Ska hon få ungar?
Hej! Min kanin Steffie har börjat boa. Det är mycket päls och det blir bara mer och mer. Vi parade henne för några veckor sen med en kanin i ungefär hennes ålder. Hannen hoppade upp på henna, bet och ramlade sen av. Tror ni det blir kaninungar? jag hoppas att vi kommer kunna sälja alla utan att avliva eller något (om det blir det)…
Pappan är: dvärgvädur/lejonhuvad, ljusbrun och lite grå/svart på nosen.
Mamman är: renrasig dvärgvädur, vilt-färgad.
ps. om det blir kaninungar ska jag lägga upp bilder på dem;)
Hur mycket är "några veckor"? ;)
Kaniner går ju ca 4 veckor :D Men låter som att hon ska ha ja,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Låter som att det kan vara ungar! Hur många veckor sedan var det du parade henne?
Om du är orolig så läs mer om kaninungar här på Kaniner.Ifokus, google och se på videos på Youtube! :)
Hoppas det blir några! :)
tack hörni, jag tror det var ungefär snart 5 veckor sen, vi parade henne.:)
Men snälla, du har vl ändå läst på och planerat för vad du ska göra med eventuella ungar innan du parar.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#4 Men då skulle hon ha fått nu, dem går bara ca 4 veckor.
Ska de ungar som inte säljs avlivas? Eller missuppfattade jag din text?
Ja lägg upp bilder om det kommer små sötnosar!
#8 Men är det 5 veckor sedan som hon parades, kommer det ju inga ungar?
Dem går inte mer än 4 veckor,
Man ska väl endå inte ta ungar om man måste avliva dom som inte blir sålda?
Det får man väl inte enns enligt lagen? :/
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#10 Några rasuppfödare gör så med kaniner som fötts och inte upplevt krav såsom fin mantel har avlivats när de va redan ca 1 v vad jag sett..
Det får du göra om jag kommer ihåg rätt, bara kaninen inte är i smärta
//Joanna
#10 jodå man får avliva kaniner. Kaniner avlas ju även för köttproduktion.
ok, då blir det nog inga ungar. Men det är lite konstigt för hon har tagit av sig JÄTTE mycket päls och så har vi ju parat henne…
#5 jo, vi ska (skulle?) haft kvar 2 eller tre av dom om det blir några…men är nästan säker nu på att det inte blir…
#13 Fast det är inte varje gång som dem blir parade som dem blir dräktiga :)
Kan ju varit skendräktig?, då drar dem med päls :)
Jag har inte varit inne på länge nu på kanin.ifokus.se.
Steffie har inte fått ungar och hanen vi parade henne med var inte köns mogen då och så trodde hon att det skulle bli, så det var nog därför hon tog av sig päls, (hon förberädde sig men så blev det inga)Därför trodde vi nog också att hon skulle det. Men nu efter någon månad har hanen parat sig och det blev ungar för mina kusiner (hanen var mina kusiners)…
#15. menar det (skendräktig) 
#16 Hur gammal var den hanen ni parade henne med, vid parningen?

men herregud >_< du är 9 år gammal…varför avlar en 9 åring ens på sina kaniner ??? och vad säger dina föräldrar om det ???
ett barn kan inte ha de resurser som krävs för att ta hand om en kaninhona med ungar, vad hade hänt om kaninhonan hade fått förlossningskomplikationer & behövt akut kejsarsnitt ???
och jag misstänker att du inte har tillräckligt med kunskap för att ta hand om en hona med ungar för den delen heller, det är mer till Avel än att sätta ihop en hane & en hona & få små sööööta fluffiga kaninungar….man måste ha läst på & läst på, och sen läst på lite till INNAN! man ens tänker tanken på att avla…det är så mkt som kan gå rent åt helvete när man utsätter sit djur för det
You can't spell Bitchy without Itchy
Du har även skrivit på din presentation att ni ska få kaninungar i vår men sälja Mille. Känns lite som dubbla budskap enligt mig, men det kanske finns någon bra förklaring?
#19 Shit, 9 år?! Var är föräldrarna, vet de inte vade deras barn sysslar med eller bryr de sig inte? Jag har en 9 åring här hemma, inte en chans att hon skulle få syssla med Avel eller liknande saker. Klart hon får hålla på med alla kaninerna, men aldrig att hon skulle få ta några beslut om eventuell Avel.