OT Djurutbildning
Ja, då har jag hamnat i ett sånt där 'vad ska jag göra med mitt liv - stadie' igen.
Går just nu sista året i grundskola, och ska snart börja söka till nya skolor.
Djur är ju mitt största intresse, och det vore ju en dröm att få jobba med det. Förut har jag inte velat det eftersom att jag bara såg 'veterinärsidan' av djurdelen. Veterinär vet jag inteom jag skulle kunna klara av.. För mycket press..
Men att vara djurskötare, det skulle jag kunna tänka mig.
Som många vet så bor jag på Åland, här har vi inte någon djurskötarutbildning och då skulle jag måsta ta med mig alla 5 kaniner och en hamster
(mamma och pappa kan inte ta hand om dem, och kan inte tänka tanken på att sälja) till Sverige, där jag har hittat en gymnasieutbildning som skulle vara underbar. Och då så skulle jag måsta hyra stallplats där.. Hamstern vet jag inte vad jag skulle göra med.. :S
Men nu har jag då en fråga; Skulle någon veta om det finns en djurvårdarutbildning för univeritet? Eller är det bara på gymnasiet.
Då skulle jag gå 'allkunskapsgymnasiet' här i 3 år och sedan flytta.
Hatar att bo på den här ön ibland..
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
I Skara finns SLU :) Högskola/universitet.
Tyvärr svårt att få jobb med djur idag :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Säger min mamma med, därför vill hon att jag ska satsa på journalist eller fotograf.. :/ (Som om det finns flera jobb i de..)
~ Kram Nadja ♥
Ja på www.slu.se finns djurskötarutbildning på högskolenivå.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Har faktiskt varit inne på SLUs hemsida, fast för ett skolprodjekt. Kom jag på nu.. :)
Får fundera vidare bara..
~ Kram Nadja ♥
Det finns i Skara som Frida säger!
Det finns ju massor av djurutbildningar :D Jag funderar på husdjursvetenskap eller etologi (djurbeteendevetenskap) och djurskydd.
#5 De utbildningarna låter väldigt intressanta… Det är sånt jag vill läsa om, beteenden och skötsel och sånt.. :)
~ Kram Nadja ♥