Äppelkvistar
Har precis varit och plockat äppelkvistar, min fråga är då. Lägger jag bara in det direkt till ninisarna, med löv och precis i det skicket dem var innan jag tog dem? 
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Japp. Bara att lägga in, men kanske ska ta bort de dåliga löven, annars bara att lägga in :) Eller sätta upp i buren så de får jobba för dem!
/Christel & kaninerna! 
Japp bara att lägga in :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jupp, bor du nära avgaser kanske du kan duscha av dem lite innan.. annars bara som de är.
#3 Fast det gör ingen skillnad att duscha av dom lite innan, det sitter ganska så bra på löven tyvärr
Jag fick massor av äppelkvistar och grenar i helgen. Jag gjorde som en koja åt Curman som han älskar att böka runt i!
Just äppelkvisar har jag inte duschat av, men maskrosblad och gräs har jag och då blev vattnet ganska smutsigt! Så jag tror på att det funkar :) Men annars är det ju bara att lägga in till dem. Mina kaniner älskar äppelkvistar och speciellt bladen!
#6 Fast det kan ju likaväl vara grus, jord osv :) Tror inte det är avgaser :)
#7 Ja kanske :P Men ger hellre "ren" mat än något som kan vara förorenat eller smutsigt på det sättet. :)
#8 Mjo jag plockar ingenting vid en väg ändå :)
Jag tar från våran tomt eller i skogen så :)
Ja alltså… det kanske mest är psykologiskt.. Jag plockar heller inget precis vid bilväg, men eftersom jag bor i stockholm kan det kännas som att det finns luftföroreningar typ även i skogen.. men men.. det får man ju i sig bara man andas..
Tack för alla svaren! Nejdå, detta är mitt ute på landsbyggden, där bilar är förbjudna att köra. Så, detta blir nog suveränt! 
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ