Selective Rabbit
Jag köpte en liten påse en gång, men jag tycker det är lite väl dyrt. Fast jag har hört att det ska vara bra =)
jag brukar lägga i några bitar i Lisens mat och hon äter dem lika gärna som hon äter Lottie. Köpte det mest för att prova och för att hennes mat höll på att gå ut och då ville jag blanda ner ett pellets som jag visste var helt okej tills jag köpt nytt =)
Jag har använt fodret ett tag och köpte det främst då en av mina kaniner har känslig mage. Gillar framförallt det höga fiberinnehållet.
Visst kostar det men det gör även de andra jag har hittat med den sammansättningen jag söker.
Mina verkar gilla det i alla fall. :)

Vart finns det att köpa, och vad kostar det?
En del djuraffärer verkar ha det och för mig har det kostat 29:-/39:- kr för 350g.
Finns det större förpackningar av fodret? Vad innehåller det?
Jag har det och Cuni Complete och varvar. Köpte ett litet paket Lottie på Granngården och blandat det nu när Cuni var slut senast. Varför jag blandar? Tja för att testa ngt billigare men jag skall fortsätta med de andra två. Curman gillar dem och är fin i magen.
#6 Har skymtat 1.5 kg, 3 kg och 10kg på nätbutiker så det borde finnas mer.
Det innehåller:
Spannmål, alfalfa, vegetabilier, olja och fett, mineraler, salt, L-lysine, DL-methionine.
ANALYS
Protein 14.0 %
Kalcium 0.6 %
Vitamin E 50 mg/kg
Olja 4.0 %
Fosfor 0.4 %
Fibrer 19.0 %
Vitamin A 10,000 IU/kg Koppar 10 mg/kg
Aska 8.0 %
Vitamin D3 1,000 IU/kg (kopparsulfat)
#8 Hur mkt kostar 10kg? :) Ifall du vet ;)
Tack för alla svar! Då är jag i alla fall inte helt ute och cyklar när jag ger av detta fodret! Ja, det är ju tyvärr väldigt dyrt, 49:- fick jag betala för mina 350 gram, men de större förpackningarna verkar vara mycket billigare, 3 kg för 150 kronor här och det är ju överkomligt. Det blir definitivt en större förpackning nästa gång, för han älskar det verkligen!
Okej, så 10kg kan kosta 600kr eller nåt liknande?

#11 oj, vad dyrt. 3kg för 150kr? 50kr/kg alltså. Jag som tycker det är mycket med 25kr/kg för mitt foder.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#11 Herregud! :O
Jag köper typ 18kg för 125kr :S
Emma
#13 och #14 Ja, det är svindyrt, men då jag bara har en kanin (som dessutom är extremt kräsen och samtidigt har lätt för att lägga på sig) kan jag köpa det. Hade jag haft flera hade det ju aldrig gått! Dessutom ger jag väldigt lite pellets, så det blir inte så farligt i slutändan :) Men nu var det inte främst priset jag undrade över, utan just innehållet.
#15 Jo då funkar det ju ;)
Emma
#15 Samma här. Jag har bara två dvärgkaniner som enbart får enstaka matskedar och då den ena är så pass känslig så känns det värt det.
Cuni complette är absolut favorit så jag ska inte byta :) vad jag vet som är det cuni complette sen oxbows och sen den selective i ranordning på de bästa

#18 Hur mycket kostar Cuni Complete och var köper du det?
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
#19 45-50 kr för 0.5 kg och 199-249 för 2.5kg (jag brukar ha det större). Jag hade ingen plats där jag kunde köpa det men en av mina två djuraffäer i Eslöv hade andra saker från Versele laga så jag har bett de beställa. Innan hade de det bara på beställningar, nu även i sortimenten då folk har frågat och frågat allt mer :D
Med den andra (som har dyrare) var samma sak, de hade innan andra grejor från Versele Laga.
Det stora brukar räcka i 2 månader för att han får hö och grönsaker och andra bra saker, pellets finns bara vid behov om jag inte har grönsaker hemma :)
Sen har du den där också
#18 Ja, Cuni Complete hade jag också innan och det är också jättebra. Jag ska testa Selective Rabbit nu ett tag och se vilket av dem jag ska ha sen. :)
Väldigt dyrt foder, fast det värkar bra:)
Men skulle aldrig ha råd med det till mina kaniner;)
Men min hamster får det fast hamster"pellets" då:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#21 jag vågar inte testa :D Han tycker inte om alla pellets :D
#22 jag har bara en kanin och 2.5 räcker i 2 månader så det är inte dyrt :) som sagt han får nästan inget pellets :) Det behövs inte om man ger gräs, hö, grönsaker osv :)
Denna pellets har jag till min kanin. Passar utmärkt tycker jag! Min kanin är väldigt kinkig , och jag har behövt prova lite olika, men äntligen hittat denna som är SÅ bra! Visst, det är dyrt men helt klart värt pengarna :)
Xx Linda
Gammal tråd ser jag ;-).
Jag har tydligen testat Lottie och den gillade vi inte. Den är bra tycker jag ska testa lite annat nu jag men denna är bra.
Jag använder Selective. Det tog ett bra tag att vänja min kanin vid det (han är gaaalet kräsen min lilla herre) men nu tycker han mycket om det och jag tycker det är ett mycket bra foder.
Visst, det är dyrt men han äter inte särskilt mycket torrfoder, en halv dl/dag ungefär och det är, soms agt, ett bra foder… så jag tycker det är värt de extra slantarna. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus