Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 377 ggr
tussen12
0

stooor hage! :P

hej! :) Min pappa och jag hade tänkt göra en stor Hage till kaninerna,Som tidigare har varit till hund och jättekaniner.

Nu kommer mina frågor

*Ska man ha nät över?Då vi bor mitt i byn så slänger folk ofta in glasflaskor och liknande.

*Vi tänkte ha en massa stubbar och sådant i hagen så det blir som en skog,Bra idé?

*Finns det någotträd som man apsolut inte ska ha till stubbarna?

*Vilket sorts  nät till hagen? räcker hönsnät?

*Vi har syrener runt hela trädgården,Det kommer anttagligen komma några löv in i hagen,Gör det något?

*Vi kommer ha en ett hus  så dom kan gå in när det rengnar,Eller ska man sätta typ trä på halva nätet?

Andra idér uppskattas!!

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Beatrice_Love_Kaniner
0

Självklart bör du ha tak över, för rovdjur och så att ingen hoppar ut! ;) Om det går så kan nu ju försöka bygga tak med gångärn så ni kan öppna taket smidigt

en stubbe, tunnel och andra grenar brukar räcka. För det är ju kul om kan bara kan få springa av sig lite ;)

kan inget om träd men de gillar äppelgrenar :/

För mig räcker hönsnät men desto säkrare desto bätre, ta minknät eller något annat bättre skydd mor rovdjur.

Jag har för mig att de inte tål syrener…

Rekomenderar ett litet hus om de vill gömma sig och så kan det ju alltid blåsa/regna in på sidorna så ett hus är ganska bra! :)

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

tussen12
0

hehe, Lite svårt att kunna öppna taket, då själva höjden är typ 2 meter :) vi tänktte ha en dörr så vi kan gå in :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

#2 jasso en sådan Hage! Jamen om du har minknät eller något annat nät som tak så tror jag varekn kanin, örn eller löv kommer in ;)

tussen12
0

vi tänkte ha hönsnät som tak och minknät på sidan:)

Beatrice_Love_Kaniner
0

Låter bra ;)