Fortfarande inte rumsren
Gaah, jag tror jag blir galen!
Bella min foderkanin är fortfarande inte rumsren, hon kissar och bajsar överallt i buren! Hon gör väl lite av sina behov i lådan, men verkligen inte allt! Jag slösar jättemycket spån hela tiden för att jag måste städa hela tiden..
hon gör inte behoven på ett ställe, utan i hela! Min förra foderkanin tog det liksom en dag att göra honom rumsren. Bella bajsar i hela buren och lekstugan (får väl vara glad att hon kissar i buren och inte utanför) och det är typ omöjlgit att göra henne rumsren!
Har ni några tips?? Jag har lagt kiss och bajs många gånger i lådan men hon fattar inte..
mitt enda tips? är att bara förtsätta lägga allt kiss o bajs i toalådan tills hon fattar…
/ Angelica
Jag tycker inte det är slöseri med spån för att de kissar utanför. Alla andra av mina kaniner kissade överallt, endast Akkio som hållt sig till toan
Som sagt är det inte slöseri eftersom de behöver också rent, hon kanske har ett hus eller nåt ivägen där hon vill ha sin toalett
Det är en fördel med en kanin som går på toa dock :)
//Joanna
#1 tack :)
#2 Nja inte slöseri kanske, men nu har en 20 kilos bale spån tagit slut ;)
Hon har inte saker i buren, bara en toalett, höhäck och vattenflaska. Hon har ju hela lekstugan så
Har hon inte något att sitta på som sitthylla?
//Joanna
En del kaniner blir inte rumsrena.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#4 Inte i buren. Men hela lekstugan är ju hennes bur och det tycker jag räcker för det finns en massa lådor att hoppa upp på.
#5 Okej :(
#3 En sådan stor menar du?
Det räcker ju över 2 månader här till 4 inneburar (120x50 plus 1 som är 140x60) :P Plus till dom ute. Då måste du använda väldigt mycket spån?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det tar TID. Jag säger som #1. Det är bara att fortsätta tills hon förstår…
MVH Celina
#7 Ja, 20 kg är ju stort ;) Har ju haft ior också och haft kanin sen slutet av augusti. Så det är ju ganska länge sen nu :) Sen har jag en hamster också som har en stor bur, (samla låda från ikea, den störtsa på 130 l).
Men jag fyller på spån varje dag för att det blir ju smutsigt av bajs, så när jag tar spaden och tar upp bajs kommer det ju upp spån också. Så.. ;) Kanske slösar lite men det är bra med mycket spån :)
#8 Tack, jag ska fortsätta :D
#9 Mjo men på 2 kaniner, så borde det räcka ännu längre, med tanke på att en bale räcker 1,5-2 månader här ungefär till 6 marsvin och 4 kaniner hehe (Albin har annat underlag) :P Så var därför jag undrade :P
#10 Haha ja ^^ Jag kanske tar mer spån än dig då.. Eller jag tror inte det.. Jag har ju bara en bur på 100x50 cm men jag tar typ 5+ cm spån.
#11 Ja jag har med runt 4-5 cm spån :D