Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 457 ggr
Sotis
0

Sprattlar!

Sotis
0

Det belv når konstigt:S Iallafall , Det jag skulle fråga var: mIn kanin Millan sprattlar väldigt mycket när man håller i henne.Hur ska jag göra så att hon ska sluta sprattla?

[Quellii]
0

Jag fick rådet att hålla kvar kaninen, även fast den sprattlar och inte släppa ner den om den gör det för då lär sig kaninen att den slipper sitta i famnen om den sprattlar :P

[Quellii]
0

Sen så är det ju bra att upprepa allt ofta :)

[Niike]
0

Min tös sprattlar en aning med, och även att hon bara är 8 v drygt så är hon så stark att man blir lite chockad! Men hon är ju fransk vädur, och redan nu är hon nästan lika stor som min 2åriga dvv. Det tycker jag är lite häftigt!:)

mintooo
0

Ja, Det första du borde tänka på är att du ska visa vem det är som bestämmer , Det kan ju riskera några rivmärken men det är ju får kaninens bärsa : Kåll kvar den om än den sprattlar , då lär den sig.  Mintooo

soten
0

Jag säger samma som Photoniq

Sotis
0

Men hon har så vassa klor och det gör så ont när hon klöser=/ Och vi har inte kunna klippa klorna på henne! Hur ska jag göra för att kunna klippa klorna på henne utan attt hon sprattlar så mycket?

huldisen
0

Linda in hon i en handduk och så lägger du hon på rygg i ditt knä. Och om det inte går så ta hjälp av nån annan. En som håller kaniner och en som klipper:) Och om det inte går så kan du ju alltid fråga om nån som har kaniner som kan hjälpa dej.

twinnie
0

#7 Vadå har du aldrig klippt hennes klor? :S

[Niike]
0

Om det inte går att klippa så mkt pga pulpan så kan du ta en nagelfil och fila lite försiktigt på klorna :) Då blir de inte så vassa.

[Quellii]
0

Finns det någon djuraffär/djursalong som kan hjälpa dig med kloklippningen då?

Stravaganza
0

Jag har fått fult med sår på min hand för min kanin har så vassa klor, sår både inuti och utanpå.. -.-

Sotis
0

#9 asså jag har förskte men alltid når man ska klippa så sprattlar hon!