Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2148 ggr
[EllenAlicia]
0

tål

tål kaniner

krusbär

krusbärsblad

vinbär

ekollon

??

brusida
0

Jag hade en holländsk kanin (tror jag det hette) en japan färjad och en blå och vit :)

Det åt vinbär, har såna buskar på gården och den hoppade lös så den burkade hoppa dit och äta blad och bären, bladen tror jag dock inte är så bra. men den vart aldrig sjuk :)

Fast ajg är inge kanin proffs dock men min kanin älskade vinbär! :)

brusida
0

färgad

[EllenAlicia]
0

#1 okej, jag har bara hört att de kan äta bladen, för en person viste inte om de kunde äta bären

brusida
0

Okej! Jag vet inte, men dom gillar det och bara dom inte får för mycket så är det nog lugnt! :) brukad plocka blad och lägga i buren på kvällarna. 
Men dom kan bli lösa i magen om dom får för mycket det är väl de enda man aksnek ska ha koll på annars så finns det säkert någon som kan mer här! :)

[EllenAlicia]
0

okej, tack!! :)

Suskiv
0

mina har inte rört bären, men de gillar vinbärsgrenar.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[EllenAlicia]
0

okej

[Rakach]
0

Ekollon är giftigt för de flesta andra djur, så jag gissar på att det är så även för kaniner. En del djur som äter ekollon eller ekblad börjar tycka om det och det lagras i kroppen, så det är jättefarligt. Men som sagt så vet jag inte om det är lika farligt för kaniner.

elinyeaah
0

Min kanin brukar då och då skutta till vinbärsbusken och äta på bladen och någon gång några enstaka bär och är stor gillar kvistarma. Hon har aldrig blivit sjuk av att äta bären iaf.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

dermot
0

Vinbär går hur bra som helst!

#8 har rätt, ekollon är giftigt för kaniner, så det hade jag inte gett. :P

Krusbär är jag osäker på, men jag tror inte de tycker om det. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[EllenAlicia]
0

okej tack :)

#10 menar bladen på krusbärs busken, de går och nafsar då och då på den men låter dem inte göra det

frågan är ;)

tål kaniner krusbärsblad?

dermot
0

#11 Aha, jag har aldrig provat ge de krusbärsblad. Men har dina käkat utan att må dåligt antar jag att de tål det. Kanske inget du ska ge med flit, men gör nog inget om de själva går dit och käkar. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[EllenAlicia]
0

#12 okej tack för svar :)