Hjälp! Mat Kriis!
Man måste vänja in maten under en viss tid, sakta så att det inte blir en total chock :P
När min lillebror fick sin kanin Totte så fick han inte med mat från dom som sålde honom så han fick gå på hö och vatten först, sen fick han vänjas sakta med den nya pellets sorten från början, utan ett annat foder som det blandas ut med..

Tack! jag måste lära mig sånnahär saker!
Det är bara att fråga här på KIF ^^ Alltid är det nån som kan svara på dina frågor :)

(: Ääälskar denhär hemsidan ^ Ni kanske tycker att Vissa frågor är kanske lite dumma men vad vet jag? jag måste ju lära mej!! THX!
#4 Älskar också den här sidan , och har lärt mig massa^^ Och den är ju faktigst till för att man ska kunna fråga saker:)

Ja, jag kan inte så mycket om kaniner och fått svar på det jag frågat om, ofta i alla fall.
Allt jag kan om kaniner har jag lärt mej härifrån
<33 på er alla medlemmar!!
tycker att det är bra att du frågar sånna saker,vissa som är kaninkunniga frågar saker dom med…man vill juh lära sej mer liksom…Tycker du ska göra som Alexandra(photoniq) sa att adom gjorde med deras nin!^^

De beror på kaninen faktiskt , brukar man byta foder ofta lr ger dom blandade foder sorter så kan man göra dt. Men är dt en unge du har ? Dom är oftast väldigt känsliga mot foder över huvetaget, ge den isfl inte så mkt pellets hlr utan mest hö, och byt inte foder den första tiden du har ungen. Även vuxen kanin som är van vid samma foder varje dag kan också reagera på foder bytet . ska du byta foder så blanda ihop lite av de nya i de gammla, så vänjer dom sig efter ngr dagar.
Jag använder gnagarblandnigar som godis till mina , då de inte är särkilt nyttigt . Tkr inte hlr att lottie pelletsen är bra . läs på inehållet på förpackningarna i djuraffären/mataffären, Dom är offtast väldigt onyttiga . Jag köper själv från jordnära 30 kg säck med ett foder som är jätte bra tkr jag rosa 110 heter dt, de är igentligen ko foder men de är mkt mer näring i dt en vanliga kaninfoder.Bland annat så är dt mkt selen i dt , hade ett dåligt foder förr förra vintern,de va för lite selen i , Blev som tur e bara av med 5 kaniner , Selen är jätte viktigt att dom får i sig ! Vetrenären visste inte ens vad de va för fel på djuren , dom dog bara en efter en , jätte hemskt . Tkt själv att dom fick i sig allt dom behövde i vitamin väg, men sen pratade jag med en tjej som haft samma problem hon sa ge dom selen tabletter , byt sen foder till ett selen rikt , tex rosa 110 .

Tack ! Jo han är en unge