Underlag i utebur
Ni som har uteburar, eller har erfarenhetar av detta; vad ska man ha för underlag i uteburen? Säg alla lager ni har :P Även spån/toa-lätt å dyl. Om man bara har trä, suger det ju åt sig kiss, och det går ju inte direkt att tvätta. :P

Jag har halm i mina två uteburar.
Toa-lätt och sen halm :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
På vintern har jag alltid halm. På sommaren är det lite olika. Ibland får visa kaniner gå på "bete" under sommaren, då har dem galler/gräs som underlag.. :)
Sen har jag haft kaniner som äter halm, så dem får ha spån på sommaren.
toa-lätt och sen lite halm.

sågspån och halm, och i toa-låtten trä-pellets eller kattströ (varier halmen) när det är varmt så har jag inte så mycket och på vintern när det är kallt får dom mer halm :)
Har bara ute på sommaren och då har jag spån :)
- Mvh Emma
Spån och Hö :) x-tra mkt hö på vintern ;D
Okej :) Men så ni lägger spån å sånt direkt på träet?

Spån+Halm :)
jag har spån och hö
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Spån och hö. ^^
Jag har ju burarna i ladugården och använder spån+halm :)
okej ^^

# Du kan ha träbotten men under spånet eller vad du nu ska ha kan du papper/tidnings papper
Vissa påstår att man INTE ska ha tidningspapper i kaninburen, kan ha med trycksvärtan att göra…..jag vet inte..
bläcket'' dom trycker med i tidningarna är giftigt…
Själv har jag spån och liiite hö här och var…
Men nästa månad ska jag köpa en mindre utebur till Freddie så han kan vara ute på sommaren,hösten och början av vintern,sen ska han in igen.på sommaren(i uteburen) tänkte jag ha toa - lätt och i den delen där det finns en vägg med en ''dörr'' (till ''sovrumet''^^) ska jag ha en blandning mellan halm och hö (mest hö)+ toa-lätt så han har det mjukt när han sover.
på hösten lite mer halm i ''sovrummet'' och på vintern ska jag ha toalätt och blandning mellan hö och halm + hö i en höboll om höt skulle ta slut på botten…
Diana^^

Jag har spån längst ner och sen hö på spånet. :) Spånet suger upp kisset.

Nej, bläcken i tidningspappret är inte längre giftigt, det var det förr. Så tidningspapper kan man absolut använda. Om man har spån och ev halm över. Sen massa hö då.
Själv har jag gallerbur till min kanin ute just NU, hon har spån underst, sen massa halm och hö. :)

Nu har jag börjat med matta på sommaren och halm på vintern…
#20: Vår alldeles egna Hopi (har jag för mig) tog reda på det där och precis som Chippers säger är inte trycksvärtan giftig längre, för varken människor eller djur!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag trodde fortfarande att det var giftigt, men som sagt, det är det inte längre. Och det är ju tur.
Då, för mina kaniner, ska det nog bli (om jag nu ska bygga uteburar) spån och halm/hö eftersom dom bara river sönder tidningspapret. :P