Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 7053 ggr
RosarysKaniner
1

Äppelkvistar

Har precis varit och plockat äppelkvistar, min fråga är då. Lägger jag bara in det direkt till ninisarna, med löv och precis i det skicket dem var innan jag tog dem? Glad

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

Katten_
0

Japp. Bara att lägga in, men kanske ska ta bort de dåliga löven, annars bara att lägga in :) Eller sätta upp i buren så de får jobba för dem!

/Christel & kaninerna! Glad

Fridaaaa
0

Japp bara att lägga in :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

minaninar
0

Jupp, bor du nära avgaser kanske du kan duscha av dem lite innan.. annars bara som de är.

Fridaaaa
1

#3 Fast det gör ingen skillnad att duscha av dom lite innan, det sitter ganska så bra på löven tyvärr

Totten2
0

Jag fick massor av äppelkvistar och grenar i helgen. Jag gjorde som en koja åt Curman som han älskar att böka runt i!

[Tilde]
0

Just äppelkvisar har jag inte duschat av, men maskrosblad och gräs har jag och då blev vattnet ganska smutsigt! Så jag tror på att det funkar :) Men annars är det ju bara att lägga in till dem. Mina kaniner älskar äppelkvistar och speciellt bladen!

Fridaaaa
0

#6 Fast det kan ju likaväl vara grus, jord osv :) Tror inte det är avgaser :)

[Tilde]
1

#7 Ja kanske :P Men ger hellre "ren" mat än något som kan vara förorenat eller smutsigt på det sättet. :)

Fridaaaa
0

#8 Mjo jag plockar ingenting vid en väg ändå :)
Jag tar från våran tomt eller i skogen så :)

minaninar
0

Ja alltså… det kanske mest är psykologiskt.. Jag plockar heller inget precis vid bilväg, men eftersom jag bor i stockholm kan det kännas som att det finns luftföroreningar typ även i skogen.. men men.. det får man ju i sig bara man andas..

RosarysKaniner
0

Tack för alla svaren! Nejdå, detta är mitt ute på landsbyggden, där bilar är förbjudna att köra. Så, detta blir nog suveränt! Kyss

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning