Bortsprungen kanin
Fick en bild på min fb från min farmor nyss, hon frågade om jag kännde igen en kanin. Den var tydligen bortsprungen, och den som tog bilden kunde inte fånga den. (tror jag)
Är det någon som vet något om den här kaninen? Den är i Katrineholm, Linnévägen.
/Jossan
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Stackars liten..
Där kan den ju inte sitta.
Men om man har lite pellets o lägger i en transportbur så tror jag nog att den lilla vännen så sakta blir intresserad o kanske går att fånga in?
#1 Har inte sätt den själv. Skulle gärna cykla dit och försöka. Men har ingenstans att ha den sålänge… :/
Hälsningar Jossan
#2, huvudsaken är väl att den hittas innan den skadar sig själv. Sedan plats går ju alltid att åtgärda. ^^
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Usch stackars liten.. den sers så tilltufsad ut.. Och det där är ingen hälsosam miljö för en liten nin.. Får den Olja i pälsen måste man ju ta in den och tvätta av den ordentligt med väääldigt milt och giftfritt baby schampoo, eller som jag nyss lärde mig här: gul såpa (obs ej grön!).

Och dessutom, det som ligger bredvid den lilla krabaten ser ut som något som ingen kanin borde äta. Inte nyttigt, och kan ge tarmproblem.
Ju mer jag tittar… det ser ut som om han har någon irrritation runt ögat och dessutom ser det ut som han har en stor kal fläck på rumpan.. är det någon mer än jag som ser det, eller är det bara bilden som luras..
Men ge dig. Den "godisstången" är det inget fel på, är väl bara bra om kaninen får i sig lite snabb energi så den orkar med om den nu är på rymmen. Har gett såna till mina kaniner i snart 15 år, och ingen av dem har NÅGONSIN haft problem med tarmarna. Att ge sånt "onyttigt" någon gång då och då skadar inte öht.
Hoppas ni eller någon annan får tag på kaninen TS, börjar bli kallt ute nu så oddsen blir ju bara sämre att den ska klara sig. Bur löser man alltid, om inte annat så kan du fånga in och lämna till närmsta djursjukhus. Så kan de fatta beslut över vad som ska göras.
#5 Jag hoppas den har fångats in nu. Vi ska nog dit imorgon och se om vi ser till den. Ska kanske få låna en bur av en kompis. Om vi får tag i den får den va hos mig sålänge tills vi hittar ägaren. :)
Hälsningar Jossan
#5 Oj vad du var trevlig då? 
Nej. Jag blev arg och irriterad. Då du alltid börjar komma med dina "vetenskapliga argument om foder" oavsett vilken tråd det än är. Allt är inte svart på vitt.
I denna tråd handlar det om en liten kanin som är ute helt ensam, och så börjar du tjafsa tarmproblem pga godis någon lagt dit - kanske för att locka fram den så den kan bli räddad?
Håller faktiskt liite med #8.. Om kaninen skulle bli räddad alltså
/Christel & kaninerna! 
#4 Håller med #5, men tillägger också att det inte är särskilt förvånansvärt om kaninen är irriterad runt ögat och har en kal fläck på rumpan. Den kala fläcken är antagligen bara som kaninen skavt av päls på kanske ett träd eller något. Pälsen växer ju ut igen, så ser inget problem med det?
Ögat är inte alls konstigt om kaninen fått något i eftersom den är "på rymmen". Så det förvånar mig inte ett dugg.
TS, hoppas ni lyckas fånga in den lilla stackaren, men tänk på om du har fler kaniner hemma hos dig att hålla denna undan från dom och tvätta dig innan du går mellan dom, för denna stackaren kan ju ev ha ohyra och liknande som du inte vill föra över på dina andra kaniner.
Osammanhängande inlägg, men är trött.
#5/8 Godisstången innehåller en massa onaturliga saker och massor av fett. Och jo, det tarmen störs av det. Det tillför iallafall ingenting gott. Det finns massor av andra saker som skulle vara mycket bättre att ge än det här, även i detta tillfället. Men du har rätt i det att det är betydligt bättre att ge än ingenting, och egentligen spelar det nog inte någon jättestor roll om man gör det någon gång ibland. Men bara för att minaninar påpekar det lite kort behöver du väl inte ta fram den otrevliga tonen. Och snälla, vad är felet i att hon kommer med fakta baserad på vetenskap i många trådar? Jag tror flera, inklusive jag, har lärt sig mycket pga det.
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
#10 Tack för tipsen. Har ju en till kanin här hemma, så om vi nu skulle få tag på den så kommer vi ha den i ett annat rum. :)
(var inte jag som gav den där "godis-grejen", har aldrig sett kaninen, bara läst via fb.)
Tack för alla tips?.♥ Hoppas att jag hinner ut efter tävlingen, och att den är kvar där…
Hälsningar Jossan
Minaninar sitter och gör reklam för "sina foder" och sånt i ALLA trådar. Blev bara lite less till slut. Jag har inte gett mina kaniner "allt efter regelverket", men ändå aldrig haft en sjuk kanin - trots att mina kaniner fått mat som enligt informationen minaninar ger ut skulle "ta död på dom".
Nej. Man kan välja var man diskuterar foder. Vill minaninar diskutera nackdelen med dessa godisstänger, så får hon gärna starta en tråd om det. Men i denna tråden så var det mest upprörande att en liten kanin satt och tryckte under en bil, och att någon vänlig själ hade gett den "godis" är väl inget att bli upprörd över.
Om kaninen sitter kvar under bilen hoppas jag att ingen tänker använda den! :/
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#13 Men herregud, jag fällde bara lite sentimentala meningslösa grejer om den lilla ninen under bilen för jag blev allmänt ledsen och tänkte oj tänk om den dessutom får ont i magen. Vem vet när den såg hö sist? Men jag tänker inte säga att denna kommentar var det smartaste jag skrivit och ingenting jag tänkte hugga i sten och sända ner till människorna som de nya budorden - bara lite tjafs från mig för jag blev ledsen av bilden. Låt mig ha mina sentimentala gushings.. folk är inte alltid så himla sakliga här och detta är dessutom en tråd där det inte finns så mkt att vara saklig om.
Ja jag skriver om de foder jag tycker är bra - även om de jag inte har själv. Det är inte reklam då jag inte tjänar något på det och jag får inte något gratisfoder om någon trodde det och, jag skulle svika vilket av de företagens foder som helst om det fanns ett annat foder som jag tyckte var ännu bättre.
Det är ju positivt att du haft friska kaniner, det är säkert relaterat till den omvårdnad de får. Men det är så att många här som skriver har olika problem med sina kaniner, ohälsa, övervikt eller att de redan haft stopp i magen osv. Därför är det en poäng att vara så himla petig.
#11 Tack jag började känna mig lite mobbad, det var i alla fall skönt att veta att inte alla känner så. 
Jag vill också att kaninen ska bli räddad om någon missade det och jag hoppas att den inte får ont i magen. That's it.
#0 Blir alldeles förskräckt, stackars, stackars lilla kaninen. :( Snälla försök att fånga den så kan vi försöka hitta någonstans den kan få piggna till, om inte annat så kan polisen ta in den t.ex. det är nog bättre än att den lider ute i kylan. Det är frost på morgonen nu och så. :(
Usch jag hoppas ni kan få tag på den!
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
tänk så har den fått skabb med tanke på den kala fläcken?
hoppas ni får tag i den!
Hur har det gått för kaninen?
Aut viam inveniam aut faciam
För er som undrar
Kaninen är infångad nu, och de som har den har haft kanin förrut. Så den kommer nog att få det bra! :)
Hälsningar Jossan
#19 Gud så skönt att höra, kaninhjärtat kan alltså lugna sig ! blir alltid lika orolig när de små springer bort!
Sen måste jag bara påpeka att detta med fodersträngen, H e r r e min skapare? sitter vi i sandlådan eller och diskuterar vilket sandtorn som är störst och starkast?
I detta fallet var nog fodersträngen livsviktig för denna kaninen, den kanske fick smak av hemma eller fick energi och ork att orka fortsätta OCH om inte annat blev den mätt i magen. Jag skulle bannemej skita fullständigt i om det var ett skitfoder nån hade gett mig och bett mig mata kaninen, kaninen skulle ju inte tvärt dö p.g.a det.
Och visst, man ska väl inte kasta högar av strängar på sina kaniner men vad är det för fel på att ge just denna kaninen en fodersträng?
This makes me so angry people.