Hur vet man?
Ja, jag har insett att det finns massor av fina kaninraser som jag hade kunnat tänka mig att ha, vilket gör det väldigt jobbigt :P Hur vet man Vilken ras? man ska välja? Det kommer ju bli super svårt att välja en kaninras, om det nu inte skulle bli en blandras, men som det känns nu tror jag faktiskt att jag helst vill ha en renrasig kanin =) Usch, vad svårt det är! Hur valde ni ras?:P Jag har många favoriter, så jag har ingen aning om hur jag ska göra =/ Man vill ju ha en kanin som passar en..
Det är verkligen inte lätt när det finns så många fina raser, samma sak gäller ju hundar ;)
Jag kommer verkligen ha problem att välja :P
Jaa detdär är alltid svårt.. Jag kollade runt på raser och så sa det bara "klick" när jag såg den Belgiska Jätten :)
Jag ville ha en dvärgkanin och när jag då såg dvärgvädurar till salu var jag på direkt ;)
Men det är ju alltid roligt med en lite ovanligare ras! Man kan ju höra av sig till flera olika och säga att man eventuellt är intresserad och sen hälsa på och titta på kaninerna. Då är det nog mycket lättare att bestämma sig.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
När jag skulle köpa Alpha, ville jag ha någon ovanlig ras, och/eller någon ras som jag inte haft innan. Så jag kollade runt lite, men det fanns inte så många uppfödare och sånt som jag kände till, nära mig. Men så var jag ute på blocket och kollade, och hittade en annons med en som hade franska vädurar, lilla havanna och new zeeland red, och hon bodde bara några mil från mig!^^ Jag mejlade annonsören för att ta reda på vad hon hade kvar, vad hon tyckte om de olika raserna o så. Sen fick jag hennes hemsida adress, och där hade hon bilder på de tre raserna. Och min blick fastnade på Fransk Vädur. Rasen kanske inte var så ovanlig, men jag hade inte haft den innan. Jag har bara haft dvärgkaniner innan, och ville gärna prova på en lite större ras, och då blev det en av jätteraserna;) Men det var en sån jag skulle ha. Stora, lugna, trevliga djur med hängande öron. Det blev ett sånt där "klick". :) Och sen köpte jag min underbara Alpha , <3
Det är nog när det blir ett sånt där "klick", _den rasen ska jag ha!
_Nu blev det riktigt lång text :/ Hoppas det är okej! :)

Jag blev förtjust i Yuki, man brukar väl inte tänka att ''jag måste skaffa en hermelin'' eller så..
Jag blir mest kär i kaninen :) Då väljer jag den. När jag såg Isaac så blev det liksom "wow min drömkanin" :)
- Mvh Emma

Jag hittade en uppfödare som bodde nära oss & hon födde upp dvärgvädur, tan & hermelin. Jag & Fanny bestämde oss för hermelin: en av de minsta raserna med mycket stort hjärta, och det ångrar vi aldrig!
Vi har tre hermeliner (Fanny har två, jag har en) och alla tre är riktigt härliga. Tycker att det är en superbra ras, oftast väldigt keliga men ändå pigga och busiga. Och så är dom så jäkla söta också! ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Min syster fick en holländare men den tog tyvärr.Senare så ville jag ha en så en av mina kompisar sa att hon skulle sälja sin holländare & då va jag bara tvungen att köpa han <3 Han är helt klart den bästah<3
Vi har haft dvärgvädurar sen jag var liten så de är mina favoriter… <3
Jag har ingen "bestämd" ras. Om det säger "klick" så tar jag helt enkelt den kaninen! Just nu har jag en dvärgvädur, en dvärghare, en hermelin, en dvärgharekorsning och en vädurskorsning :) Dvärgharar är jag dock förtjusta i, vet inte riktigt varför..
Haha, då kommer jag nog få mer problem :P Tycker om alla jag har sett av de raser jag tycker om :P Men inte i verkligheten iofs =/