Stackars lilla vännen...
Måste skriva av mig av kvällens händelse!
Ikväll var Skurt ute och sprang som vanligt. Han lyckades välta ett brinnande ljus och fick brännhett stearin över hela sig. Han blir ju självklart livrädd och springer iväg. Jag försöker få tag i han för att kolla hur det gick, men det var riktigt svårt. Tillslut får jag tag i han och jag känner verkligen hur rädd han är.
Just nu håller jag på att pyssla om honom. Han vågar inte vara ute och skutta, utan gömmer sig bara hos mig.
Jag får ju ta att klippa bort allt hår nu på han… Min lilla bebis…
Åh stackarn. :-( Vet inte vad som är bäst att göra i detta fall, men hoppas att allt löser sig och att lillen lugnar ned sig!
Hua vad läskigt!
Förstår skräcken som både du och han måste ha kännt!
Vilken himla tur att det gick bra iaf!!!
Åh, lille vännen! 
Var som när vår katt ställde sig över ett brinnande ljus, tog ju bara några sekunder innan pälsen började brinna, tur att min broder var alldeles i närheten.. undra hur det skulle gått till annars!
Styrkekramar till lille bebisen, hoppas han blir som vanligt igen!
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Ne stackarn… Hoppas att han blir bättre.
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
Åh, stackarn :( Hoppas ha blir bättre, förstår hur det känns för både dig och kaninen :/
Klara & Tinycee
Usch vad hemskt. Tur att det ändå gick så pass bra. Ja, alltså detta med frispringande kanin hemma - är inte det lättaste. Man kan helt enkelt inte ha sådant på ställen där ninisen kan komma upp. Själv har jag mest varit med om ninis som hoppat upp för att dricka mitt te, käka en tepåse (jag har ett te som heter PGtips som han älskar..), käka kvitton, knapra på sin fällningskarda, etc… speciellt i kväll har han varit i gasen. Får för mig att det är för att min stash på äppelgrenar är mer eller mindre slut.. den sista barken har inte varit så frestande. Men han gillar ju inte annan bark lika mkt - så svårt att hitta bra ersättning..
Men du får nog göra så att antingen har du ljusen så högt upp att du garanterat vet att han ej kommer upp, eller så får du stänga in honom när du ska ha dem tända. För det är inte säkert att han är smart nog att förstå vad som hände - tyvärr..
Jo jag brukar ju aldrig har ljus där han kan komma åt dom. Men idag tänkte jag mig tyvärr inte för. Sånt händer alla men ibland kan ett misstag vara för mycket…
Är väldigt glad att det gick så bra som de gjorde. Han är helt återställd nu och back on track ;)
#7 Skönt att höra att han är back on track..
Jo verkligen! Man blir ju så orolig när sånt där händer…