Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 917 ggr
myriis
0

Hmm =/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner mig inte lika säker på detdär med Shadow längre. Kompisen har ju faktiskt ingen kaninerfarenhet… Och Shadow verkar var en svår kanin. Han kommer inte fram när man öppnar buren och piper när man ska lyfta honom. Vi har bestämt att vi ska behålla honom iallafall en vecka för att se om han är sjuk/ går att få social. Kompisen har förresten knappt råd med sina två hamstrar, hur ska hon då ha råd med en kanin som behöver ev. vetrinärvård. Hon har inte heller någon tid och han behöver sällskap minst 1-2 timmar..
Hon har redan börjat med bur, så känns dumt att säga att hon inte ska få honom.. Men ändå.. Det kommer inte kännas rätt att överlämna honom..

Några förslag/ideer? =/

myriis
0

Justdet, tänkte kolla en till sak också. Han sover vääldigt mycket och dricker vääldigt mycket. Han sover liksom under natten också, så han är inte vaken då..
Jag gissar på att han är utmattat, han har sprungit i flera dagar iofs. Och då har han säkert inte druckigt heller.
Men tror ni det kan vara ngt fel? Han kan iofs vara gammal…

Flippa
0

Hur långt har hon kommpi med buren? Annars kan du ju bara säga som det är. Han kan vara sjuk. Det är nog bäst ni åjker till vetrinären med han. Hur gammal är han?

Flippa
0

#1 Vetrinären kan kolla hur gammal han är.

myriis
0

#2: Vet inte hur långt hon har kommit..
Jo, vi har sagt att hon kanske är sjuk, men hon säger bara att hon ska stå för vetrinärkostnaden. Men hon är ju typ inte ens råd ;S Vi vet inte hur gammal han är, det visste inte dem andra ägarna, men över 2-3 år iallafall.

myriis
0

#3: Jo, jag vet. Men det kostar runt 200-300 kr..

Flippa
0

Joo, det är gansak dyrt. Men då kan du bara säga att du ska behålla han en vecka och se. Har hon inga kunskaper om kaniner?

myriis
0

#6: Nope.. Det är det som är felet. Sen sa jag först att jag ev. skulle behålla honom och då tyckte hon tydligen att jag skulle köpa en kanin till henne från djuraffären? Va ? ;P
Tror jag ska säga till henne att hon inte ska få honom, iallafall inte på ett tag. Då om hon blir sur på mig och bryter kontakten är det väl tråkigt.. ;P

Flippa
0

#7 Jaa, säg bara som det är att hon inte ska få han. Om hon blir sur kan du bara strunta i. Så var det med min kompis. Hon visste inget! Det slutade inte så bra

[Quellii]
0

#7 Om hon bryter kontakten på grund av det så är det ingen kompis att ha :P Ta helre hand om kaninen och se till att han mår bra innan du ger bort honom :)

KvirrZ
0

#7 Säg att han är svår och måste ha någon med erfarenhet av kaniner. Inte ska du behöva köpa en kanin till henne för det, om hon så gärna vill ha en så kan hon väl köpa en annan som troligen är lättare.

- Mvh Emma

Melle_bus
0

Men du kan väl hjälpa henne, låta hon ha honom på prov. En kanin är ju inte så svårskött. Om ni är kompisar så är det ju jättebra att du finns där till hands om det dyker upp problem. Ni har ju inte haft honom så länge så allt han kanske behöver är lugn och ro att komma till rätt i sitt nya hem. Tycker det är lite små taskigt att lova en sak och sen inte hålla det, kan ju förstå var hon skulle bli besviken på dig. Du vet väl själv hur det var när du längtade efter att få hem din första kanin.

Tycker nog att du kan ge din kompis en chans att visa att hon kan ta hand om honom, antar att hon har föräldrar som har koll också samtidigt som du finns till hands.

Men men du känner din kompis bäst. Lycka till med kaninen iaf.

[Niike]
0

Säg som det är till henne. Kaninen är svår, och det krävs kaninvana. Och att den kanske är sjuk, och behöver kollas upp av veterinären. Att du bara gör det som är bäst för kaninen.

Jag tycker du gör helt rätt i att ångra det då hon inte har någon kaninvana+pengar. Det krävs båda.

ciss
0

Jag håller med Maja (Niike, visst heter du så?). Det är inte värt att riskera att kaninen inte mår bra. Alltså, hon är säkert snäll & så, men menar ifall den är väldigt svår och så.

Kan du inte ringa de tidigare ägarna och fråga hur gammal han är?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Theresze
0

Jag tkr du ska Ge henne en chans, & så hjälper du henne om dt är nått:)

Theresze
0

Man ska alltid få en chans:)

Stravaganza
0

Om du ''misstänker'' att hon, din kompis, inte kommer att ta bra hand om den och inte kan stå för vetrinär besök och andra saker, tycker jag inte att du ska ge eller sälja kaniner till henne!