tips mot hettan!
Inte för att det direkt är risk för värmeslag snarare översvämning… men jag har iaf ett litet tips? för utekaniner som lider av värmen.
Mina kaniner har båda varsin plastlåda med vanlig sand i. Charlie sover nästan jämt där i och gillar att rulla sig där. Är det riktigt varmt ute brukar båda kaninerna föredra sin "sandlåda" då den håller sig relativt sval!
En bra låda att använda är lådan "slugis" från IKEA. den kostar runt 40 spänn och har ganska höga kanter så att inte all sand grävs ur.
dom grå lådorna på bilden. Nu bor ju inte kaninerna inne längre utan ute i trädgården.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Supersmart! :D Jag tror dock att Leah skulle gräva ur all sand, men det är absolut värt att testa i värmen tycker jag.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Vad smart!

Jag fattar inte, ska läsa en gång till ..
#3 inte svårt- bara en vanlig låda med vanlig sand i som kaninen kan ligga i dom varmaste sommardagarna då sanden håller sig sval. :) Är iaf uppskattat här hemma.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Smart :)
- Mvh Emma

Var får man tag i sand?
Smart tips^^

Smart!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
sanden jag använder nu är sand som är uppgrävd ur trädgården då mina föräldrar har byggt om där.. Är annars sådan sand som finns i typ sandlådor.. exakt vart man köper eller får tag i sådan vet jag inte..
Sajtvärd på Iller.ifokus