Varning för veterinär!
Läs gärna detta!
Även om det gäller hund i inlägget borde man akta sig för att gå till den veterinären oavsett vad man har för djur!
Jag tycker inte att man hänger ut någon sådär, då anmäler man osv istället. Även fast veterinären gjorde fel, måste anmälan göras osv först.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ville föra vidare storyn. Men ta bort det om ni vill annars=/
Inte jag som råkat ut för det men tycker det är hemskt…
#2 Ja det är verkligen hemskt men att hänga ut folk som hon gör hjälper dessvärre inte :/
Dessutom är inlägget 2 månader gammalt, så förhoppningsvis har någonting gjorts redan, hoppas verkligen!
Tänkte inte på datumet där ;D
Vad jag läste var både anmälan och stämningsanmälan gjord. Så hoppas verkligen att något gjorts. =)
#4 Ja hoppas verkligen det :)
Tror det är ett brott mot PUL att namnge veterinären.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#6 Jag skrev länken bara, inte jag som har bloggen. Tyckte det va rent av hemskt!
Jag tycker det är töntigt att man inte får skriva namn på den som har "mördat" en hund. Det är ju bra att folk varnas för en sådan veterinär! 
herregud. stackars hund stackars ägare=(
Jg fattar inte, överkevde hunden?
#10 Nej den dog för den fick förmodligen för mycket narkos, då veterinären inte vägde hunden :(
#10 den dog :(
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
Åh :(:(:( Dumma veterinär!!! Hoppas han får livstid i fängelse! (nu kommer alla kloka säga massa kloka saker, jag vet)
#13 Det kommer han garanterat inte få dock…
Inte ens dom som mördat massor av människor får knappt det så :/
#13 Precis. Möjligt att han skulle bli av med sin licens (veterinärlicens? lol) om han blev stämd. Kanske få böta lite, men det är nog allt.
#14 jag vet, men det borde den där idioten få! 
#15 det är alldeles får lite!!! om jag fick bestämma över sverige skulle alla som plågade djuren få köpa nya djur till ägaren och sen hamna i fängelse i minst 1 år! -.-
# håller med dig! Men kanske inte köpa ett nytt djur utan kanske ge pengarna som djuret kostade :)
Hemskt detta!
Klart att laxen ska ha en jolle
#17 haha ja, så får man välja vilket djur man vill! för den där hemska veterinären skulle nog inte ge något mer än en kackelacka -.-
är bara så förbannad, otroligt hemska människa som ens vågar göra så!!!!
Jag tycker snarare det är bra att man hänger ut med namn och klinik så att det inte händer någon annan!! Vet även vem denne man är och sist när min pojkvän och hans familj var hos honom med deras katt var han antagligen hög..
han skulle ge deras katt en spruta i tassen eftersom att den hade blivit ormbiten. Först bär han katten i nackskinnet och ställer henne på bordet som är jätte smutsigt och fumlar så att de inte förstår vad han säger. Han kan inte heller kolla dem rakt i ögonen och beter sig allmänt lustigt.
Sen till det konstigaste: Kattens högra tass är 2x så stor som den vänstra, endå sätter han sprutan i den vänstra tassen!!
Hallå, jag läste kommentarer och hon skrev att hon ringt polisen innan hon publicerade inlägget och kollade om det var OK.
Så jag tycker inte ni ska skriva så innan ni vet.
Jag tycker det är så hemskt detta.. :(
det är sjukt :P
#20 Dock får man inte hänga ut folk, om nu den polisen hade sagt att det är ok hade den fel! För jag har fått veta, just av bland annat poliser, att man inte får det!
#22 Men hon har pratat med polisen och anmält också, och då har de faktiskt sagt att det är OK, så om hon visste detta innan hon ringde hade hon inte behövt ringa. Och det är bra att hon hänger ut de så att inte fler råkar ut för detta.
#23 Som jag sa, då hade den polsen fel, för fler än 1 polis har sagt till mig att det inte är ok att hänga ut en person bara sådär, även om det är anmält och jag tror på alla dom faktiskt.
Visst det är inte är bra att fler går dit, det är det verkligen inte, men men man får inte ge ut både för och efternamn så som hon gjort.
Sålänge han själv inte sagt något får man hänga ut.
#25 Hur menar du? Om veterinären sagt något eller inte?
Nej man får inte hänga ut folk, även om personen ifråga varkens sagt ja eller nej
#26 Så länge hon inte har skrivit något som "Han suger och kan inte sitt jobb" eller "Han är ett svin", osv.. så tror jag inte att det är att baktala honom. Om hon bara berättar vad som hände liksom och sina tankar om det.
#27 precis!!
#26 Vi jobbar med detta i skolan nu, och man får "hänga ut" folk som man vill.. det är tryckfrihet i Sverige ju, så vad man trycker får man helt enkelt stå för själv :)
Eller hänga ut folk kanske är fel ord.. Men likadant som att man får skriva: Anna Hanson hjälpte mig igår med detta, får man ju skriva att Jens Mellander (??) INTE hjälpte mig med detta…
Usch hur ska jag kunna förklara!!??
#24 Men om polisen har gett henne klartecken så spelar det inte så stor roll om hur många poliser du har hört motsatsen ifrån.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
I #31s länk stod det "Det här gäller inte bara etablerade medier utan även privatpersoner som vill informera, utöva kritik och väcka debatt i samhällsfrågor av betydelse för allmänheten." angående vilka som får skriva om andra människor och uppge namn (samt bild).. och det tycker jag passade in i detta sammanhang, :P
#31 Tack, var typ det jag försökte få fram i min urusla förklaring! haha :)