Hon bet mig
Vår rexhona har alltid varit hur snäll som helst. Aldrig visat tendenser till revirhävdande eller liknande.
Imorse hög hon mig i armen när jag skulle ställa in matskålen. Ett rejält bett som lämnade märken i hhuden och ett blåmärke trots att det var tre lager tyg emellan. Helt utan förvanrning så bara högg hon.
Nån idé om vad som kan ha hänt?
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Hon är inte dräktig?
Nej, helt omöjligt.
Kanske blev så glad att hon skulle få mat? Eller så kanske hon var lite ouppmärksam och blev lite chockad när du bara kom att hon försvarade sig själv och sin bur.
Min ena kanin bet mig i fingret när jag skulle ge mat en gång, ganska hårt och djupt, han har aldrig gjort något dumt innan och inget mer efter, var bara en engångsförteelse.
Hälsningar Amanda och kaninerna
#2 Ah, okej. Tänkte för att det är ju inte helt ovanligt annars.
Jag hade själv en kanin som helst plötsligt anföll mig. Han satte sig fast i min arm, och hängde där. Jag har fortfarande ärr kvar, såhär 10 år senare.
Men, han gjorde det aldrig igen utan fortsatte vara sitt snälla jag i 5 år till, och hade aldrig visat något innan den dagen.
Så, det är ju svårt att säga. Hon kan ju ha ont, och därför reagera så. Så du borde kolla igenom henne ordentligt.
Men rent logiskt så borde väl kaniner också kunna ha dåliga dagar, så hon kanske bara ville vara i fred? (Även om man kan tycka att det är en lite väl hård reaktion…)
#4 Det är inte normalt att en hona biter vid dräktighet. Det är inte ett normalt beteende
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min hona har också bitit mig, men jag chansar då att hon inte ville sitta still.
Kanske hon ville ha maten? När brukar du ge henne mat?
/Christel & kaninerna! 
De får mat morgon och kväll, var hennes vanliga tid att få mat. Gjorde som jag alltid gjort. Fyllde på vatten, tog matskålen. Fyllde på matskålen ställde in den och då högg hon. La sen in mer hö
#5 Att det är "normalt", och att det händer är ju två skilda saker. Jag menade bara helt enkelt att det är ju något som kan hända (har vänner som har tagit kullar, och några av dom blivit lite tjuriga, och vissa har då bitit - därav frågan). :)
Och att dräktiga honor blir lite tjuriga är väl inget ovanligt? Det måste ju inte vara så, men det är ju heller inget ovanligt att dom skyddar sitt revir mer och så?
#8 Nej det är inte ett normalt beteende.
Ok att dom blir tjuriga osv men att bita vid dräktighet är inte normalt beteende.
Tjurighet och att bita är två skilda saker.
Akkio har huggt så en gång också när jag ställde in matskålen, innan han va kastrerad.
Skulle vanligt ställa in matskålen innan jag for iväg men så fick jag mig ett hugg på handen så jag fick blåmärke och nästan började blöda. Märket va kvar typ i 2 veckor
Men han hade visat tendeser till revirbenägenhet, vilket din tös inte hade.
Jag tror att hon kanske var väldigt hungrig och såg sig inte för vart hon tuggade eller om det fortsätter att hon har ont någonstans eller att hon möjligtvis är brunstig
//Joanna
Jag förstår inte varför du svarar mig så negativt?
Jag skrev inte heller att det var normalt, jag skrev "Att det är "normalt", och att det händer är två skilda saker". Dvs, nej inte normalt, men det kan hända.
#12 Jag har inte svarat negativt? Bara för att man inte har smilisar är man inte negativ…
#13 Okej, jag kanske tolkar dig fel. Isåfall ber jag om ursäkt.
Men jag skrev inte heller att det var normalt, men ändå fortsätter du att säga det (att jag säger det), det kändes bara negativt…
#14 Svarade bara på det du skrev i din kommentar, inget annat?
Upprepade inget mer än dig :P
Men strunt samma, inte mera OT nu :P