Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 451 ggr
julk
0

Välkommen Tonks!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I förrgår hämtade jag hem min efterlängtade lilla holländarhona Tonks, åtta veckor! Tanken är att hon så småningom ska få vara frigående ihop med min dvärgvädurshane. De är ganska nyfikna på varandra, och Ned tycker det är toppen med ett nytt matställe, se bild …

(anledningen till att hon har höhäck nu i början är att jag tycker det är ett bra knep för att lära kaninungar gå på lådan; hon måste liksom vara i toan för att kunna äta av höet Glad)

Fridaaaa
0

Charmig, vad kul! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

minaninar
0

Jättefin. Når hon höet bra, eller kunde det vara idé att sätta lägre? Bara du har koll på att hon får i sig tillräckligt med hö så är allt frid o fröjd. Rätt tänkt med att ha maten vid lådan hihi.Tungan ute

Är hanen kastrerad?

julk
1

Jag har den så lågt som möjligt, och jag tycker det verkar gå bra för henne att få i sig mat, höet tar slut fort i alla fall Glad På bilden sträcker hon sig för att titta på hanen, sitter hon ner är den i bra höjd. Gillar egentligen inte höhäck något vidare, så hon kommer bara ha den nu alldeles i början för att lockas att sitta i lådan medan hon äter. Hanen kastrerades för tre och en halv vecka sedan, så än dröjer det ett tag innan de får träffas.

minaninar
0

#3 Hihi.. spännande.. Skrattande Låter bra där med höet.