Aggresiv hona!
Jag har en hona på 1½ år. Hon är aggresiv mot alla, t.o.m. min andra kanin. Man kan knappt få in henne i buren från hagen. Man måste ta henne i transportburen och hon vill inte gå in direkt. Hon morrar och hoppar fram. Ibland hugger hon. Vi måste ta hennes matskål med en tång för att ge henne mat. Vad ska jag göra?
MVH Celina
#0 Vissa kaniner har temperament under vissa perioder medans vissa bara är mer aggressiva, har dock bara råkat ut för en riktigt aggressiv hona, det gick inte lära av henne beteendet så att hantera henne var rent av jobbigt för henne och mig.
Testa alla sorters knep du kan komma på, som innan du matar henne så överraska henne inte utan prata lugnt, öppna buren och vänta tills du får ta matskålen utan att hon ska bitas, annars får du öva med redskap.
Om du har testat med mer aktivering, större bur osv så hade jag testat att kastrera henne, Kan hjälpa.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Nej det är för mkt risker med det. och större bur kan vi inte ha. vi ska lära henne att gå i sele…
MVH Celina
Aktivering, burbyte och kastering kan hjälpa. Ha på dig hanskar och vaderad jacka så kan hon inte göra dig illa när hon biter. Om hon upptäcker att du inte blir rädd längre så kan det hända att hon slutar. Nu biter hon och gör utfall eftersom hon vet att hon betsämmer.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#4 Hon biter inte i famnen men handskar kan jag behöva =)
MVH Celina
Jag tog henne nyss från buren. Hon morrade och snurrade runt dit man hade handen men hon kanske bara vill lukta. Hon sprattlade inte sen.
MVH Celina