Insekter
Brukar ni ha mycket insekter (t.ex flugor, mygg) vid era kaninerns burar?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Har aldrig haft en enda fluga hos kaninerna, de står inne i stallet så .. :)
www.frihetenskaniner.se
Då har du nog väldigt rena och fina burar :) Det är bra!
Jag har inte heller problem med det, men jag har ju en innekanin så :)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Bara flugor :/ Usch på dom :P
- Mvh Emma

Nej, aldrig ^^
Myggor, myggor , myggor!! :P Har satt upp myggnät åt kaninerna ;)
Finns lite flugor ibland eftersom flugor gillar ju bajs ^^ Och mina kaniner bajsar :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#6 haha, Pepsi också xD
- Mvh Emma

Engla också, men plockar bajs & tömmer bajslådan 2 ggr om dagen :)
www.frihetenskaniner.se
Fast jag sknackar bara om hennes utebur där hon är på dagarna. Dit kommer flugorna, men annars är hon inne och där är det flugfritt ^^,
- Mvh Emma

Har knott och myror hos mina… Hatar myror!! Dom är överallt!!! Har ställt ut små plåtburkar med socker-sirap-vatten för att myrorna inte ska gå upp till kaninernas burar nu, men imorse var den burken där borta..? Vem har tagit den? Fåglar eller vad..?
Hur som helst, hörde av en brevvän att hennes kanin dog pga fluglarver… Låter otäckt! Men om man är noga med rengöringen tycker jag inte det ska behöva bli så mycket flugor eller..? Jag gör ren toalådorna 1-2 ggr/dag.. Det borde ju räcka tycker jag.

Jag har jättemycket mygg, knott, spindlar och äckligt vid burarna…tyvärr!!
innekanin,inte en enda fluga i närheten :D

Myggor finns säkert, dockinte något som jag ser att Hampus lider av :)
massor av myggor.. men burarna står ju i skugga så. (de ska ju inte stå i direkt solljus) inga flugor :)
Nja lite flugor…Kanske även någon mygga..

Det brukar nästan aldrig vara insekter vid min kanins bur, men vid några tillfällen har jag sett några flugor. ^^
Inte mycket problem. men efter som hon bor ute så vist finns det där.

Flugor ! mina kaniner bor ju i ett stall . Drar åt sig mkt flugor , jag att jag håller rent men dom vill ändå inte flytta , hur rent de än blir ! -_-
Utanför enfackaren surrar det alltid flugor, ibland flyger dem in. Men aldrig i tvåfackaren eller andra buren (?) Wierd.
Men kaninerna störs inte av det så mycket.
har sett myror på själva trät på buren:(

Jag har väldigt mycket myror vid kaninernas burara men det kan ju bero på att dom står ganska nära stallet.

Vi har inga myror alls, och våra står också i stallet.
www.frihetenskaniner.se
#6 jag visste inte att din kanin bajsa ;)
Har inga flugor, använder kalk i burbottnarna som håller dem borta. :) Däremot är det mygg vid burarna. Har märkt det på Järnsaxa, som blivit biten i nacken och kliat sig så det blivit skorpor. Dock har det i princip läkt nu när det varit så dåligt och regnigt väder i flera dagar. :)
Har också en humla som har en liten ingång under en av burarna. ^^ Kan se den flyga in där ibland, och höra det surrar.
Väldigt få, små flugor. ^^