Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1896 ggr
Inaarah
0

Klotterplank #216

Trevlig helg! Glad

Fridaaaa
2

Trevlig helg på er alla! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zvintos
1

Verkar som jag får hem min satinpojk redan på söndag. Får ordna tillfällig "bur" åt honom en vecka.

Frosstis
0

Trevlig helg :D Själv ser jag inte framemot då jag ska sälja tidningar igen -.-

Inaarah
1

#3: Äsch, det genererar ju pengar, åtminstone. Flört Se det positivt!

Frosstis
0

#4 Jaa, men måste gå upp kl 8! :( Och så är det skitjobbigt att gå runt..

Klara.b
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska tävla för första gången imorgon med min lilla älskling! Älskar dig musse <3

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

NaDa...
1

Bakat Mjölk och choklad cupcakes med vaniljfrosting, om nom nom. Mina nya silikonformar är också super!

Sitter för övrigt ensam hemma.. Låst alla dörrar och sitter mer 3 katter och en hamster som kan vakta mig. Vaddå mörkrädd?

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
1

#5 Gratis Motion ;)

Inaarah
0

#5: Instämmer med Frida! ;)

Frosstis
0

#8 Nä, får betalt :P Men skulle hellre skippa dom pengarna om jag slapp göra detta! -.- Men mina föräldrar "tvingar" mig att göra det och dom "blir så besvikna över mig" att jag inte engagerar mig i detta -.- Så jag måste fortsätta, vill sälja på söndagar och endast 10+10 tidningar ist för 20+10 men nej, det får jag ju inte -.-

NaDa...
0

#9 Man får ju tom pengar för att motionera, haha! ;)

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

Men det är jättejobbigt att bära på en tung väska och knappa på varje hus och säga "hej, vill du köpa GT eller bilaga?" "Nej", "hej, vill du köpa GT eller bilaga?" "Nej", "hej, vill du köpa GT eller bilaga?" "Nej" osv hela tiden!

Och nu måste jag skriva massa lappar så vi kan lämna dom i brevlådor så de sätter upp på dörren om dom vill ha.. Dumma pappa som itne hjälper mig! -.- :(

Inaarah
0

Paulina: jag förstår att det inte känns jättekul att gå upp tidigt på morgonen, och sådär, men fokusera på det positiva istället. Det är synd att du känner dig tvingad, men du får betalt, även om du hellre skippat det. Dessutom får du komma ut på en promenad, vilket är skönt! Och att ha det på sin meritlista sedan för framtida sommarjobb/extrajobb/jobb är inte heller fel. :)

Fridaaaa
0

#13 Tänk då sen när du börjar jobba på riktigt sen när du blir äldre :)

Frosstis
0

Okej tack för stödet..♥

Har suttit och skrivit 50 st lappar så jag och pappa ska ut och lämna dom nu i en del av distriktet jag inte gillar att gå i, så ska ta cykeln och bara cykla förbi och titta vilka som har sättit på lappar på dörren..

Goodbye, tar väl en timma eller så att gå..

gaabriellaaa
3

GLAAAAAD! Hemsidan klar! Skrattandehttp://beyondskaniner.weebly.com

Smullis
0

Har varit på bokmässan idag! Sen åt vi på kinaresturang, supergott!

Nu ska jag bara ta det lugnt och kanske läsa lite :) Är rätt trött efter alla dessa läxor och prov.

Prao nästa vecka! :D

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Ztrawberries
4

En helgs pluggande väntar, så går det när man varit sjuk i två veckor.. ;) Det börjar dra ihop sig till evelinas kull, sååå glad! :) Bild på blivande mamman. Med vänlig hälsning, Linda Ztrawberries Kaningård

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Inaarah
0

Tänker göra en kopp te nu och sätta mig i soffan och njuta av fredagen. Har haft en intensiv vecka, och minst sagt intensiva helger det senaste, så denna helg ska jag verkligen njuta. 

Haft världens flyt med precis allt idag, så himla härligt! Har dessutom varit på bokmässan med en fin vän, fikat på en kladdkaka och pratat med Jonas Gardell.

NaDa...
0

Kräsna lilla hamster ÄT GODISET JAG KÖPER SPECIELLT ÅT DIG.

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

#21 Hahaha sötis ♥

Dipsie'n'Poo
0

Äter Mentos. :D

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Saffran.
0
Frosstis
0

Såå, lämnat ut lappar nu.. Räckte bara halva området x) Men blir väl ganska enkelt imorgon, ingen kommer sätta upp en lapp för alla köper GP (göteborgsposten) så de vill inte köpa GT ;) De köper bara för att vara snäll när jag knackar på xd

Frosstis
0

Bella har växt såå mycket sen hon kom hit. När jag fick selarna för typ 2-3 veckor sedan så kunde jag spänna till det minsta på båda, selarna är i storleken Small. Nu är det 2-3 hål kvar, och jag skulle absolut inte kunna spänna på det minsta..

Godnatt!

Saffran.
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ahaha… Mitt andra inlägg på min YT kanal. ^^

Nemo dyker upp lite också. ;)

Emmieline
0

Är rykterna sanna? att det blir mini mått på 120 för dvv?

tur att ja isf köpte en 120 förra vecka.*phew*

[Djurlinnea]
0

Trött och sliten efter en sån tråkig kväll… Suttit för mig själv hos kusinerna med musik i öronen och facebook i telefonen… Rolig fredag, rolig fredag!

Zvintos
1

#28: Vad jag vet är det väl inte klart med exakta mått ännu, bara att måtten ska ändras.

NelliZ
0

Dressyr tävling idag! Lite smått nervös. :)

//Julia

Fridaaaa
0

#28 Måtten kommer ändras men vilka mått är ännu oklart.
Dock är 120x50 bur för kanin under 3 kg minimått för mitt personliga tycke:)

Katten_
0

lillpojken här mår bra! kanske ska hämta en ny kanin till imorgon! 2 fackarn byggs idag! :)

/Christel & kaninerna! Glad

NaDa...
0

Städar hela hamsterhörnan, Inser att han tar upp 1/4 av hela mitt rum.. Med alla leksaker och hans stora bur. haha! x)

Vill beställa saker från gnagarborden också… har valt ut saker för 750 kr som jag vill ha Tyst

~ Kram Nadja ♥

Inaarah
0

Har sovit ut på morgonen, ätit en god frukost och ska alldeles strax åka till gymmet. Skönt att ha fått tränat och rört på sig innan plugget, som jag kommer få viga min dag åt.

Fridaaaa
0

Borstat igenom hela Viola
Haft henne ute i hage
Gett dom andra kaninerna mat och vatten
Nu ska jag ta det lugnt en stund :P

AkaiTsuki
0

Skulle handla idag ju men det sket sig tror jag :C

//Joanna

Fridaaaa
0

Humöret i botten just nu känns det som….

Smullis
0

Åh vilken tråkig lördag, haha :(

Zvintos
1

Påbörjat ny design. Alltid lika roligt. Skrattande

[Djurlinnea]
1

Ilsken ekorre på besök idag..

Smullis
0

Nu ska jag äta middag och sedan baka något snabbt och gott. Kankse chokladbollar/kokosbollar :)

Nä, för mig har det varit en riktigt seg dag. Har suttit framför tv och dator större delen av dagen. Inte varit ute alls idag typ.

Jaja iallafall, har ett sådant sug efter en minigris! I nästan exakt 1 år har jag velat ha en gris ♥ Kommer ihåg att i julas fick jag en robotgris av mina föräldrar som kanske kunde dämpa mitt sug efter en liten gris, haha! Men  nu har det börjat ta mig mer på allvar, och det är jag så himla glad för :D Vi ska ta kontakt med en uppfödare och hälsa på någon dag. Pappa har till och med sagt att han skulle tycka att det var riktigt roligt med en gris då han var uppväxt med djur som liten (lantdjur).

Mamma intresserar sig lite (jaja kanske inte, men hon lyssnar iaf bra när jag pratar om grisar med henne), men hon tänker mer på kostnader osv.

Men det går framåt! :D ♥

Fridaaaa
0

Ska snart äta min chokladpudding som står i kylskåpet. MUMS! :D

#42 Minigrisar är charmiga :P Men ack så svårt att hitta en "äkta" minigris som verkligen är liten :P

Dipsie'n'Poo
0

Släppte ut Lala i hagen en snabbis innan det blev för mörkt. Och kände att TW blev redan lite mer frammåt än när Lala är i samma bur… Kanske blir att sära på dem?

Ska snart äta hemgjord pizza :D

Smullis
0

#43 Ja en sån där som blir riktigt liten är det nog rätt svårt att få tag på :/ Fast en gris på 20-40 kg funkar ju också super för mig :P

gaabriellaaa
5

för att detta är det jag lever för<3

Smullis
0

#46 Söt ♥

NaDa...
0

Hundutställning i morgon! Ett väldigt spontant beslut men kommer nog att bli kul ^^
Nu lite gos med katt och hamster och sedan sängen.

~ Kram Nadja ♥

Zvintos
2

Imorgon får jag hem min satinhane. Kyss Transporten löste sig fortare än väntat.

Inaarah
0

Har haft en lugn och skön kväll, här hemma. Har mycket att fundera på, just nu… Var alldeles för slapp förut vad gäller skolarbetet, så får ta igen det imorgon.

Ztrawberries
0

Hoppträning imorgon om vädret tillåter! :) Lägger upp en bild på min högt älskade vän Thomas (som är en tjej, lååång historia) Med vänlig hälsning, Linda Meijer

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

ninor
0

Sitter och funderar på hur jag ska "kaninsäkra" lägenheten när kaninungarna börjar skutta runt. De lär krypa igneom kompostgallret så jag måste hitta på nåt annat, helst inte hönsnät runt.. Hmm hmm..

Och imorgon funderar jag på att ta ut Hedvig en stund och låta henne skutta runt lite på gräsmattan utanför. Hoppas att vädret tillåter det! Blir dock bara en liten stund i så fall eftersom hon har ungar, men tror hon skulle tycka om det. :)

NelliZ
0

Bästa Mindy <3

Red på 67,7 % igår, tanten var jätte duktig :)

//Julia

AkaiTsuki
0

IDAG ska det minsann shoppas in hårvax D8< det har jag bestämt.

//Joanna

Frosstis
0

Har sålt GT nu, gick ganska bra och fått en ny kund.. Eller 2 kanske!

Men ska ringa på tisdag och säga att jag bara vill sälja på söndagar, så får jag iaf sova ut på lördagar :P

Sålt lite fel idag, sa att bilagan kostade 10 men den kostade 15.. Hehe

Zvintos
0

Nu är det inte långt kvar, 17:50 möter jag upp hon som transporterat min satinhane! Skrattande

Fridaaaa
0

Köpt nya madrasser till sängen. Svider i plånboken men nödvändigt ont….

Klara.b
0

Det är inte långt kvar nu då! Vart kommer han ifrån? Är det en kelis eller ska du avla på denna? *väntar på bilder*

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Saffran.
0

Sitter här med Nemo i knät och myser. Kyss

Emmieline
0

haha satte in transportburen till Mini nu sover han uppe på den=Dså gulligt=)

Saffran.
0

Har hittat en del grejor jag vill beställa från gnagarboden. Vi får väl se när det blir av. ^_^

Zvintos
0

#58: Nä, det var inte långt kvar. Vi är hemma sedan ungefär 1 timme nu. Han är ifrån Krusbodatorps Kaniner och det är stamtavla på honom. Glad

Dipsie'n'Poo
0

Idag var kaninerna ute från 11 till 19. ^^ Skönt att det blev en fin dag då jag verkligen behövde skura inneburarna…!

En del läxor gjorda och nu sitter jag nyduschad och lyssnar på musik och väntar på X-Factor. :D

[Djurlinnea]
0

Spenderat dagen med inskrivning för konfirmation, läsning, en timmes basketträning och en timmes powerwalk med mamma ^^

Saffran.
0

Sovmorgon! :D

[MiniPim]
0

Nu har jag en frågestund på bloggen, fråga gärna! Skrattande

http://photoaynaz.blogg.se/

NelliZ
1

Haha även om man appsolut inte har något att göra är man endå för upptagen för att plugga xD

//Julia

Fridaaaa
0

Kollar på djurakuten på datorn :D

Peak303
2

sitter och är så sjukt förbannad.. Försöker lugna ner mig med att redigera lite bilder..

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Inaarah
1

Har haft en ganska tuff dag, men fått färdigställt en del. Känns väldigt skönt! Bästa känslan någonsin är väl när man blivit av med massa tungrott plugg? Imorgon hinner jag gymma och plugga innan skolan, vilket känns underbart. :)

AkaiTsuki
0

Min dator har vart lånad ett tag nu.. inte kul tycker jag huhu x(

Snart ska duschas höhö duscha ur hårvaxet :)

//Joanna

Sweety
0

Är riktigt hoppsugen.. :3

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

pigelina
2

Min nya tjej som kom igår. Hon har charmat mig totalt redanKyss

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Peak303
1

Min tant Stella ♥

-'  Malin Hultman

Ninjapig
1

Sitter på mattelektionen med min Mac och kollar kaniner, folk tycker jag är weird Oskyldig <3

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

Frosstis
0

#70 håller med dig!! Älskar när man inte har någon läxa

Fridaaaa
1

Älskade underbara go Albin <3

Frosstis
0

Är i skolan..:( slutar väl rätt så tidgt idag :)

Smullis
0

Är på Liseberg och praoar med en vän! :D imorgon ska jag praoa på djuraffär och där ska jag vara 3 dagar :)

Frosstis
0

#79 Vilken djuraffär? :)

KaninPiggelin
0

Åhh har varit sjukt sugen på en hoppkaninunge från en kull som jag följt sedan de föddes, men kunde inte ha flera kaniner då för att jag inte hade plats. Men sen för ca 1 månad sedan fösvann mina fina underbara Tussan (<3) och tankar på en till kanin börjar ta form då jag nu har en bur över. Men dessa ungar bli leveransklara i november och jag känner att det kommer bli väldigt jobbigt att uppfostra en kaninunge mitt i vintern med sena och mörka skoldagar o.s.v.

:( </3

Samtigit är det nog svårt att få tag i en unge i vår, då uppfödarna inte brukar ta kullar mitt i vintern p.g.a kylan.

Åhh vill verkligen, får prata med mina föräldrar <3

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Frosstis
0

Omg! Bella hade ätit allt hö från höhäcken! Förvånad Har hon aldrig gjort förut, är stolt :D

NaDa...
0

Tog livmoderhalssprutan idag. Och alla tjejer skrämmde upp mig så mycket så att jag skakade när jag kom in dit.
Men inte var den så farlig, sved lite bara och så fick man huvudvärk. Men det är jag ju van vid, haha ^^

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

#83 Tog du första? Jag tog sista igår, såå skönt att ha det gjort!

Jag tyckte den gjorde svinont (och min syster också, som är 17 år.. Hon började nästan gråta haha).. Men det går över efter 5 minuter typ ;)

NaDa...
1

#84, japp första :)
Jag tyckte att den bara gjorde ont när hon sprutade in medlet, sen var det ju okej om man satt ner en stund :)

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

#85 Ja det är ju det som gör ont :)

Smullis
0

#80 Jag kommer faktiskt inte ihåg :0

AkaiTsuki
1

Någon har allmänt kul i pentryt x) Han är nog den som har det roligast här xD

Kolla in fotmusklerna :o inte undra på att jag fick rivsår på handflatan

//Joanna

NaDa...
0

Imorgon flyttar lilla Alf hem till 4H gården igen.. Kommer sakna att ha honom och springa runt fötterna på kvällarna.. Men han har det bra där. :)

~ Kram Nadja ♥

Katten_
0

Sitter och chillar, med huvudvärk! -.-

Satt med 2 av kaninerna i hagen i ca 10 min för de blev mörkt, men han gjorde ursöta glädjeskutt, kiara med,  men mer korkade :P Corny satt och åt hö i sin bur.. Men teddyvädurshonan kommer snart!

/Christel & kaninerna! Glad

Frosstis
0

AkaiTsuki
0

Jag skulle "bara" sätta på musik till uppsatsen om Ekosystemtjänster.. sitter på kif i en kvart innan jag insåg det xD

//Joanna

NaDa...
0

Varit på hälsoundersökning för min huvudvärk.
Nästa vecka så blir det blodprov, HATAR att ta blodprov..

Nåja, nu ska jag slänga i mig mat, gå och packa ihop Affes bur, affe och Coco och fara på kaninhoppningsträning. :)

~ Kram Nadja ♥

KlaraTucker
0

Följ mig gärna på instagram! :)@ tuckerklara

<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3

gaabriellaaa
0

don't say a word if you know that it hurts

Fridaaaa
0

Sitter och jobbar på skolarbetet, går segt :/ Hatar detta, usch!….

[Djurlinnea]
0

Ut till kaninerna, fota pluttisar och uppdatera hemsidan + läxläsning! ^^

Inaarah
2

Känner mig verkligen sliten nu. Vansinnigt mycket skolarbete, och må nog leva ett ganska hektiskt liv… Men, men. Fick tillbaka det första stora inlämningsarbetet idag, på gymnasiet, som landade på ett A. Känns som början var bra, i alla fall. Flört

Frosstis
0

#93 Äsch, bara ett litet stick i fingret :) Inte så mycket om den saken :P Titta bort bara :)

[Djurlinnea]
0

Nog har man väl tur att mamma jobbar på ICA och kan ta hem trasiga påsar med morötter och andra grönsaker åt kaninerna. Inget fel på dom alls! ^^ Bara ett gäng överglada kaniner, men vad gör det? =)

Smullis
0

Fick veta att vi kanske ska skaffa råttor :D Som ni säkert vet så har vi pratat om minigris i min familj, men det blir inte förrän om minst 2 år :( så vi har pratat om vad jag kan ha så länge. Råttor har jag intresserat mig för i snart 3 år (eller 4?), redan då tog jag reda på all fakta jag kunde och vi har redan en del saker sen innan här hemma. Eftersom råttor brukar leva i Max 2 år och om 2 år börjar vi tänka mer på minigris, så blir ju hela den här grejen väldigt passande tycker vi :D GLAD! :D

Frosstis
0

#101 JAAA :D:D ♥ Jag älskar råttor ♥♥<3<3 Haha ska de bo i din gigantiska bur då? ;);)

Hehe förut, så lämnade jag bella i hagen.. Så gick jag in, oj vad trött jag var.. Jag somnade, och vaknade efter någon timma.. Det ösregnar ute, SHIT bella är ju i hagen! Så sprang ut och tog in henne :P Hon var lite blöt men hon hade tagit skydd under pallen.. Söta lilla bella :P Hon låg där under och käkade gräs :)

Frosstis
0

Gissa hur många Guldmynt jag har nu? ;);)

AkaiTsuki
0

Uppsats Ekosystemtjänster Check

Städat                              Check

Bytt sängkläder                 Check

Städat kaninbur……………….. inte check ännu… tusan också

//Joanna

Frosstis
0

#104 Att städa kaninburen är ju det roligaste av allt det du skrev :(

Smullis
0

#102 JAG ÄLSKAR OCKSÅ RÅTTOR! :D Jag får se hur jag gör med den stora buren; den är ju såååå himla stor! D: många råttägare säger att råttorna skulle kunna göra sig illa i den och att jag typ måste dela av buren med hyllor och fallskydd och då kan jag inte ens komma in i buren :0 Om det fixas så får de först bo i en mindre bur tills de blivit helt rumsrena och sedan flytta in där. Men jag är inte helt säker på hur jag ska göra. Den buren var mycket jobbigare än vad jag trodde, men visst skulle ett par råttor trivas bra i den ;) #103 100! :D

AkaiTsuki
0

#105 Mjo hade glömt av det helt plötsligt. Trodde jag va klar med allt o så ….. så såg jag kanintoan xD

//Joanna

NaDa...
0

#99, Nää, de tar ju i armvecket :<
Dåliga upplevelser från mitt första blodprov när de typ grävde runt med nålen där inne.. :S
--

Nu är Affe hemma på 4H igen, och jag har haft en rolig 'avslutning' med klubben. Nu ska jag kolla upp vad jag vill ha från gnagarboden.. :)

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

#106 Jaa, råttor 4-ilfe, lol hahha ;) ♥ Men skulle inte ens komma på tanken att fråga om jag får skaffa råttor av mina föräldrar, haha xD

Jo buren är ju otroligt stor, men kanske kan funka som rasthage? Eller om du sätter upp en trästam med många utåtstickande grenar, och hänga upp några hyllplan.. Borde ju funka att komma in ändå :) Och tjockt lager av bottenströ, så synd att de inte tål spån. Hade bara vart att köpa en stor bale på granngården då :) Men det finns ju STL-strö där, 10 kg för 49 kr (tror jag det var) :) Det kan man ju ha. Eller torv, fast inte så fräscht hehe ;)

Men du kan ju sätta upp hyllor längs gallret, och inte mitt i buren. Då kan du ju komma in :)

Nää, men 38 typ ^^ Jag hade ju 2 st för ganska länge sen, så jag har samlat på mig många tkr jag nu! :P

Fridaaaa
0

Jag vill med ha råttor, men dom lever itne så länge, drabbas ganska lätt av tumörer och luktar :( Men älskar dom…

Smullis
0

#109 SMART! Hade också tänkt att man kan ha typ madrass på golvet och sedan filtar på det så att det blir mjukt om de skulle falla! ;) har också tänkt på att ha kattställningar i buren. Och tjocka rep tvärs över buren som de kan klättra på! Men först måste de som sagt vara rumsrena. Orkar inte städa hela den baotaburen varje vecka känner jag. Jag kan ju köpa en mindre bur och lägga pengarna där, och när allt är på plats så börjar vi fixa med den stora buren! MEN jag är fortfarande inte säker på om jag vill ha kvar den stora buren i mitt rum :/ JAG får ju knappt plats längre xP Frågan är om det kanske vore bättre att riva den och sedan fixa en lite mindre bur, eller två som man drar rör i mellan, för råttorna kommer fortfarande få gå lösa i mitt rum och vara med mig typ flera timmar i streck. Kanske en eller två furret towers?

Frosstis
0

#110 Ja de lever inte länge, men man får gå vidare helt enkelt..

#111 Jaa :D Haha en FT är ju jättedyr.. :P Så du får spara pengar om du ska ha två st xD Men jag tycker det skulle räcka med en FT, den är ju faktiskt stor och de kommer få vara ute mycket :) Om du ska riva buren, kan du inte bygga om den till en mindre istället? Då får du mer plats och du kan välja exakt mått, gratis! (nästan :p) Och det blir enklare att hänga upp hängmattor osv ^^

Fridaaaa
0

#112 Mjo, men tyvärr luktar dom en hel del :( Behöver städas oftast :( Och då lätt för tumörer. Men är grymt sugen men är tyvärr för mycket nackdelar för min smak :(

Frosstis
0

#113 Äsch, marsvin och kaniner luktar lika mycket. Man gör de rumsrena så tömmer man lådan varje dag ett par gånger :)

Fast jaja, du vill väl helt enkelt inte bara ha råttor ;)

Fridaaaa
0

#114 Haha nej det gör dom verkligen inte :P
Marsvin och kaniner luktar inte ens hälften så mycket som råttor.
Varför säger du sådan falskt påstående? Jag har sagt ren fakta och jag har ganska mycket erfarenheter av råttor då jag hade 1 råtta som skötdjur på gymnasiet bland annat.

[MiniPim]
0

#115 Men #114 kanske städar oftare än vad du gör? Hennes råttor kanske inte luktar illa! 
Tycker det låter väldigt otrevligt när du skriver så!

Frosstis
0

#116 Tack, men jag har inga råttor.. Men det är ju så, bara man städar så luktar dom ju inte äckligt? Gör man dom rumsrena blir det ju bra.

[MiniPim]
0

#117 HAHAHA jag är helt ägd känner jag! ._. 
Ja, precis ^^

Fridaaaa
0

#116 Jag har inga råttor, men hade på skolan, vi städade varje dag i hörnan
Jag tycker det var väldigt otrevligt det hon skrev till mig först? För man skriver verkligen inte så. Och jag skrev inget otrevligt, undrade bara varför hon skrev ett falskt påstående om mig, istället för att ta reda på fakta först, inget fel med det.

#117 Man måste städa stort sätt varje dag för att det inte ska lukta, och dom luktar mycket mer än både kaniner och marsvin :)

Frosstis
0

#118 Haha men man kan ju inte veta allt xD

[MiniPim]
0

#119 Men alla har ju olika åsikter om det, du tycker dom luktar och Paulia tycker att dom inte luktar om man städar. Alltså man kan ju acceptera att alla har olika åsikter. Vadå falskt påstående om dig? Hon skrev att råttor luktar lika  mycket som kanin och marsvin, det handlade ju inte om dig? Det är ju vad hon tycker.

Fridaaaa
0

#121 Ja alla har olika åsikter, det har du rätt i. 
Men har man inte haft råttor, så märkar man inte det på samma sätt bara genom att träffa i djuraffär eller hemma hos någon :)
Denna kommentar " Fast jaja, du vill väl helt enkelt inte bara ha råttor ;)" Det stämmer verkligen inte, det är ett falskt påstående om mig.
Det var det som jag menade

Och kaniner & marsvin luktar mindre, det är ren fakta :P

[MiniPim]
0

#122 Jaha.. Nej alltså jag menar inte heller något elakt mot dig, Frida! Men ja, somsagt alla har olika åsikter.

Sen var det ju du som sa en gång att dina kaniner inte luktade när du hade dom boendes inne, medans mina gjorde. Det är ju olika ^^

Frosstis
0

#122 Varför märker man det inte på samma sätt om man är hemma hos någon i princip varje dag? Har man råttor så vänjer man sig vid lukten, om man inte är van vid den borde det lukta ännu mer.

Du vill ju inte ha råttor, finns för mycket negativa saker om dom sa du ju.

Om du skulle testa att inte städa i din kanins bur i en vecka och in städa i dina råttors bur i en vecka, då luktar ju båda lika äckligt.

Fridaaaa
0

#123 Jag har inte skrivt någonstanns att man inte får ha egna åsikter heller?

Ja det vet jag, men råttor har en speciellt lukt, det kommer man inte ifrån, alla djur luktar ju inte likadant, men råttor har en ganska stark lukt :) Så vill man ha luktfritt måste man ha stor bur plus städa ofta :)

Det beror lite på det där med kaniner inne med om dom luktar eller inte, med könsmognad, burstorlek, underlag och massa annat :) Därför kan det skilja.
Men jag har erfarenhet av råttor och har man bara 2 st, så luktar dom itne extrem mycket men kräver ändå mer städning än hos marsvin och kaniner, har man fler så luktar det såklart mer :)
Men talar bara om egna erfarenheter, och erfarenheter av råttägare jag känner :)

Frosstis
0

#125 Man måste ändå ha stor bur + städa ofta

Fridaaaa
0

#124 Jag har skrivit att jag vill ha råttor men att det är för mycket nackdelar med dom, även skrivit att jag älskar råttor, det säger väl allt eller? Ingenting som tyder att jag inte gillar dom eller inte vill ha. Vill ha men orkar inte städa varje dag plus inte plats till en stor bur heller.
Och sedan tycker jag det är synd att dom lever så kort tid, vill gärna ha mina djur länge :)

Nej jag städar till min innekanin och till mina marsvin 1 gång/vecka (ganska stora burar) men råttor har starkare lukt, därför luktar det snabbare och starkare :)
Vissa djur har starkare lukter.

NaDa...
0

I Fridas försvar så luktar råttor faktist, de har starkarde lukt på urinen, så är det bara. :P
Men alla djur kan ju lukta, man får ju bara städa oftare för visa än andra.
Jag skulle gärna kunna ha råttor, men de kräver ganska mycket plats, som jag inte har. :)

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#128 Ja det gör dom och ja det är en av anledningarna till att jag inte skaffar: lukt och stor yta :(

NaDa...
0

#129 Ja, samma med chinchillor (stavningen..) Har varit en liten dröm för mig länge men vill då ha en ordentligt stor bor till dem så det får bli senare.

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#130 Ja mamma har chinchillor och syrran med hade innan, dom behöver ju med plats, dom lever dock mycket längre om dom får vara friska: 15-20 år kan dom leva:)
Dom luktar något mellanting mellan kanin/marsvin och råtta tycker jag :D

NaDa...
0

#131 Oj så länge! :O Det är ju typ som en hund.. haha ;)

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#132 Japp :)
Mammas äldsta är nu runt 7-8 år gammal tror jag han är (om jag inte minns fel hehe) :D

NaDa...
0

#133 Nej vad kul.. :)
Just nu är det mycket olika djur jag vill 'testa på' Marsvin, chillor, gerbiler, möss, hund, dvärghamstrar… Men nej.. Jag måste hålla mig. Inga fler djur nu. :P

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#134 Gerbiler är söta och möss med men för små för mig hihi :D
Dvärghamster är med charmiga men inget djur för mig heller :)
Nej det är mycket djur jag med vill ha!
Afrikansk pygméigelkott t.ex, men för dyra och tar väldigt mycket plats tyvärr :(

Frosstis
0

#134 Jag vill ha råttor, marsvin, egen kanin (rex<3), dvärghamstrar, någon mer guldhamster, gerbiler och kanske möss =)

Fridaaaa
0

#136 Marsvin är jättehärliga, pratglada osv :D
Jag har ju 6 st hehe

Frosstis
0

#137 Jag vet ;) Men verkar rätt jobbigt att de låter hela tiden som små hönor x) Sett på några videos från marsvin iFokus haha ;) Där de springer runt och är jätteglada och låter jättemycket.

Frosstis
0

Gå in på rrrather.com, haha jätteroligt ;)

Fridaaaa
0

#138 Haha hönor?! Nä inte likt, inte likt mina höns i alla fall hihi
Men dom har roliga läten för sig ja :D Det är det som är det roliga!:D

Dipsie'n'Poo
0

Nyduschad och lugn! Franskaprovet gick väldigt bra idag, dock gick biologiförhöret sämre… Han är sjukt bra på att göra inveckalde och smarta frågor… :(

Fick tillbaka SOprovet i tisdags. Fick 30,5 av 31!! :D Fett nöjd. Ett A kanske?

AkaiTsuki
0

Sitter i sängen vid datorn… gjorde rent toan åt honom :)

Det luktar blöt hund i mitt rum! Stora kalle kom in hit och bara ÅH o_O NÅGONTING! DEN VILL JAG LEKA MED wihihi kaninen bara ÅH NEJDU ..

Reminder…det va städdag idag så att det är inte så fint längre

//Joanna

Peak303
2

Ser ut som om Trulls skrattar åt något xD

-'  Malin Hultman

AkaiTsuki
0

Akkios bajspluttar har blivit jätteljusa med det nya höet x) Ser bara lite torrare ut men annars lika fina som vanligt

//Joanna

Smullis
0

Håller med dig, Frida, om att råttor kan stinka otroligt illa! Har man dock en stor bur med lågt antal råttor och städar minst 1 gång i veckan plus tömmer toalådan varje dag så luktar det inte alls så farligt. Sen är det ju det här med ålder och sjukdommar tyvärr :( Antar att man vänjer sig eller något, vet inte hur de som har råttor bär sig åt. Men med största sannolikhet har de nog fått mata in att det är den smällen man får ta. Och det är det ju. Vill man verkligen ha råttor får man väl acceptera detta. Men det är jättesynd att de dör så "unga" :(

Fridaaaa
0

#145 Ja precis mitt tycke! :)

NaDa...
0

Usch, fick springa genom hela mariehamn för att hinna med bussen hem igen (vi var på någon sjödag..) så att jag kunnde gå till tandläkaren.
Väl där fick jag domen att jag har 3 hål som ska lagas *Piiip*. Har aldrig haft hål förut, men den här sommaren har jag väll slarvat..
Meek, lägger mig under en filt nu och lyssnar på regnet.

~ Kram Nadja ♥

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer