för kaninungarna
//Joanna
#57 Man får inte länka ut blocket annonser här.
Jag har en likadan bur fast till marsvinen (dock bara reservbur), och nej den har inte godkända mått men det är inte långt ifrån, 95x45 är den.
Stackars kanin, och saltsten med :/ Dessutom skriver dom fel ras.
Hade SO prov idag och jag chansar på ett E… Läraren såg besviken ut när han läste igenom provet jag lämnat in…
Blir väl att gå och sova typ nu på en gång, upp kl 04.30 imorgon. Ser framemot en trevlig bilresa till Hössjö. Djurinlämning 8.30-9.30. Taggar för en dag fullspäckad med kaniner, kaniner och lite mer kaniner! ^^
Vi tog beslutet att rädda råttan från att bli ormmat ♥ Nu sitter han och en liten kompis här hemma i tryggt förvar ♥ Buren de är i nu är mest bara en tillfällig bur (60*35*75), det var bara det att den skulle blivit ormmat ganska omgående om vi inte hade tagit den. En så snäll, lugn och fin råtta ska inte bli mat, inte ;)
Kom nyss hem från min kompis kalasfest :) Dock hade ingen tagit ansvaret att ta in kaninerna så dem kom in för en halvtimme sen. -.-
Och mamma har ringt veterinären men ingen svarar! 
Jahapp, som vanligt dårå… Ska upp om 4h och jag är inte ens trött… Nä, nu stänger jag av datorn och beger mig mot ett berg av kuddar och täcken, godnatt!
Wiie, idag är det ÅM i Kaninhoppning :D
~ Kram Nadja ♥
Fint väder är min gud.
Pluggplugg suck.
Sedan till mina föräldrar, vi ska iväg till Skåne imorgon :)
Vad skööönt att ha sovmorgon!!! Inte haft det på två veckor
Mamma satt ute idag med mig och kaninerna. Imorgon hämtar vi teddyvädurshonan :3 Borde jag sätta ihop henne med Cornflakes? (kastrerad) eller blir de som kiara och det? vill inte att han ska bli ensam igen!
/Christel & kaninerna! 
R.I.P älskade lilla Dipsie! <3
Januari 2011 - 6 oktober 2012 kl 10.30
Åh råttorna är helt underbara!! Tror jag kommer vara fast med råttor hädan efter faktsikt. Så sjukt underbara djur! :D just nu ligger lille dumbon i min ficka! Så gullig! #72 RIP :(
#72 Nej.. :( Vila i frid ♥
~ Kram Nadja ♥
Jäkla hosta.
//Julia
#73 o 74 Tack!
Mina ögon känns svullna efter all gråt efter Dipsie… fml.
Har kommit hem från utställningen nu och är otroligt glad! Ciara min lilla gulleflutt fick:
Vikt: 5/5
Rasprängel o presentation: 10/10
Kroppsform: 20/19
Pälsens täthet: 10/9
Pälsens kvalitet: 10/8 Fällning
Huvudets teckning o färg: 20/18,5 Något skev, smal bläs
Kroppens teckning o färg: 20/18,5
Kondition, vård o sundhet: 5/5
Summa poäng: 100/93
Ska åka till någon fler utställning med hon och försöka se till så att hon inte fäller så kanske hon får enu högre poäng. :D
Tog hem ett juniorpris också, en jätte fin kaninstaty! xD
//Ida
#72 Vila i frid! :'( ♥♥
#72 Vila i frid :'( ♥
#77 Grattis!
Första utställningen? :)
#79 Ja, det var det. Jätte roligt! :D
//Ida
#78 o 79 Tack!
Har gråtit från och till under hela dagen. Ska nu ut med vatten till kaninerna…
♥

Hemma från Hössjö! For hemifrån halv 6 imorse, 3½h bilresa :p
Mår förjävligt :(
Vad lång dagen har känts. Trots att det inte var särskilt mycket som gjordes, så är vi båda helt slut. Men lyckliga. ♥
#85 Stort grattis till er! :D
#86: Tack! ^^
Grattis Ninni :D
Godnatt ♥ Ska upp och jobba imorgon. Har dock sänkt tidningarna till 10 st, har 9 fasta köpare och en till som sa att han skulle åka bort men nästa helg, så kanske han köper imorgon! Men ska fixa 10 iallafall, oftast bilagor som folk inte köper.. Men det är ju söndag och då är det bra tidning :D
Kraam!
#88: Tack! ^^
Har inte lagt mig ännu xD
Är verkligen dödstrött, fastän kvällen är ung. Får kanske tänka på att lägga mig snart… Kanske bra att lägga sig tidigt, även på helgen. :/
För tidigt på morgonen för mig haha :D
Ska iväg strax :D
Yes, de blir iväg och hämta nya honan nu istället då..
/Christel & kaninerna! 
Grattis Ninni! :)
~ Kram Nadja ♥
#95: Tackar. ^^
Dagens schema lyder:
• Plugg
• Städa Nemos bur
• Köpa halm
• Måla naglarna
Söndagen är nu planerad! ;)
Idag blir det garanterat fotografering av vovvarna, på gärdet då. Ska ta med mig en påse också och samla in lite höstlöv för fotografering av kaninerna också.
Jag har planerat storstädning av alla djurburar och mitt rum..
Promenader med lite kaniner och höstfoto ska också göras.
~ Kram Nadja ♥
Har absolut ingenting att göra idag :) *säger vi* Har ialla fall inget planerat. Så nu sitter jag här ganska nyvaken och äter nudlar till frukost och monster som dricka :D Härligt att göra så ibland x)
//Joanna
#100 Gott ♥
Söndagssysslan: att plugga.
Tråkigt nog har det blivit en vana, men antar att det så får vara. Med träning, bubbelbad och sådant där mysigt inplanerat senare under dagen står jag ut.
Har blivit fotad idag, så nu blir det allt en ny design på bloggen :D
'Ny zuleansk landskölpadda säljes, äter ej kött'
Såg i säljessidan i tidningen. Irritation på hög nivå..
~ Kram Nadja ♥
Varit iväg. Skola imorgon.
Även fått hem mitt nya marsvin :D
#106 Naaw ♥
Skola imorn.. :(
Mmini har varit ute i hagen hela dagen här inne i stora rummet men nu när man har stängt in honom för kvällen så biter han på gallret har IMTE hänt förrut :-( hoppas han inte fortsätter med det. I morgon får han leka mera ute i hagen. Nån som har er bra tips? på leksaker som man kan hota hemma? Obs mobil inlägg
Hatar hur dryg jag kan låta ibland :C
//Joanna
HAHA alltså åhhh xD Våran katt tog in en råtta igår, men vi visste inte det förän idag! XD Blev jag som fick jaga ut den själv, båda mina föräldrar blev livrädda xD Lyckades få ut den efter en stund och då fick jag mycket beröm! :D Men jag tror faktiskt jag stannar hemma från skolan i morgon då jag går och lägger mig NU -.- Godnatt!
Skolan idag, om man tar sig dit, pga en trafikolycka med djurtransport
att testa sök på min vovve= katastrof xD
roligtroligt=D
hon misslyckades snabbt, men hon hittade sidfläsken iaf
#117 Har fått mitt, men jag ser helt drogad ut på mitt.. :P
~ Kram Nadja ♥
#117 Bra och fin bild :)
Har inget, då jag går högskola, då tar man itne såna bilder :)
Sitter och kikar på ett studioblixtpaket, har velat ha ett länge nu och nu har vi ju äntligen ekonomin till att kunna unna oss lite.
Hittat en superfin omplaceringshamster.. bara 15 km bort..
Måste stå emot, måste stå emot.
~ Kram Nadja ♥
Känns tomt här. Och har tappat kaninintresset lite grann sedan i lördags…
Är lite irriterad också. Min kompis katt kissar blod och de tänker inte ta bort honom?!
''Om han kissar blod är det antagligen njurarna.''
''Ja, men han ska få stanna.''
#122 Det är deras skyldighet att ta honom till en veterinär, kan vara Urinvägsinfektion med.
#117 Jättefint! Jag kan inte se mitt :/ Har inte lösenordet till hemsidan och dumma mamma ville inte beställa hem något! -.- Så får inte se enskilda foton men får nog se skolkatalogen då mina kompisar säkert får hem dom :D
ursch snacka om hjärtattack när man kommer in i storarummet=O Ebba hade hoppat in till mini. dumma fotöljen som hade blivit ut skjuten igen. ingen skada gjord som tur e *lättad matte*
Lilla Wilma ♥
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Herregud, om nästan 2 veckor är jag ägare till en Sachsengold <3
Ska möta en av mina värsta farhågor i morgon, ta blodprov.. :(
Ska se till att inte behöva få vakter som håller fast mig när det ska stickas.. haha.. :P
~ Kram Nadja ♥
#118 Haha, nej då. Du blev säkert jätte fin. ^^
#119 Aw, tack. :3
Ajuste. Vilken högskola går du på och vilken inrikting? *nyfiken* x)
#124 Tack! :)
Det var ju synd. :( men du kan väl ta kort från skolkatalogen då? :D
Sjukt söt du är på bilderna från inlägg 127. c;
Ledig idag, skönt! Inte ens någon hemmauppgift :)
Om någon timme kommer pojkvännen med nybakta goda ostfrallor direkt från bagariet mums!
#127 bild 1 och bild 3. Bild 3 är snyggast tycker jag men på 1:an ser man mer av dig. Vad söt du är! 
ska ta och skriva ut bilder och hänga på väggen! Men till de svåra.. Vad ska man välja för bilder o.o
-' Malin Hultman
#133 Jag brukar med ha samma beskymmer hehe
#134; haha, har en hel del bilder jag vill hänga upp men alla passar inte ihop med ljus, färger mm för att sitta bredvid varandra xD
-' Malin Hultman
#135 Aha haha :D
#132 Tack :D
kan kaniner äta havregryn?
Ja de kan dem! Mina älskar det :)
/Christel & kaninerna! 
Bra för att jag gav det till bella förut och hon älskade det också :P
Gulligt :)
/Christel & kaninerna! 
hur man fångar in en förymd kanin i stora rummet
Plan A: sitter och kollar och försöker få tag på han
Plan B: sätter sig vid datorn och väntar att han ska bli hungrig och gå in i buren
dock stäng in hunden i sovrummet först xD
#138 Japp kan dom, i måttlig mängd (precis som med mycket annat hehe)
Har kyckling i ugnen, mums :D
Idag fyller min sötaste hamster Brage 1 år :3
Han ska få lite kyckling/pasta- barnmat som födelsedagspresent. Han älskar barnmat. :)
~ Kram Nadja ♥
#142 Skaka på pelletsburken brukar funka :D
//Joanna
Har kanske ett svårt val framför mig.. Behöver dock inte bestämma mig fören nästa år ^^'''
-------------
Funderar på om jag ska gå på skolan imorn eller inte.. Mår fortfarande inte så bra :c
// MT ♥
#144 grattis bragee :D
#149 Men hur hittar jag deras konto? Eller har de konton?
#150 testa att skicka till Staffan, han hjälpte mig en gång :) #151 så söta :3
iphone 4s eller 5?
#150: Gå in i din inbox och välj "skriv meddelande" (eller vad det nu står). Du kan då skicka till Staffan, Niklas eller några av de andra.
lilla Mini kom fram så fint efter 1timme's skuttande fram och tillbaka från bokhylland där hade man e glad kanin =D bara att sätta i gång att kaninsäkra hagen igen=S
HÖSTLOV! :)
Mycket lov blir det dock inte, ska göra en veckas lektioner, pga musikalen som har premiär på torsdag (Ett års övning och 'plåga' snart är det över! ;))
~ Kram Nadja ♥
Brr iskallt :S