Byta till matta?
Just nu har jag hampa som burunderlag. Men det är väldigt dyrt… 150 kr för 20 L. Jag har ju råd med det, men det måste finnas andra bra metoder för billigare pris. :/ Just nu funderar jag på att byta till matta. Han går låda, så det är inga problem. Men då kan han ju inte gräva. Hur tycker ni jag ska göra? :)

jag har nyligen bytt till Borris dörrmattor från Ikea, och det är väldigt praktiskt, bara att sopa/damsuga av när det blir lortigt
You can't spell Bitchy without Itchy
Jag har matta, det är helt suveränt. Inte plast utan vanliga mattor, brukar köpa på loppis. Min hanne tuggar inte på dem så det går bra. Går på låda gör han också och nu vägrar han ha nåt annat än matta, tycker antaligen det är skönt :-). Ingenting som flyger omkring i lägenheten, ingenting som fastnar i hans teddypäls och jag tycker det är mycket fräshare och luktar mycket mindre också. Dessutom billigare, man behöver bara köpa strö till lådan där jag kör med träpellets. Jag skakar bara ur mattan in i buren när jag gör rent och sen sopar jag upp det. Alternativt skaka den genom fönstret men det är mindre poppis hos grannarna hehe…
#1 Har hört att dem är bra och billiga. Funderar på dem. ;)
#2 Det verkar väldigt praktiskt med matta… Ska nog börja med det så fort jag får tag i några. :3
Ja, sen tvättar jag ju mattorna i vanlig tvättmaskin med jämna mellanrum förstås. Fräscht o fint!
#5 Ok. Ja man vill ju att dem ska vara rena. ^^ ------- Jag ska nog fixa sådana där dörrmattor från IKEA för 4 kr st. Billigt och bra. :3 Ska byta till det när hampat jag har kvar nu är slut. ;) Mot IKEA! x>
du kan ha en låda med halm som han kan gräva i när han springer runt:)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#7 Jag har halm i huset. :)
Har ni nån länk till de där ikeamattorna? Eller är det de där som ser ut som lite filtaktiga eller vad man ska säga, med gummi under, mörkbruna/svarta? De sålde dem för 9 kr förut har jag för mig.
#10, ja dem, 4 kr kostar det nu..
/Christel & kaninerna!