Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 639 ggr
Fridaaaa
0

Inte sig själv

Ikväll när jag kom ut till kaninerna, så kom inte Flizan skuttandes som hon brukar, utan hon satt i transportburen. Sedan kom hon fram men hon verkade inte helt sig själv. ¨

Vad tror ni att det kan vara?
Ska avvakta till imorgon och åka in till veterinären om det behövs.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

Brustig kanske? eller kanske vakat på fel sida, något ar skrämt henne?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

#1 Nej hon beter sig inte så vid brunst och tror inte att kaniner kan direkt vakna på "fel sida" och vara lite slöa pga det :/

Finns inget som kan skrämma henne i boden :/

Storkebodas
0

Hm, håll stenkoll på henne. Kolla avföringen och visitera henne och se om något verkar fel. Skulle kanske kunna vara brunst, men du vet ju bäst hur hon beter sig då.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
0

Oj, skrev samtidigt som #2. ;)

Kram Elsa

minaninar
1

Alltså bara med anledning av min egen ninis: päls i magen? Alltså gud vad mkt päls som fälls, även på en korthårig, har blivit några bajsar på tråd på sistone… Jobba på att få i hö o hålla magen igång? Men funkar ej det så låter veterinären som rätt grej. Hoppas det ska ordna sig.

Fridaaaa
0

#5 Dom äter hö för fulla muggar, superduktiga på det är dom, Smilla kan omöjligt äta så mycket hö själv som jag lägger in (som går tillsammans).
Hon är långhårig, borstar henne ca varannan dag :)

Men får hålla koll på henne och se imorgon. Hon var inte jätteslö men märkte ändå att det var något

minaninar
0

#6 Ja det kan ju vara nåt. Men appropå ingenting… eller apropå fällning, har ni hört talas om fällnings-depression? Att vissa eller alla ninisar kan bli lite deppiga runt fällning? (Vilket iofs skulle kunna bero på vissa magproblem pga extra päls…eller nåt..)

Fridaaaa
3

Var ut till henne nyss och då var hon helt sig själv igen, kom fram skuttandes osv. Så vet inte riktigt var det var igår.
Hade någon utomstående kommit och kollat kaninerna hade inte den person märkt skillnad men jag vet ju hur dom beter sig :)
Men nu var hon helt som vanligt! :D

[EllenAlicia]
0

#8 kul (:

Storkebodas
0

Vad skönt. Kan ju bara vara att det dunsade lite läskigt innan du kom tex.

Kram Elsa

Fridaaaa
0

#10 Fanns inget som kunde dunsa eller låta, det hade jag hört i så fall :) Min pojkvän var också med, var helt tyst :) Och det kör bara bilar förbi ibland och det är dom vana vid, så det tror jag inte :) Dom är vana vid det mesta :D

Storkebodas
0

#11 Jag tänkte att det lät lite innan ni kom ut, men det kan vara något helt annat också. ;)

Kram Elsa

Fridaaaa
0

#12 Ja man vet aldrig. Dom reagerar inte ens på åska eller rakter eller om någon skjuter med gäver eller liknande:P