Aldrig blivit så rädd...
Som ni vet har jag fem kaninungar, de är 11 dagar nu. Varje morgon brukar jag ta ut dem och kolla så alla mår bra och ta ett par kort men idag skulle jag inte hinna ta kort så jag tänkte låta dem vara också, dom har ju mått bra hittills! Men så bestämde jag mig för att ändå titta till dem. Hittade fyra av ungarna i boet så jag började gräva runt efter den femte, men hittade den inte så fick ta ut alltig ut bolådan. Fortfarande ingen unge. Tittade även i buren och sidan av bolådan men nix, ingenting! Av en slump tittar jag bakom bolådan och hör samtidigt ett pip och ser ungen som där ligger ihopklämd, kall och ensam. Tog upp den och värmde den för att sedan lägga den ihop med resten av ungarna. Aldrig blivit så rädd, och samtidigt så lättad! Hade jag inte kikat till dem i morse….vill inte ens tänka på det. :(
Måste bara uppdatera och säga att när jag kom hem från skolan så gick jag direkt och kollade kaninungarna. Har varit orolig hela dagen över hur den lille mår, och ifall det skulle hända igen. Men nu låg alla fem i boet och mådde prima. Värmde varandra och hade det bra. Phuuu. 
Vilken tur att den lille klarade sig och mår bra nu!