Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 387 ggr
Flippa
0

Rädd för kattter.

Filippa är väldigt rädd för katter. Pappa säger bara: Men hon vänjer sig! Fast om man håller i vår katt Smulan går det bra. Men inte om Smulen är lös på marken. Men är det sant att hon vänjer sig?

Har ni några råd? Skriv då!

Flippa
0

??

[Niike]
0

Niike är också lite osäker på katterna. Men om jag sitter ner med Niike framför mig och håller i honom lite, och en av katterna är där går det bra. Efter ett tag kan jag släppa Niike, och han nosar på katten men är lite nervös. Mina katter är jättebusiga så jag är rädd att de ska göra något, men tror inte de gör det när jag är i närheten. :) Jag tror kaninen kan vänja sig vid katten, om de träffas varje dag så inser tillslut kaninen att kissen inte är farlig…

Flippa
0

Okej :) Tack

Mysterious
0

jag har katt,men kan tyvär inte hjälpa dig då min katt är rädd för freddie och inte tvärtom ^^' så snart min katt ser freddie blir hon livrädd….

myriis
0

Alla djur går helt enkelt inte ihop. .

Flippa
0

Hmm.

[Niike]
0

#5 Sant.

Flippa
0

Vad ska man göra då?

[Niike]
0

#8 Vadå?

Flippa
0

#8 Om det inte går att vänja kaniner vid katter?

Mysterious
0

ha djuren i olika rum eller sälja ena djuret

twinnie
0

Har inte du tagit upp detta förut? Känner bara igen det…

Flippa
0

#12 Nej, det var om hundar.

Stravaganza
0

Det finns väl inga egentliga råd.

Du får väl helt enkelt ha dom skilda om dom är livrädda för varandra eller sälja en av dina djur.

Flippa
0

Fast ibland är hon livrädd. Och ibland såbara äter hon gräs som om hon inte såg Smulan.

myriis
0

#15: Går det inte att försöka hålla katten borta från buren/rasthagen?

Flippa
0

#16 Omöjligt!

Sosso
0

Mina kaniner parar sig med våran katt och gillar att följa efter katten. Våran katt bryr sig inte så mycket om kaninerna förutom att han blir ganska sur när en kanin kommer under katten när nån av ninerna går under honom :P, och jag tror det ska gå bra att vänja sig om dom inte går ihop i början?

Flippa
0

Jao, kanske det ;)