r.i.p..
nu har det gått 3 timmar sedan vi fick avliva min första och enda kanin.
det känns…tomt. Men när jag var ute och skulle rasta henne kom min storebror och råkade hoppa på henne,hon bröt ryggen och ena frambenet.
så vi fick åka direkt till vet och avliva :(
Tyvärr blev hon bara knappt 5 månader.
Men jag funderar på att köpa en ny dvärgvädur,så vet ni någon bra uppfödare runt Göteborgs-området?
Hur kan man råka trampa på en kanin så?! Hur gammal är din storebror? Man får ju liksom kolla vart man har fötterna.
Innan du skaffar ny kanin, lär din bror att kolla vart han sätter fötterna.
R.I.P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Råkade hoppa?
Usch vilken brutal död.. Hur kunde din storebror hoppa på en kanin?!
Han borde verkligen lära sig hur man ska bete sig bland djur och vara försiktig.
Vila i frid lilla kaninen..
**Mvh Linnéa
**www.torpetskaniner.webs.com
Jag håller med 1#. Hur kan man trampa på en kanin?
R.I.P 
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
Instämmer med frida ovan. Sov gott :(
Att avläsa på din presentation på din sida så bör du läsa på mer om kaniner, eftersom du vill para din kanin vid 6 månaders ålder.
#1 han är 15,jag vet inte heller hur han "råkade" hoppa.
#2 enligt honom,ja.
#3 jag vet,det var hemskt.Jag vet inte hur han lyckadess hoppa på en kanin,men det är väl något fel med honom.
#6 har faktiskt läst väldigt mycket om just att para dvärgkaniner och att det inte är något fel att para dem vid 6-7 månaders ålder,bara man inte parade innan eller över 1 år.
RIP lilla kanin!
Hälsningar Amanda och kaninerna
#7 Men … vad du inte där och såg vad som hände?
och … #8 … 6 månader är långt före 1 år
#6 Man kan visst para vid 6 månaders ålder ;) men det är minimum enligt mig :P
R.I.P ninen
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
RIP 
Men stackars lilla kanin! Vad hemskt..
Kram
Usch och fy, vet hur hemskt det är att se kaninen bryta ryggen..
#10 jo hon sprang ju också lite själv i gården sen kom min brorsa ut och typ började hoppa,jag vet inte varför men hon sprang väl mot honom och han hoppa på henne.
Jag skulle personligen inte skaffa en till kanin så länge som din storebror bor i huset.
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Usch så hemskt det som hände!
Hur kan du redan leta efter en ny kanin?!
Skulle väntat jättelänge innan jag ens skulle tänka på att skaffa ny kanin. Älskar båda mina kaniner jättemycket
<3
Så, ett halvår, år kanske, håller med #17!
/Christel & kaninerna! 
Jag väntade ca 2.5 år innan jag funderade på en ny kanin när min dog. Men det är ju ens eget val hur länge man vill vänta! R.I.P.
R.I.P lilla ninen…
Usch och fy vilken död! 
Och jag håller med om att din bror får lära sig att hålla fötterna i styr!!
Kram Tilda och ninerna! ♥
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
Jag kan faktiskt förstå att man väljer att leta efter en ny kanin. När man väljer att göra det är upp till en själv och egentligen inget jag tycker ska ifrågasättas. Man sörjer inte mindre för det. När min allra första egna kanin dog så flyttade nästa kanin in redan 1 månad senare, då jag kände att det blev alldeles för tomt utan kanin. Då dog visserligen min första kanin utav ålderdom (9 år). Man känner själv när det är dags för en ny kanin och det är bara en själv som kan bestämma det.
#11 Man kan men ej lämpligt. Minst 7 månader, max 1½ år.
usch gud vad hemskt. jag hade iallafall väntat tills jag va helt säker på att jag ville ha en kanin det finns ju en massa andra husdjur som man kan ha finns till o med afrikanska pygmeigelkott som man kan skaffa sig. RIP lilla vän!! )=
#12 Skulle en pygmeigolkott vara lämpligare än en 1 kanin? Skulle inte tro det.
Dem har mer speciell kost, kräver stor yta, plus är dyra-
#17 jag funderar bara. det känns tomt. Jag saknar ju fortfarande min kanin eller? #22 ja det stod ju när min kanin ar runt 6,7 månader kunde jag tänka att para henne. #23 kanin är det enda djuret jag kan ha eftersom jag är allergisk mot hundar och katter.
Hemskt! Har inte läst kommentarerna men hur kan din bror trampa på en kanin? ingen koll eller? och förrestenska du bara köpa en ny kanin helt plötsligt, läs lite mwera om kaniner innan du bestämmer dig!
RIP Stackars kanin<3
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#26 jag. Vet inte varför han började hoppa men kaninen sprang mot honom och han råka hoppa på henne. Det står att kg funderar inte att jag måste ha en ny direkt. Jag har faktiskt läst väldigt mycket om kaniner.
#27 Är man 15 år, ska man fatta att man inte hoppar omkring när det är en kanin lös på golvet.
27# Men… snälla en 15åring? hoppar när en kanin är lös, och det står i ungefär varje kaninfakta sida att kaniner gillar att leka och kommer ibland fraam till en, du borde ha sagt till din bror men hänt är hänt! va försiktigt nästa gång och ta bättre ansvar!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Lycka till med nästa kanin och hoppas att det inte blir någon olycka! :)
#30 tack:)
15 år?, jag trodde något vid 5-7 åldern..
Säg åt honom att jag hälsar att han ska se vad han går nästa gång.
Tråkig olycka, men olyckor händer. Du får se till att säga till honom riktigt innan den nya kaninen kommer hem att han ska ta det försiktigt när kaninen är i närheten.
R.I.P lilla kaninen.
#32 ja,det ska jag göra. #33 tack,om jag får en ny ska jag ha den ute,Vilket min bror aldrig är.
Jag tycker visst du kan skaffa kanin när du vill, har man väl haft en kanin blir det väldigt tomt sedan när dem dör.
R.I.P
//Julia
Fy vad hemskt, känner med dig!
Håller med # 21, det är upp till var och en hur man hanterar sina känslor, vet inte hur jag själv skulle bearbeta en sådan sorg eftersom jag lyckligtvis aldrig varit i en sådan position.
Sedan är det ganska onödigt att 15 personer ställer samma fråga, ts har skrivit att det var en olycka, att fortsätta ifågasätta hennes brors beteende genom att ifrågasätta henne gynnar ingen, speciellt inte i ett sånt här läge.
vad hämskt
stackars dig.
Jag vet ingen uppfödare vid göteborgs trakten tuvärr.
R.I.P
Att ta hand om en äldre kanin som nån annan tröttnat på eller av något skäl inte kan ha kvar är ju ett väldigt bra förslag! :) TS kan ha kaninen i en tid som passar henne bäst och TS gör även nå bra och tar en äldre kanin eftersom det tyvärr finns för många bortskänkes kaniner som folk tröttnat på och som ingen vill ha eftersom många vill ha just kaninungar.
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
buhubuhu! 

har en hane till salu/uthyrning/utlånas till Avel, läs mer på min hemsida; Skutte
stackars kanin som inte gjort något, vila i frid <3
#37 tack för att du förtår.
#38 jag vet,hemskt men tack ändå :/
#40 tack att du förstår.
#41 ja,har faktiskt tänkt på det :)
#42 tänkte para min hona..men det blev ju inte av.
#44 ? Va maila mig! här är min hemsida! http://www.123minsida.se/kaningardeningaro/89267457
#40 Nämner man en sådan grej är det självklart att folk reagerar tycker jag! Rent naturligt. Och det är inget påhopp mot TS, mer mot hennes bror som verkligen inte tänkte sig för.
lite OT #47 haha dåligt byggt bur på bilden ;) men du har helt rätt såklart man kanske är sur på honom men han menade det säkrert inte
#47: Vart kommer bilden ifrån? Google? Tänker nämligen på upphovsrätten.
#47 Ursäkta? Är man 15 år, borde man väl ändå veta att man inte skuttar omkring när kaninen är lös! Det är ren vett! Så nej, det var verkligen inte lågt, ren sanning. Alltså inget hackande, ren sanning. Visst, det var en olycka men man ska tänka sig för både 1 och 2 gånger.
Men det var ju inte med flit! Jag menar, nu klipper man inte gräset och han kanske bara inte såg, vi vet ju inte hur det gick till så jag tycker inte du bör hacka, jag tror att han såklart är ledsen och det var ju inte med flit. Min storebror skulle kanske ha kunnat göra det om den var lös men han skulle aldrig göra det med flit!!!! Han är hur oerfaren som hälst men skulle aldrig göra något med fullt medvetande, allt var ju en olycka och han såg väl bara inte kaninen! Vaf*an är felet!?
#51 Spelar väl ingen roll? Har man ett djur löst på golvet eller i Hage, tar man det lugnt, då hoppar man inte omkring. Och nej det är inget hackande.
Är man 15 år ska man fatta att man tar det lugnt! Speciellt när dem har haft kaninen ett litet tag. Och har inte sagt att det var med flit heller, men man tar det som sagt lugnt. Det är ren vett att ta det lugnt bland djur
Och svär inte, omoget och onödigt.
Vi vet ingenting om situationen, eftersom vi inte var där när det hände.
Vi vet ingenting om hur brodern är, han kanske har svårare att förstå saker än andra. Eller så var han kanske inte uppmärksam.
TS har förklarat flera gånger att det inte var med meningen han gjorde så, han är säkert skitledsen och förtvivlad och här sitter folk och säger att han borde veta bättre.
Men shit happens herregud! Är 100 på att fler människor har gjort saker de ångrar, oavsett om det var med mening eller inte…
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#52 du hackar faktiskt
#54 Nej det är fortfarande inte att hacka. Är skillnad att hacka och säga fakta. Stor skillnad.
#54 Jag tycker inte attt hon hackar, utan hon ger dem rätta svaren!
Håller precis med #56, det är inte att hacka. Han borde ju ha tagit lugnt och inte hoppat nära kaninen men, gjort är gjort och det kommer säkert inte hända fler gånger.
Min storebror har tyvärr väldigt svårt att förstå saker, jag vet att det var en olycka och att han är väldigt ledsen.
vill ni fortsätta att snacka om honom så kan vi gärna ta det i meddelanden
Det jag ville ha svar på var om att någon visste uppfödare runt Göteborg.
#58 Kolla på blocket, där brukar det finnas kaniner :)
#59 jag vet,brukar kolla rätt ofta men hittar aldrig någon jag vill ha men tack :)
**Jag har en hane till salu som jag även lånar ut till Avel och man kan hyra honom vilken årstid som hälst för att senare köpa om man vill! VÄRSTA VÄRSTA ERBJUDANDE!
Han finns på värmdö men jag kan fixa transport till Stockholm! Längre än Stockholm kan jag tyvär inte fixa. Maila mig på bea98@live.se för mer info eller mer bilder…. Här är min hemsida: *www.123minsida.se/kaningardeningaro***
stackars kanin så mycket den måste ha lidit! jag skulle bli så förbannad om min brorsa trampade ihjäl någon av mina kaniner!
#17 Jag köpte en ny kanin 2 dagar efter(min syrras val) men det var mest för att min andra kanin blev deprimerad. Varje gång vi skulle ge frukost glömde vi bort att den ena kaninen var i kaninhimlen och blev bara ledsna när den inte var där… R.I.P
MVH Celina
Denna tråden är ett antal månader gammal, lite onödigt att ta upp det igen kanske?
Förlåt då? Jag tänkte väl inte på det!
MVH Celina
#65 Du behöver inte vara otrevlig och uppnosig, jag har inte varit det, jag ställde bara en enkel fråga.
Nej, nej ursäkta mig då… Jag såg bara att det var något nytt och kollade liksom inte datumet.
MVH Celina

Tycker synd om brodern! Du borde inte hacka på honom.