Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 468 ggr
kaninenoliver
0

bur

hej hej. idag kom en till liten kanin hem så nu har jag och tjejen 2 stycken. min fråga är hur stor bur är det minsta enlig "laggg" man får ha till 2 inne kanniner? dom är utte väldigt ofta och leker med våra 2  franska bulldogar oxå. men bur jag undrar bara hur liten "får" den vara

dermot
0

Den får som minst vara 100x50x50 (längd, bredd, höjd)för kaniner under 3 kg. Det pratas om att måtten kommer höjas, hur mycket är oklart men förhoppningvis betydligt större än detta nuvarande.

Dock skulle jag tippa på att det kommer höjas till 120-140x60x60 för kaniner under 3kg.

Ju större kanin, ju större mått dessutom.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

kaninenoliver
0

okej okej.. jag har 120*50*60 nu och det är små kanniner även när dom är stora är dom små. men hitta en bur som vi tänkt köpa som är 160*60*65

dermot
0

#2 Det låter bra, bara kaninerna kan komma överens på den ytan under de timmar de är inlåsta där. Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

kaninenoliver
0

jo tack det gör dom. trodde inte det först men det gick bätre än förväntat

dermot
0

#4 Kom ihåg bara att det fort kan vända, så ni har en extra bur ifall ni behöver sära dem.

// Anka