Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 434 ggr
Mannez
0

Underbart att se

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bella sålde vi för ett tag sedan ihop med två ungar ur hennes senaste kull. Vi behöll två ungar ur den kullen som var på 9 ungar, hanen karamell och lilla honan Popcorn.

Dock trivdes Bella inte i sitt nya hem, hon var rädd och vägrade låta sig fångas. Osocial och helt ointresserad utav att bli pysslad med. Bitit sonen hade hon också gjort en gång, inte hårt som tur var. Så idag flyttade hon hon till oss. Provade då att sätta ihop henne med sin dotter och det var underbart och se hur de trivdes ihop. Direkt putsade de varandra, myste och så. Höll noggran koll på dom och bestände sedan att de får bo ihop. Så gjorde en bur med kompostgaller, flyttade in dom och de betedde sig redan som om de alltid gått ihop.

Så underbart att se två kaniner träffas bara sådär och sedan verka trivas riktigt bra ihop.

Vad framtiden utvisar om de kommer fortsätta samsas får vi se. Men hittils verkar allt okej. Glad

På bilden här nedanför ser vi Bella till höger och Popcorn till vänster.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Mannez
0

Finisarna äter hö ihop

Mannez
0

Buren som de bor i ser ut såhär, satte efter ett kompostgaller längst ner för Popcorn lyckades hoppa ur med hjälp utav huset.

Klara.b
0

Är det 7 kompostgaller?

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

[_hsleiufhbtv]
0

Härligt när dom går ihop sådär! Hur är det med Bellas aggressivitet nu förresten? :)

Mannez
0

3# Nej 6, 2 på långsidorna och 1 på kortsidorna. Glad

#4 Ingenting längre Glad Hon är bara lite osäker, men jag märker att hon mår mycket bättre ihop med andra kaniner. Glad

Klara.b
0

#5 Är det inte ett så popcorn inte hoppar ut på taket också?

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Mannez
0

6# Just det, längs ner vid taket är det de, men den satte jag upp någon timme efter att jag tog bilden. :)

[_hsleiufhbtv]
0

#5 men gud vad härligt :)