Könsbestämning - hjälp!
De andra ungarna får vänta lite… Lägger till att de är ca 3½ veckor gamla, så jag tycker det är svårt att se med säkerhet. :/
Lite svårt att se, försök ta bättre bilder om det går :)
#0, #1 #4 och #5 skulle jag säga är honor. Ev också #3.
#2 hane..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#7 Ok tack :) Ska försöka ta ännu bättre bilder! De har bara så mycket päls så jag tyker det är svårt att "få fram" könet.
Ångrar mig ang #1. skulle säga hane på den :) Väldigt långt mellanrum mellan könsöppning och anal..
Haha jo det är jättesvårt med så pälsbollar! ;)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#9 Ja jag tänkte också på det. Trodde först de flesta var honor, men kollade sedan på andras bilder och läste att det var längre mellanrum på hanar… Tar nya bilder om några dagar igen och försöker få bort att hår då. 
om amn tar två fingrar och trycker försiktigt så könet ploppar ut lite så e det lättare att se ;)
Man vill ju så gärna veta könen direkt ;)
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
#11 Okej, jag ska testa det nästa gång! :)
Juniper hane, hazel otydlig men resten tror jag är honor..
Hur kan ni säga att det är honor när hon trycker så lite?
Alla hanar ser ut som honor när man bara trycker försiktigt.
Tryck så det ploppar upp! =)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Cinnamon hane Övriga honor
ph77
Hur gamla är de?
ph77
#15 Och så säljer hon 2 "honor" till en familj, utifrån att du helt sonika skriver så utan att hon ens tryckt ordentligt?
Tirin, håll tummen under bajsöppningen och pekfingret ovanför könet och håll emot med tummen samtidigt som du trycker ner ordentligt med pekfingret, är de en hona, så kommer de en sträng ner, lite röd, är det en hane så är de en strut som ställer sig rakt upp :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
När ungarna säljs vid 8 veckor, så är det inte svårt att se skillnad. Jag antar att hon ville ha hjälp med en förhandsbedömning. Bedömningen är endast utifrån det som syns på korten = inte alls 100% sanning. Kan ses som en vägledning!
ph77

#18 Det är inte svårt vid 3-4 veckors ålder heller, men man måste trycka precis som #17 säger
Har redan tryckt på alla efter detta inlägg och fick det till två hanar och resten honor :) Det var ganska lätt att se då.