stroeh.de
Är det någon som beställt från stroeh.de? Hur fungerade det? Bra/dåligt?
Undrar också om någon vet var man kan köpa PreAlpins sortiment för kaniner och gnagare till ett bra pris?
Jag köper från ströhe.de och är jätte nöjd. Köper dock inte fodret för smådjur utan hästfodret Pre alpin wiesenflakes som är betydligt billigare men av samma stuk
En säck på 20kg kvaliteéts foder wiesenflakes med några dagars frakt ända fram till dörren för bara 260kr.
Ger 1dl av fodret blandat med spannex lusern och mina kaniner har jätte bra,fin päls och är i fin form. Trots att jag ger såpass mycket av fodret äter dem inte mindre av höet eller fått dålig mage. Skulle säkert kunna fodra mer för att få upp mer hull på dem kaniner men är tveksam på att dem orkar äta så mycket av fodret och samtidigt få i sig foder resten av dagen. Mina två tjockis/matvraks flickor har förut knappt kunnat forda med kraftfoder för dem lägger på sig DIREKT, den ena av dem blev lös i magen av några enstaka pellets bitar. Nu är hon jätte fin i magen och får smaska på kratfoder precis som dem andra :D Hon är jätte lycklig och gräver och slänger i skålen så fort jag kommer xD
Rekomenderar fodret! Då det är bara några enstaka kronor dyrare än ett annat foder med sämre värden inne på lantmännen. :)
Beställer du då från den tyska sidan…kollade in och förstår inte ett ord 
Hur betalar du?!
Mvh Anna
//Anna Thisell
Törnbottens Kaniner
https://tornbottenskaniner.com/
Har beställt därifrån 2ggr och har bara gott att säga. Köper Pre Alpin Wiesenflakes och även köpt Pre Alpin Senior.
#2: Google translate funkar relativt bra till den sidan.
Så gjorde jag första gången jag beställde. Numer hittar jag vart allting är.
Tyckte det fungerade jättebra att beställa därifrån, sedan de fått in min betalning så fick jag hem varorna efter ca 4-5 vardagar.
#2: Jag översatte vissa ord och meningar med google translate, tyvärr kunde jag inte beställa när hela sidan var översatt. Förskottsbetalde med Swedbank, det gick riktigt smidigt. Dock var det något strul med namnet på Ströehs bank, det stämde inte riktigt så Swedbank godkände det inte. Så då fick jag googla efter det rätta banknamnet, men det gick lätt att hitta.
Nu så! Med hjälp av google translate så gick det ju fint att beställa nu… Betalade med kort via Paypal, det var ju jättesmidigt. Nu hoppas vi att det kommer hem och att kaninerna blir nöjda.
Ni som använder Wiesenflakes, vad blandar ni med?!
//Anna Thisell
Törnbottens Kaniner
https://tornbottenskaniner.com/
#5: Just nu blandas det med Pre Alpin Senior och Carrier, men inte fullt nöjd med innehållet då det blev Carrier. Så kommer troligen byta ut det mot lite rabbfor istället.
#5 Jag blandar med spannex lusernpellets.
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus